کد خبر 816959
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
خیزش مردم پاکستان علیه تصمیم ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تنش‌های اخیر این کشور با پاکستان، از تعلیق کمک مالی امنیتی واشنگتن به اسلام آباد خبر داده است.

به گزارش مشرق، در حالی که تنش‌ها بر سر اتهام‌زنی‌های اخیر واشنگتن علیه اسلام اباد درباره موضوع مبارزه با تروریسم ادامه دارد، سخنگوی دستگاه دیپلماتیک آمریکا از تعلیق کمک مالی این کشور به پاکستان خبر داد.

«هیثر نوئرت» با اعلام خبر تعلیق کمک مالی امنیتی آمریکا به پاکستان مدعی شده که در صورت «اتخاذ اقدامی قاطعانه» اسلام آباد در موضوع مبارزه با طالبان و شبکه حقانی، این کمک مالی از سر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا البته اعلام نکرده که دقیقا چه میزان از کمک مالی امنیتی این کشور به تعلیق درآمده است. او به این جمله بسنده کرده که دولت در حال کار روی جزئیات تعلیق کمک مالی امنیتی به پاکستان است.

نیویورک تایمز در این باره گزارش داد: «مقامات دولت(ترامپ) گفتند که امکان فریز شدن بخش اعظم کمک 1.3 میلیارد دلاری(به پاکستان) وجود دارد».

روز اول ژانویه 2018 بود که دونالد ترامپ با انتشار یک توئیت تند علیه پاکستان، ضمن اتهام زنی علیه این کشور درباره پناه دادن به گروه‌های تروریستی، تهدید کرده بود که واشنگتن کمک‌های مالی به پاکستان را متوقف خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس