نقشه سوریه.jpg

براساس اطلاعات بدست آمده، نیروهای کرد در مناطق شمالی شهر عفرین مستقر شده‌اند و برای واکنش به حملات یگان‌های زمینی نیروهای ارتش ترکیه در حالت آماده باش هستند.

به گزارش مشرق، شمال سوریه در روزهای گذشته شاهد درگیری های سنگینی بود و نیروهای ارتش ترکیه یک بار دیگر مواضع نیروهای کرد را با حملات خمپاره ای در شمال غرب حلب به شدت هدف قرار دادند.

مبارزه با شبه نظامیان کرد و احساس خطر از نفوذ آنان به مناطق کردنشین جنوب ترکیه، توجیه آنکارا برای آغاز حملات خمپاره ای بود؛ از سویی دیگر، منابع میدانی کرد اعلام کردند مقصد خمپاره های ارتش ترکیه مناطق مسکونی بوده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، روستاهای «غزاویه، شادیره و ایسگا» و منطقه «قلعه سمعان» در جنوب شهر عفرین، اولین نقاطی بودند که با دهها خمپاره هدف قرار گرفته شدند؛ در این حملات شماری از شهروندان زخمی شدند و خسارت های سنگینی به مناطق مسکونی وارد شد.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**
 

جنگنده های ارتش ترکیه هم پس از حملات خمپاره ای وارد میدان شدند و مناطق «خاکورک و عادل بک» را هدف قرار دادند؛ حومه روستای «ارس فارس» در حومه منطقه «لافاشین» هم  نقطه دیگری بود که جنگنده های ارتش ترکیه هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای کرد در مناطق شمالی شهر عفرین مستقر شده اند و برای واکنش به حملات یگان های زمینی نیروهای ارتش ترکیه در حالت آماده باش هستند؛ منابع میدانی کرد اعلام کرده اند برای درگیری با نیروهای ارتش ترکیه آمادگی کامل دارند.

حضور نیروهای ارتش روسیه در منطقه یکی از عواملی مهمی به شمار می آید که نقش اساسی در جلوگیری از حملات ارتش ترکیه ایفا کرده است؛ یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد که آرامش نسبی در شمال غرب استان حلب حاکم شده است.

اما از جنوب شرق استان دیرالزور خبر می رسد، عقب نشینی عناصر تروریستی داعش ادامه دارد و نیروهای دموکراتیک کرد به ورودی شهرک «هجین» در ۲۵ کیلومتری شمال شهر البوکمال در شرق رود فرات رسیدند.

**برای مشاهده بهتر جزییات، روی نقشه کلیک کنید**
 

نیروهای دموکراتیک کرد پس از ۱۲۵ روز عملیات در شرق رود فرات، با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، شهرک های «ابوحردب و حسیات» و میدان نفتی «مراد» را هم به تصرف خود درآوردند.

در بخش غربی رود فرات در شرق استان دیرالزور هم عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق آلوده به کندی ادامه دارد؛ تروریست های داعش در غرب رود فرات در مساحتی حدود ۵ هزار کیلومتر مربع در محاصره نیروهای مقاومت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • درود بر جیلان اوزالپ قهرمان IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    23 2
    امیدوارم داعش و تمام تروریست ها از صفحه روزگار محو بشوند
    • 7+انقلاب IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      0 0
      بجز داعش ، بزرگترین تروریست و جنایتکار ، ترکیه عثمانی است یادت نره
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    29 18
    ماشاء الله به ارتش و نیروهای مقاومت؛ درود بر مردان خدا؛ ان شاء الله به زودی سوریه از لوث وجود تروریستهای چند ملیتی و دولتهای اشغالگر آمریکا و اسرائیل آزاد میشه
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    23 7
    الان به هوش و آینده نگری ایران و ایرانی ایمان اوردم که چرا اصرار داشت روسیه وارد بحث سوریه بشه و چرا بعدش اصرار داشت که ترکیه وارد بحث سوریه بشه...
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    21 14
    ترکیه بخوبی میدونه دادن فرصت به این نیروها یعنی دادن اجازه برای فدرالی کردن سوریه بمانند عراق و دست اخر اشوب و تجزیه طلبی
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
      0 0
      ترکیه اگر عقل داشت چند سال قبل داعش و بقیه تروریستها رو تقویت نمیکرد که دولت سوریه تضعیف بشه و زمینه برای تجزیه طلبهای کرد فراهم بشه!
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۵
    12 2
    ارتش سوریه و مقاومت با ادامه محاصره داعش در مناطق اشغالی بدون درگیری و ایجاد تلفات در نیروهایش توان رزمی داعش را از بین برده وانهارا از نظر اقتصادی وکمک از بیرون در مضیغه قرار داده است طولی نمیکشد که با حمله گسترده ریشه داعش را از بیخ کنده وپرونده ننگین این گروه خونخوار وحامیانش برای همیشه بسته خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس