کد خبر 809576
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰
قتل

حکم مرگ عروس جوان که شوهرش را به خاطر بازی کردن با گوشی تلفن همراه به قتل رسانده‌بود در دیوان عالی کشور تأیید شد. متهم در صورتی که موفق به جلب رضایت اولیای‌دم نشود قصاص خواهد شد.

به گزارش مشرق، پنجم تیرماه سال ۹۴، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد ۲۸ ساله‌ای به نام رامین در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند.

شواهد نشان می‌داد مرد جوان در جریان جدال خانوادگی با همسرش مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات فوت کرده است. همسر ۲۱ ساله آن مرد که شیرین نام داشت و در حالیکه بهت‌زده گوشه‌ای از بیمارستان ایستاده بود با دیدن مأموران بغضش شکست و خودش را عامل قتل معرفی کرد. 

با انتقال جسد به پزشکی قانونی، زن جوان بازداشت شد. او در شرح ماجرا به مأموران گفت: «من و شوهرم به خاطر اختلافاتی که داشتیم بارها با هم درگیر شده بودیم و هر بار او مرا کتک می‌زد.

 با آمدن فرزندمان کمی اختلافاتمان کم شد تا اینکه روزی وقتی وارد خانه شد، با بی‌توجهی به من و فرزندم روی مبل مشغول تلفن همراهش شد. ناراحت شدم و خواستم با هم صحبت کنیم، اما توجهی نکرد و به کارش ادامه داد. این موضوع باعث درگیری شد و او دوباره مرا کتک زد.

عصبانی شدم و برای دفاع از خودم به آشپزخانه رفتم و چاقویی را برداشتم تا بلکه آرام شود. او در آن لحظه پشتش به من بود که یکباره برگشت و نفهمیدم چطور چاقو به سینه‌اش فرو رفت.‌» متهم با گریه گفت: «بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و از نگرانی تمام لحظات کنارش بودم، اما تلاش‌ها بی‌فایده بود.‌»

 پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در اولین جلسه رسیدگی به پرونده اولیای‌دم درخواست قصاص کردند. در پایان هیئت قضایی بعد از آخرین دفاع، قتل را شبه عمد تشخیص داد و متهم را به پرداخت دیه و حبس محکوم کرد. حکم صادره با اعتراض پدر و مادر مقتول در شعبه‌۳۲ دیوان عالی کشور نقض و بار دیگر پرونده به شعبه همعرض فرستاده شد. 

به این ترتیب متهم برای دومین بار در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربان‌زاده پای میز محاکمه قرار گرفت.

او با اعلام درخواست قصاص از سوی اولیای دم در حالیکه اشک می‌ریخت و از حادثه پیش آمده پشیمان بود، گفت: «باور کنید قصد کشتن نداشتم و با همه اختلافاتی که داشتیم به شوهرم علاقه‌مند بودم. پدرشوهرم در این مدت مرا از دیدن فرزندم محروم کرده و بارها گفته است آرزو دارد مرا پای چوبه دار ببیند. اول از خدا بعد از اولیای‌دم تقاضا دارم مرا به خاطر فرزندم ببخشند تا او را دوباره در آغوش بگیرم.‌»

در پایان، هیئت قضایی متهم را بنا به درخواست اولیای‌دم به قصاص محکوم کرد و این حکم در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور نیز تأیید شد. 

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    18 29
    به این میگن بهترین پدرشوهر دنیا
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    2 7
    باید نگهداری چاقو ممنوع شود.
    • NL ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
      4 0
      باهوش چاقو آشپزخانه بوده
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 15
    پسره 7 سال از دختره بزرگتر بوده . این را در نظر بگیرید که تعداد دختران و پسران همسن در جامعه برابره . وقتی ی پسری با دختر 7 سال کوچکترش ازدواج میکنه معنیش اینه که ی پسر دیگه مجبوره با ی دختر7 سال بزرگتر ازدواج کنه . مگه اینکه ازدواج های با اختلاف سنی از هم بپاشه
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    4 11
    فقط اعدام
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    1 0
    دیوان عالی یعنی چی ؟ شیاطین جن اونجا تصمیم میگیرن ؟
  • صادق IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    13 5
    این پدر شوهر عزیز وقتی که اون بچه بزرگ شد چطوری میخواد بهش بگه که به مادرش رحم نکرده؟
  • P IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    10 0
    بیچاره اون بچه ..پدرش مقتول و مادرش قاتل واااای خدایا به کیا بچه دادی کرمت زیاده به همه لطف داری برخی انسان نماهاا لیاقت ندارن .
    • یک نفر IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      0 0
      من این اتفاق رو تجربه کردم
  • رضا GB ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    7 2
    اگر واقعا مرتبا اقدام به ضرب و شتم میکرده، اعدام غیر منصفانه هست
  • سیدحامد IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    5 1
    خدا به این مادر و کودک و پدر و مادر داغدار کمک کنه.... ولی برای عبرت سایرین مینویسم: تا کی باید شاهد این اخبار تکان دهنده و وحشتناک بود....چرا به جای دیالوگ کردن و صحبت، رفتارهای پرخاشگرانه بروز میدیم. دیالوگ کردن برای زیر سقف است هر سقفی که بود چه خونه چه آسمون. دندون نشون دادن و چاقو کشیدن برای رعب و وحشت هم خصلت و خوی انسانی نیست و ابزار میدانه جنگه. خونه که میدان تیر نیست. دیالوگ کردی جواب نداد هر کاری بکن غیر از برخودردهای فیزیکی.
  • پريسا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    8 3
    وقتى دو نفر ازدواج ميكنن يعنى دنبال يه همدم ويه هم صحبت خوب وقابل اعتماد هستند تا احساساتشون رو با هم در ميون بذارن،مادرى كه بچه كوچك داره بدليل اينكه مجبوره بيشتر زمانش رو توى خونه باشه وبه بچه رسيدگى كنه،بيشتر از هركسى نياز به هم صحبت داره تا درد دل كنه وكمى از خستگى روزانه اش كم بشه! اگه دركى از ازدواج نداريد لطفا با گوشى موبايلتون ازدواج كنيد وبقيه رو بدبخت نكنيد!!!
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      7 2
      از قرار معلوم مرد و کارد آشپزخانه و موبایل و... همه مقصر بودن به جز زن قاتل
  • بی نشان IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
    6 2
    چون قتل در حالت جنون و عصبانیت شده و بخاطر نقشه از بیش تعیین نشده نبوده و اینکه همه ما در زندگی به این حد از جنون رسیدیم به نظرم میتونن ببخشنش البته حق گذشت یا قصاص محفوظه براشون خداوندا ما را لحظه ای بحال خودمان وامگذار
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
      3 6
      شما مطمئن هستی از قبل طراحی شده نبوده، کاردی که تیغه 20-30 سانتی داره برا قلقلک دادن نیست برا قتل هست، اونم ضربه ای بزنی که طرف یه سره بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس