کاخ سفید نمایه

سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه گفته‌اند طرحی که قرار بود مطابق با درخواست کاخ سفید برای «اصلاح نقائص برجام» آماده شود، هنوز تهیه نشده است.

به گزارش مشرق، سناتورهای آمریکایی روز پنجشنبه گفته‌اند نمایندگان کنگره هنوز طرح مورد درخواست کاخ سفید برای «اصلاح برجام» را آماده نکرده‌اند. 

به گزارش وبگاه شبکه خبری آی‌۲۴، سناتورهای آمریکایی می‌گویند کماکان در حال ادامه گفت‌وگوها با مقام‌های کاخ سفید و شریکان اروپایی‌شان هستند، اما احتمالاً آنها نخواهند توانست طرح مورد درخواست کاخ سفید برای «تقویت یا اصلاح» برجام را تا ضرب‌الاجل نیمه ماه ژانویه آماده کنند. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در ماه اکتبر اعلام کرد که نمی‌تواند پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برجام را تأیید کند. او از کنگره خواست با تدوین یک طرح، «نقائص» این توافق را اصلاح کند. ترامپ تهدید کرد،در صورتی که چنین طرحی آماده نشود، او آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد. 

ترامپ بایستی در میانه‌های ماه جاری میلادی (حدود ۱۰ روز دیگر) درباره تمدید رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب تعهدات آمریکا در برجام تصمیم‌گیری کند. در صورتی که او از تمدید معافیت‌های تحریمی برای ایران خودداری کند، آمریکا از برجام خارج خواهد شد. 

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا که رهبری تلاش‌ها برای تدوین طرح مذکور را به عهده دارد می‌گوید: «من دارم کارم را ادامه می‌دهم. هم ما و هم مقام‌های کاخ سفید، با متحدان اروپایی‌مان رایزنی می‌کنیم.»

وی گفت که روز پنجشنبه با مقام‌های کاخ سفید دیدار و با آنها درباره توافق هسته‌ای ایران رایزنی خواهد کرد. 

کورکر گفت: «در حالی که ما داریم پیشرفت می‌کنیم به ضرب‌الاجل میانه ژانویه (برای تهیه طرح مورد نظر) نمی‌رسیم و رسیدن به هر گونه توافق، چندین هفته زمان خواهد برد.»

بن کاردین، عضو ارشد دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم می‌گوید: «ما چارچوب زمانی نداریم.»

 پیش از این برخی منابع خبری گزارش داده‌اند انتظار می‌رود طرح جدید حاوی مفاد جدیدی درباره دائمی کردن محدودیت‌ها برای ایران و متعهد کردن تهران به تعهدات جدید باشد. 

ایران، روسیه و طرف‌های اروپایی در توافق هسته‌ای اعلام کرده‌اند با اعمال هر گونه تغییرات در این توافق مخالف هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس