دیدار تیم‌های استقلال و صنعت نفت آبادان

پیشکسوت استقلال گفت: استقلال نیازمند بازیکنان بزرگ است تا بتوانند خودشان را با این تیم و فضایی که بر آن حاکم است وفق دهند وگرنه بازیکن درجه دو در این تیم موفق نمی شود.

سرویس ورزش مشرق – استقلال در دیدار آخر خود مقابل تراکتورسازی در زمین تیم تبریزی به سختی موقعیت بدست می آورد ولی به راحتی آن را از دست می داد. تیمی که مهاجمانش کمترین تعداد گل زده بین همه مهاجمان تیم های لیگ برتری را در کارنامه این فصل دارند بار دیگر در این بازی نتوانست از وجود این مهره های خود بهره لازم را ببرد.

حسن روشن در گفت و گو با مشرق، درباره علل عدم موفقیت علی قربانی، سجاد شهباززاده و جابر انصاری در این تیم حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

*تیم بزرگ بازیکن بزرگ می خواهد

این که چه بازیکنی را به استقلال و پرسپولیس بیاوریم بیش از هر چیز به سطح دید مدیران و مسئولان باشگاه ربط پیدا می کند. بهتر از هر چیز این است که باشگاه خودکفا باشد و از تیم های پایه و آکادمی اش بازیکن به تیم های رده بالا تزریق کند ولی اگر هم نشد باید بازیکنی بیاید که به سطح این تیم ها بخورد و به اندازه نام این قبیل تیم ها بزرگ باشد.

*انتخاب های استقلال خوب نبود

ما نمی دانیم هدف از برخی انتخاب ها چه بود ولی در ابتدای فصل نفراتی برای بازی در استقلال انتخاب شدند که نتوانستند خودشان را با این تیم وفق بدهند و آنهایی که بودند هم چندان به کار تیم نمی آمدند. الان شفر باید یک مهاجم درجه یک بیاورد چون این بازیکنان به دردش نمی خورند.

*استقلال بازیکن درجه دو نمی خواهد

در سال 1354 بازیکنی به نام حسن ابراهیمی در تیم بانک ملی توپ می زد که آقای گل فصل شده بود. در آن زمان تیم استقلال فقط از تیم های پایه خودش بازیکن می گرفت ولی به اصرار دوستان این بازیکن جذب تیم استقلال شد و در کل فصل فقط یک بار موفق به گلزنی شد و بعد از بازگشت به بانک ملی دوباره فصل بعد در آن تیم آقای گل شد. این بازیکنان را درجه دو می نامند. کسانی که در تیم های بزرگ قادر به خودنمایی نیستند ولی استقلال بازیکن درجه یک می خواهد.

*مهاجم باید فشار را از دفاع بردارد

وقتی مهاجم نتواند درون 18 قدم روی دروازه حریف فشار بیاورد توپ برمی گردد و همان فشار روی دفاع تیم خودش ایجاد خواهد شد. حرکات سرعتی، خطای پشت 18 و حتی گرفتن پنالتی از توانایی های یک مهاجم است که متأسفانه ما در بین مهاجمان استقلال کمتر و حتی اصلا این خصوصیت ها را نمی بینیم.

*شفر کارش را کرده است

شفر به اندازه ای که از او توقع می رود کار کرده است. او تیم شانزدهم را تحویل گرفته و حتی اگر آن را دهم هم تحویل بدهد یعنی موفق بوده است. گرچه امروز تیم استقلال خیلی بهتر از قبل بازی می کند و این نشان می دهد شفر کارش را انجام داده و تیم را روبراه کرده است.

*استقلالی ها بدن نداشتند

شفر اولین کاری که برای این استقلال انجام داد ساختن بدنهای بازیکنانش بود. او متوجه شد که بازیکنان استقلال توان دویدن ندارند. برای همین یا کم می آوردند یا زخمی می شدند و در جنگ تن به تن بازنده بودند. او اولین کاری که کرد سراغ بدن بازیکنان رفت و الان تیم با وضعیت خوبی در لیگ توپ می زند.

*آسیا جای اشتباه نیست

فصل قبل دیدیم استقلال با یک اشتباه چطور از العین 6 گل خورد! لیگ قهرمانان جای اشتباه کردن نیست. اگر در بازی با تراکتورسازی تک به تک را نمی زنید و بعد تبریزی ها هم کاری به کارتان ندارند تا یک امتیاز از شهرشان به تهران بیاورید ولی در آسیا از این خبرها نیست. آنجا اگر دوبار توپ خوب را به گل تبدیل نکنید حریف تنبیه تان می کند. همانطور که استقلال و پرسپولیس فصل قبل لیگ قهرمانان در آسیا تنبیه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس