شهید ارکان قدیمی - کراپ‌شده

واقعه 23 تیر 1397 که منجر به ترور و شهادت ارکان قدیمی شد، از تازه‌ترین اقدامات تروریستی ضدانقلاب است. آن‌ها ترور شهید قدیمی را در پاسخ به کشته شدن یکی از اعضای گروهک تروریستی پژاک رقم زدند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - همین چند روز پیش بود که خبر شهادت یکی از پیشمرگان کرد مسلمان در روستای گوشخانی شهرستان سروآباد مخابره شد. نوشتیم مخابره، چراکه این خبر بازتاب رسانه‌ای زیادی پیدا نکرد و تنها در سطح استان خبرهایی از آن منتشر شد. «شهید ارکان قدیمی» متولد اول فروردین ۱۳۶۲ در روستای گوشخانی بود. همان روستایی که ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ محل شهادتش نیز شد. ارکان چند روز قبل از شهادت، در عملیاتی همراه با نیروهای سپاه شهرستان سروآباد علیه پژاک شرکت کرده بود. به همین خاطر تروریست‌های این گروه برای گرفتن انتقام از او، به محل زندگی‌اش حمله کردند و ارکان را مقابل چشمان خانواده‌اش به شهادت رساندند. برای ادای دین به خون پاک این پیشمرگ کرد مسلمان، نگاهی گذرا به زندگی‌اش خواهیم‌انداخت.


ملا ارکان
ارکان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمده بود. مادرش سلمی خانم و پدرش ملااحمد قدیمی امام جمعه روستای گوشخانی سعی می‌کردند فرزندان‌شان را مذهبی و مؤمن بار بیاورند. ارکان که تا مقطع فوق‌دیپلم رشته کامپیوتر به تحصیلاتش ادامه داده بود، از همان دوران کودکی به مسائل دینی علاقه داشت و از روحیه مذهبی بالایی برخوردار بود. در تحصیل علوم دینی به مرحله‌ای رسیده بود که در اوج جوانی به ملاارکان مشهور شد. هنوز به سن تکلیف نرسیده بود که روزه گرفتن را آغاز کرد و به همراه پدرش در نماز جماعت و در جلسات قرآن مسجد روستای گوشخانی حضور پیدا می‌کرد. توجه بیش از حدی که ارکان به نماز اول وقت داشت در زندگی‌اش نمود خاصی داشت. در هر مکانی ابتدا به نماز می‌ایستاد سپس به کارهای دیگرش رسیدگی می‌کرد. در احترام گذاشتن به دیگران پیشدست بود. عشق و علاقه شهید قدیمی به خانواده‌اش زبانزد دوستان و آشنایان بود. ارکان هنگام شهادت دختری پنج ساله به نام باران داشت که بسیار به او علاقه‌مند بود. هنگام شهادت پدر، آسمان چشمان باران بارانی بود.


عضویت در بسیج

بعد از آنکه نیروهای تروریست ضدانقلاب در مناطق مرزی شمالغرب کشورمان تجدید سازمان کردند و اقدامات تروریستی‌شان را شروع کردند، ارکان داوطلب شد تا به مقابله با آن‌ها بپردازد. حدود پنج سال پیش اول مرداد ۱۳۹۰ شهید قدیمی برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران و دفاع از ارزش‌ها در کنار سایر مرزداران شجاع منطقه لباس بسیجی بر تن کرد. ابتدا در کارهای تبلیغاتی در قسمت فرهنگی سپاه پاسداران شهرستان سروآباد فعالیت می‌کرد. همزمان اسلحه به دست گرفت و برای مبارزه با ضدانقلاب اعلام آمادگی کرد.


مبارزه با ضدانقلاب
ضدانقلاب یک واژه عام است که به تمامی گروهک‌های مخالف نظام اسلامی اطلاق می‌شود؛ گروه‌هایی که داعیه دفاع از مردم ایران را در بوق و کرنا می‌کردند، اما آنچه در میدان عمل بروز می‌یافت، چیزی جز ترور، ایجاد وحشت و خشونت توسط آن‌ها نبود. در استان کُردستان، آنجا که کوهستان‌های سر به فلک کشیده‌اش در جوار مرز عراق محیطی امن برای گروهک‌ها پدید می‌آورد، عملکرد ضدانقلاب وحشتناک است. بسیاری از آن‌ها همزبان‌ها و هم‌ولایتی‌های خود را با قساوت تمام شهید می‌کنند تا به زعم خودشان ریشه‌های انقلاب را در استان کُردستان بخشکانند. شهادت ارکان نیز از اقدامات شنیع این گروهک‌هاست که باعث شد پدری را مقابل چشمان فرزندش به شهادت برسانند.


شهادت در خانه
واقعه ۲۳ تیر ۱۳۹۷ که منجر به ترور و شهادت ارکان قدیمی شد، از تازه‌ترین اقدامات تروریستی ضدانقلاب است. آن‌ها ترور شهید قدیمی را در پاسخ به کشته شدن یکی از اعضای گروهک تروریستی پژاک رقم زدند. عضو گروهک ضدانقلاب پژاک، در تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ در درگیری با نیروهای سپاه در منطقه سروآباد به درک واصل شده بود. به همین خاطر عناصر گروهک تروریستی پژاک در صدد انتقام از ارکان برآمدند. تروریست‌ها ساعت ۵/۳ بامداد ۲۳ تیر به خانه ارکان قدیمی هجوم آوردند و بعد از اذیت و آزارهای طاقت‌فرسای او، ارکان قدیمی را جلو چشم زن و بچه‌اش به شهادت رساندند. ارکان مقابل چشمان بارانی باران شهید شد. اما به یقین خون پاکش دامن قاتلانش را می‌گیرد و آن‌ها سرنوشتی جز شکست، خفت و خواری نخواهند یافت.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس