رسانه های سعودی

سعودی‌ها صفحاتی را در فیسبوک و توئیتر به صورت رسمی ایجاد کرده‌اند و با تولید و پخش خبر و فیلم‌ ساختگی و جا زدن فیلم‌های مربوط به تظاهرات کشورهای دیگر هجمه سنگینی را علیه کشورمان به راه‌انداخته‌‍اند.

به گزارش مشرق، رژیم آل سعود از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دشمنی و عداوت و کینه‌توزی خود نسبت به مردم مومن و انقلابی ایران و نظام جمهوری اسلامی را علنی کرده و از هیچ تلاش و فرصتی برای ضربه زدن به آن دریغ نکرده و تمام امکانات مالی و نظامی و تبلیغاتی و رسانه‌ای خود را در این راستا به کار گرفته است که مهمترین آن در جنگ هشت ساله تحمیلی رژیم صدام معدوم بود که با حمایت‌های گسترده از این رژیم در کشتار جمع زیادی از مردم بیگناه ایران و ویرانی شهرها و روستاهایشان سهیم بوده است.

آل سعود به ویژه طی هفت سال اخیر متحمل شکست‌ها و ناکامی‌های بزرگ و فضاحت‌باری در مقابل جمهوری اسلامی ایران و به طور کلی در برابر محور مقاومت شده است که اوج آن در عراق و سوریه بوده است، در لبنان و یمن هم این رژیم نتوانسته است اهداف سلطه‌طلبانه خود را به پیش ببرد.

حاکمان عربستان که هرگز در قاموسشان،واژه‌هایی چون مردم، حکومت مردمی، انتخابات،‌دموکراسی و ... جایی ندارد، در بحران و آشوب‌آفرینی خود در سوریه و دیگر کشورهای اسلامی از شورشیان و آشوبگران و تروریست‌ها به عنوان ثوار یعنی انقلابیون یاد کرده است و در مقابل هر فردی را که علیه آل سعود حرفی بزند یا دست به تظاهرات یا  اعتراض بزند، تروریست می‌خواند که اوج آن در تحولات شرق عربستان و به طور خاص شهر العوامیه نمود داشت که این رژیم با گسیل کردن نظامیان خود بخش عمده‌ای از این شهر را ویران کرد.

حاکمان عربستان اخیرا با موج‌سواری بر روی اعتراضات اقتصادی در برخی نقاط ایران تمام امکانات خود را برای تحریک و به آشوب کشاندن و ایجاد ناآرامی در کشورمان در کنار رژیم‌های ضد دموکراتیک دیگر از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا به کار گرفته‌اند.

حکومت سعودی که اخیرا ولیعهد آن با بذل و بخشش صدها میلیون دلار از ثروت مردم تحت ستم و استبداد عربستان و پرداخت آن به عنوان رشوه به مدیران اصلی فیسبوک و توئیتر تلاش کردند آنها را در راستای اهداف جاه‌طلبانه و سلطه‌جویانه خود به خدمت بگیرند، هرگونه انتقاد شهروندان عربستانی در فضای مجازی را به شدت سرکوب می‌کنند، گذشته از آنکه مفتیان و شیوخ دربار آل سعود هم در فتواهایی به صراحت گفته‌اند هرگونه تظاهرات و  اعتراض علیه آل سعود حرام است.

       بن سلمان ولیعهد بلندپرواز سعودی و مرد همه کاره این روزهای آل سعود در دیدار با مالک فیسبوک

 از بعد از ظهر روز شنبه هفته جاری پیرو برپایی چند تجمع در انتقاد به مسائل اقتصادی در شهرهایی مانند مشهد، تهران و برخی مراکز استان‌ها از میان تجمع‌کنندگان گروه‌های کوچکی از افراد اقدام به حمله به مراکز دولتی، بانک‌ها و تخریب اماکن عمومی کردند.

تاکنون چندین نفر از مردم عادی در پی اقدامات اغتشاشگران و عوامل ناشناس به شهادت رسیده‌اند که میان شهدا، یکی از نیروهای نیروی انتظامی نیز به‌چشم ‌می‌خورد که شب گذشته در یکی از شهرستان‌ها با سلاح شکاری و توسط اغتشاشگران به شهادت رسید.

از ابتدای این تجمعات، مردم از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلفی دعوت به تجمع می‌شدند که یکی از مهمترین این دعوت‌ها از طریق شبکه اجتماعی توئیتر صورت گرفته است. در این شبکه اجتماعی، #اعتراضات_سراسری هشتگ اصلی اغتشاشگران است که دعوتنامه‌ها برای حضور در تجمعات و حمله به مراکز دولتی و دستگاه خدمات‌رسان عمومی، ذیل این هشتگ منتشر می‌شود.

برای اینکه بدانیم چگونه مشهورترین هشتگی که این روزها کاربران بسیاری، مردم ایران را توسط آن هشتگ به حضور در تجمعات تشویق می‌کنند، از کجا مدیریت می‌شود، کافی است به سایت trendsmap مراجعه کردیم، سایتی که توسط شبکه اجتماعی تویئتر مدیریت می‌شود. در این سایت، توئیتر به‌تفکیک مشخص‌ کرده که این هشتگ‌ از کدام نقاط ایران و جهان زده شده است.

تا این لحظه در ظرف زمانی یک روز گذشته، 131 هزار و 100 توئیت ذیل این هشتگ منتشر شده که توئیتر با پارامترهای مختلفی نشان می‌دهد که 25 درصد کاربرانی که با این هشتگ توئیت کرده‌اند، از داخل عربستان سعودی توئیت‌های خود را منتشر کرده‌اند.

سعودی‌ها صفحاتی را در فیسبوک و توئیتر به صورت رسمی ایجاد کرده‌اند و با تولید و پخش خبرها و فیلم‌های ساختگی و مشکوک و جا زدن فیلم‌های مربوط به تظاهرات کشورهای دیگر هجمه سنگینی را علیه کشورمان با هدف برهم زدن امنیت مردم و ایجاد اغتشاش و ناآرامی به راه انداخته‌اند. به عنوان مثال رسانه‌های سعودی که در تحولات سوریه هم عکس‌ها و فیلم‌های ساختگی زیادی را در حمایت از گروه‌های تروریستی منتشر می‌کردند، در خصوص ایران هم به عنوان مثلا فیلمی از تظاهرات در یک شهر آرژانتین را به دروغ به عنوان تظاهرات در کرمانشاه منتشر کرده بودند.

به عنوان مثال شبکه رسمی الاخباریه عربستان دو صفحه با عنوان فارسی در توئیتر و فیسبوک ایجاد کرده و همگام با صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و گروهک تروریستی منافقین و دیگر گروه‌های ضد انقلاب تمام امکانات خود را برای ضربه زدن به امنیت و رفاه و آرامش مردم ایران به کار گرفته‌اند و عجیب اینکه برای مردم ایران اشک تمساح می‌ریزند و آنها را مردمی مظلوم می‌خوانند و خود را در قامت مدافع و منجی مردم ایران معرفی می‌کنند طوری که یک بیننده عادی بی‌خبر از همه جا گمان می‌کند که رژیم سعودی در کشور عربستان نظامی دموکراتیک و مردمی ایجاد کرده و مردم آن هر گاه بخواهند به راحتی می‌توانند تظاهرات و اعتراض کنند،‌در حالی که همین حکومت مدعی دفاع از مردم ایران حتی به شاهزادگان و مبلغان و نزدیکان خود رحم نمی‌کند و هرگونه انتقاد و اعتراض حتی از سوی نزدیک‌ترین افراد به خاندان آل سعود به شدت سرکوب می‌شود.

اخیرا توئیتر اعلام کرده بود که  31 هزار و 500 توئیت از داخل خاک عربستان سعودی با هشتگ #تظاهرات_سراسری منتشر شده که این توئیت‌ها از شهرها و استان‌هایی همچون ریاض، مکه، مدینه، حائل، تبوک و جیزان منتشر شده‌ است، جالب اینجاست که 10 درصد از این توئیت‌ها حتی به‌زبان فارسی منتشر شده‌اند و 89 درصد به‌زبان عربی و 1 درصد هم به‌زبان انگلیسی.

شبکه رسمی الاخباریه عربستان حساب کاربری با عنوان «همسایه» ایجاد کرده است و در معرفی آن آورده است این برنامه به مسائل ایران می‌پردازد.

این شبکه سعودی در معرفی حساب همسایه نوشته است :«حساب همسایه در توئیتر و فیسبوک برتری قابل ملاحظه‌ای بر دیگر موسسات رسانه‌ای بزرگ در پیگیری و رصد کردن تظاهرات اعتراضی ایران و تحولات پرشتاب در شهرها و استان‌های ایران داشته  است به طوری که دست‌اندرکاران این حساب،‌جوانان سعودی هستند که مدرک زبان‌های مختلف را از دانشگاه ملک سعود دریافت کرده‌اند و اهتمام گسترده‌ای به جزئیات مسائل داخلی ایران داشته و تمام مطالب فارسی آذری ترکمانی و دیگر زبان‌ها را ارائه می‌کنند.»

این در حالی است که فیسبوک  و توئیتر هر صفحه‌ای را که علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدانش فعال کند،‌ بلافاصله غیرفعال می‌کنند، اما با توجه به رشوه سنگینی که بن سلمان به مدیران  اصلی فیسبوک و توئیتر داده است، تا کنون هیچ اقدامی برای بستن صفحاتی که رژیم سعودی به طور خاص برای دعوت به  اغتشاش و خشونت و ناآرامی در ایران ایجاد کرده، اتخاذ نشده است.

علاوه بر شبکه الاخباریه، شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی بی‌شمار سعودی از جمله العربیه، الحدث‌نیوز، الوطن، عکاظ،‌الریاض، سبق، و رسانه‌های دنباله‌روی آل سعود از جمله اسکای نیوز عربی هجمه سنگینی را علیه کشورمان با هدف برهم زدن امنیت و ثبات ملت از طریق حمایت از اغتشاشات و تحریک به آشوب و ناآرامی به راه‌ انداخته‌اند. این رسانه‌ها از واژه‌های دروغینی همچون قیام سراسری، انتفاضه مردم و ... برای اغتشاشات در ایران استفاده‌اند.

تصاویر زیر مربوط به صفحه ویژه شبکه رسمی الاخباریه سعودی است که به زبان فارسی برای حمایت از اغتشاشگران و دعوت به آشوب و ناآرامی در کشورمان راه‌ اندازی کرده است. پوشش گسترده اظهارات و مواضع گروه‌های ضد انقلاب و سلطنت‌طلب و سردسته‌های آنها در دستور کار رسانه‌های سعودی قرار دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • حسين IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    37 16
    اين ملخ خورهاي وهابي كثيف چه ميگويند؟......
  • IT ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    49 14
    چه تیپ خرابی داره بن سلمان کنار یارو بوک فیسیه خخ
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    24 12
    مرگ بر آل سقوط پست کثیف.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 0
    هر بلایی سرمون بیاد از سیاست اشتباه خودمونه اینقدر نذاشتیم مردم تظاهرات کنن تا چیزی میشه ی عده ازش سو استفاده میکنن
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 0
    با این طرز نشستنش یاد بچه هایی افتادم که تو شلوارشون خراب کاری کردن.
  • علی IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 0
    مرگ بر آل سعود
  • DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 1
    مرگ بر الاغستان سعودي ،
  • .... IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۷
    0 0
    عربستان چند سالی است که که برنامه ناامن کردن ایران طرح ریزی کرد .یکی از این طرحها قاچاق سلاح به داخل کشور توسط عربستان وامارات از مرز عراق جهت ضربه زدن به امنیت کشور بود که متاسفا بااین طرح خطرناک به صورت مناسب برخورد نشده .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس