139510192111453669651304.jpg

با اتمام مأموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کار اسکان موقت ساکنان ۱۹۸۲ روستای زلزله‌زده در استان کرمانشاه پایان یافت.

به گزارش مشرق،  21 آبان ماه برای استان کرمانشاه یادآور تجربه تلخی است که نه‌تنها مردم این دیار بلکه ملت ایران داغدار این موضوع شدند و نشان داد زلزله 7.3ریشتری استان کرمانشاه علاوه بر لرزش زمین سبب بروز بسیاری از رفتارهای انسان‌دوستانه از طرف ملت و اقدامات قابل توجهی توسط ارگان‌های مختلف شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از گذشته تاکنون کمک‌رسانی به مناطق محروم سراسر کشور در حوزه‌های مختلف را مأموریت خود قرار داده است بعد از وقوع زلزله مهیب استان کرمانشاه از همان لحظات اولیه وقوع حادثه حضور چشمگیری در منطقه داشت و در مراحل مختلف امدادرسانی، آواربرداری، اسکان اضطراری و اسکان موقت کنار زلزله‌زدگان استان کرمانشاه حاضر شد.

با وقوع زلزله امدادرسانی در شهر به‌عهده ارتش و در روستاهای پرتعداد منطقه به سپاه پاسداران واگذار شد و بعد از اتمام اسکان اضطراری برای سرعت بخشیدن به ساخت اسکان موقت قبل از شروع فصل سرما طی تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد مسکن و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) ساخت 8000 کانکس یا اسکان موقت زلزله‌زدگان به این قرارگاه واگذار شد که در مدت یک و ماه نیم براساس تعهد داده‌شده بیش از 8100 کانکس توسط این قرارگاه ساخته شده است.

براساس تعهد قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) مقرر بود کانکس‌ها برای روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه در مدت 45 روز ساخته شود که با سرعت عمل و تلاش شبانه‌روزی این قرارگاه در مدت 40 روز تمام روستاهای مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه که بیش از 1900 روستا بود به اسکان موقت مجهز شدند.

عملیات ساخت کانکس تنها اقدام سپاه پاسداران در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه نبود بلکه سپاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان، عملیات تخریب و آواربرداری واحدهای آسیب‌دیده، تأمین مصالح و کمک به حمل مصالح حضور فعال داشت به‌طوری که رضایت مردم مظلوم منطقه را به‌دنبال داشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    18 1
    خدا سپاه رو خیرش بده
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    زنده باشید قهرمانان صلح و جهاد
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    اگر سپاه نبود کشور نبود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    1 0
    خدا همیشه حامی سپاه پاسداران حامی واقعی مستضعفان باشد
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
    1 0
    زنده باد سپاه.زنده باد تفکر بسیجی.زنده باد لشکریان امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه الفداء....سپاه یعنی نیروهای مردمی جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مردمی پاکستان و افغانستان و لبنان و فلسطین و مصر و عراق و سوریه و یمن و نیجریه و عربستان و اروپا و آمریکای جنوبی و شمالی و.....که تحت نام انقلاب اسلامی زیر پرچم عدالت خواهی و استکبار ستیزی و لیبرالیسم و ..ایسم های دیگر در جبهه مشترک قرار دارند. زنده باد سپاه اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس