سپاه

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سپاه تاکنون توانسته ۲۷۰۰ کانکس برای زلزله‌زدگان کرمانشاه بسازد و قرار است ۴۵ روزه، کار ساخت کانکس برای زلزله‌زدگان را به اتمام برساند.

به گزارش مشرق، حدود دوماه پیش بود که زلزله 7.3 ریشتری منطقه سرپل ذهاب استان کرمانشاه را لرزاند و باعث بوجود آمدن خسارات بسیار زیادی به این مناطق شد و در این حادثه حدود 600 نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده و بیش از 1000 نفر نیز مجروح شدند.

از همان ساعات اولیه وقوع زلزله، نیروهای مسلح موظف شدند تا با تمام امکانات به کمک زلزله زدگان بشتابند و بر همین اساس با حضور فرماندهان کل ارتش و سپاه در این مناطق، روند امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه سرعت بیشتری به خود گرفت و پس از تکمیل اسکان اضطراری زلزله‌زدگان در چادرها، موضوع اسکان موقت آنها در کانکس آغاز شد که با توجه نزدیکی فصل سرما و برودت هوا در این مناطق می‌بایست سرعت بیشتری به خود می‌گرفت.

در این راستا اسکان زلزله زدگان در شهرها به ارتش و در روستاها که حجم بیشتری از منازل مردم تخریب شده بود به سپاه واگذار شد و با توجه به حضور یگان‌های قرارگاه خاتم ‌الانبیا(ص) در پروژه‌های مرزی استان کرمانشاه، امکانات این قرارگاه علاوه بر کمک به امر آواربرداری، برای ساخت کانکس نیز مورد استفاده قرار گرفت و تفاهمنامه‌ای بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) برای ساخت مسکن زلزله زدگان نیز منعقد شد.

قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه آنطور که سردار عبداللهی فرمانده این قرارگاه در نشست خبری خود به مناسبت سالروز تاسیس این قرارگاه گفت، قرار است طرف مدت 45 روز از زمان واگذاری اسکان موقت زلزله‌زدگان به این قرارگاه، کار احداث کانکس برای زلزله‌زدگان را به اتمام برساند و تا کنون توانسته 2700 کانکس برای زلزله زدگان کرمانشاه بسازد.

 در ادامه تصاویر یکی از کارگاه‌های ساخت کانکس سپاه برای زلزله زدگان کرمانشاه در سر پل ذهاب را ببینید:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    27 1
    تشکر از زحماتتان مردان همیشه تلاشگر و مجاهد
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    15 12
    کاش این پول رو میدادن به ساخت خانه های سبک که تکنولوژیش در دنیا هست که هم خانه موقت باشه و هم دائمی ولی وقتی سیاست پوپولیستی باشه باید دوبار پول خرج کنیم یکبار خانه موقت یکبار خانه دائمی
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      11 2
      برای بازه کم کانکس جواب میده. پوپولیست شما هستی تا اسم سپاه میاد داد سیاسی بازیت درمیاد
    • M.sh IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      11 2
      پوپولیست دولت منتخب شماست نه غیورمردان بی ادعای سپاه.
    • AU ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      5 1
      حرف شما درسته ولی متأسفانه این ظرفیت در کشور نیست و واردات آنهم نه بسرعت است و نه به صرفه. در این مورد باید از قبل در راه اندازی چنین ظرفیتهایی اقدام میشد. البته اگر همین امروز هم شروع کنند, لااقل آمادگی بهتری برای هر بحرانی در کلان شهرها ایجاد می شود.
  • AU ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    12 1
    حضور متداوم سپاه بسیار موثر است. یا علی مدد
  • عبدالله IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    7 0
    از کجا فهمیدی پوپولیستی آقا یا خانم محترم من لم یشکر المخلوق لم یشکرالخالق
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
    0 0
    این نشون میده، درخواست در تسریع کار شده که مجبور شدن از نفرات بیشتری کمک بگیرند. البته یه سوال هنوز باقی هست که پول اینها را چه کسی قراره بده؟
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 1
    خوشبختانه تا به امروز سپاه تمام تعدات یعنی 8 هزار کانکس به منطقه اعزام شده و بیش از 90 درصد هم نصب شدند؛ ارتش هم 2 هزارتاشو داره تکمیل میکنه؛ انشاالله مشکلاتشون زودتر حل بشه
  • مردم AE ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    4 1
    عکس دوم رو که دیدم یاد فیلم ایستاده در غبار افتادم.... مرسی از بچه های سپاه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس