کد خبر 817049
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
معاون

معاون رفاهی وزارت رفاه در مورد روش مقابله با فساد و رفع فقر در کشور گفت: یکی از این راهها در جریان بیمه‌ها است چراکه وجود بیمه‌های درمانی و تعدد آنها در میان خانوارها یکی از انواع این فساد است.

به گزارش مشرق، احمد میدری معاون رفاهی وزارت رفاه در مورد روش مقابله با فساد و رفع فقر در کشور گفت: یکی از این راهها در جریان بیمه‌ها است چراکه وجود  بیمه‌های درمانی و تعدد آنها در میان خانوارها یکی از انواع این فساد است.

وی ادامه داد: تعدادی از دو دفترچه‌ای ها کسانی هستند که کارکنان دولت بوده و همسرانشان از خدمات تامین اجتماعی هم استفاده می‌کنند، تعدادی بیماران خاص نیز دو دفترچه ای هستند که ابتدا حذف را از این افراد شروع کردیم؛ 110هزار بیمار خاص در کشور داریم که در بین‌شان کسانی بودند که از طریق دفترچه‌های مختلف خدمات درمانی و یارانه‌ می گرفتند، بنابراین از این افراد دعوت کردیم تا با ارسال پیامکی یکی از دفترچه‌های درمانی را انتخاب کنند.

میدری در خصوص نحوه مقابله با فساد در جریان بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی گفت: یکی از این راهکارها ایجاد سامانه‌ ایی بود که باید کارگران ساختمانی در آن ثبت‌نام می‌کردند که اطلاعات هویتی آنان و مشاغل‌شان احراز شود.

وی افزود: از این طریق و با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی در سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی متوجه شدیم که بسیاری از آنان عملا کارگر ساختمانی نیستند.

میدری با بیان اینکه تحقیقاتی را با همکاری مرکز آمار آغاز کردیم و روی 40هزار نفر تحقیقات انجام شد تا میزان فقر در آنان مشخص شود، گفت: اقدامی نیز در وزارت رفاه صورت گرفت که مبنای آن 23میلیون خانوار یارانه‌بگیر بود تا میزان فقر سنجیده شود، بنابراین این همکاری‌ها تا اعلام نتایج نهایی مشخص خواهد شد.

معاون رفاهی وزیر رفاه یکی دیگر از راههای کاهش فقر و فساد را بررسی وضعیت کودکان جامانده از تحصیل عنوان کرد و گفت: در آمارها تعداد کودکان جامانده از تحصیل 500 هزار نفر اعلام شده بود اما در بررسی انجام شده قدری رقم تغییر کرد و حدود 350هزار نفر شد.

وی افزود: ما در این بررسی های دقیق خود تعداد دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی را با آمار ثبت احوال کشور تطبیق دادیم و مشخص شد بیش از 50درصد از این کودکان نیز تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند.معاون وزیر رفاه گفت: اما متاسفانه 30هزار نفر از این کودکان را نتوانستیم، پیدا کنیم و هیچ شماره تماسی از آنان نداشتیم، چرا که تنها اطلاعات موجود ما فقط کد ملی بود.

وی یکی دیگر از راههای کاهش فقر را ایجاد پایگاه جامع رفاهی برای شناسایی و رصد اقشار مختلف جامعه اعلام کرد و گفت: این سامانه برای حذف یارانه افراد پردرآمد اطلاعات کافی می دهد تا راهی هم برای مبارزه با فساد باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس