کد خبر 817107
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
عراق

نیروهای الحشد الشعبی امنیت مسیر بازگشت 5 هزار خانواده آواره به منازل خود در غرب استان الانبار را تأمین کردند.

به گزارش مشرق، «ابویوسف التمیمی» معاون فرمانده تیپ 13 نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق از بازگشت 5 هزار خانواده آواره به شهرستان «القائم» خبر داد.

التمیمی تأکید کرد که نیروهای تیپ 13 الحشد، با هماهنگی با فرماندهی این گروه در محور غرب استان الانبار، امنیت بازگشت این خانوده ها را طی روزهای گذشته تأمین کردند.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی به نقل از این فرمانده گزارش داد که «بازگشت خانواده های آواره با هماهنگی با کمیته های متخصص و مشترک امنیت صورت گرفت».

وی همچنین خاطر نشان کرد که نیروهای الحشد الشعبی، مواد غذایی و سوخت را برای خانواده ها فراهم کردند تا در روند بازگشت افراد آواره تسهیل شوند.

در همین راستا، گفته میشود که با وجود اضمحلال گروه تروریستی داعش، ولی هنوز بیش از 55 درصد از آوارگان عراقی در اردوگاه‌های مختلف به سر می‌برند. تعداد آوارگان جنگ‌زده عراق به بیش از پنج میلیون می‌رسد و اغلب آنها از استانهای سنی‌نشین هستند که امیدوارند که روزی به مناطق مسکونیشان بازگردند.

از نیمه‌های سال 2014، در پی اشغال دو سوم از اراضی عراق به دست داعش  بیش از 5 میلیون عراقی آواره شدند. این افراد از استانهای نینوا، صلاح‌الدین و کرکوک در شمال، الانبار در غرب،دیالی در شرق و برخی مناطق استان بابل در جنوب کشور گریخته بودند تا از کشتار و توحش تکفیری‌ها در امان باشند.

 «ستار نوروز» سخنگوی رسمی وزارت مهاجرت و مهاجرین در دولت عراق اعلام کرد: از زمان تحولات ژوئن 2014، بیش از 5 میلیون نفر از خانه‌های خود دور افتادند و به مناطق امن و اردوگاه‌های مستقر در مناطق مختلف عراق، پناه بردند و اخیرا، 45 درصد این آوارگان به مناطق خود در موصل، صلاح‌الدین، دیالی و الانبار بازگشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس