کد خبر 816356
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
رهبر کره شمالی

پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» به نقل از تحلیل دیگر رسانه‌های آمریکایی گزارش کرد که کره شمالی احتمالاً برای پرتاب یک موشک بالستیک بین قاره‌ای آماده می‌شود.

 به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد که کره شمالی احتمالاً برای یک آزمایش موشک بالستیک بین‌قاره‌ای دیگر آماده می‌شود.

بنا بر گزارش شبکه «سی بی اس نیوز»، فعالیت‌ موشکی در همان مکانی در حال انجام است که کره شمالی در ماه نوامبر یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را آزمایش کرد.

هفته‌نامه نیوزویک نیز در این خصوص گزارش کرد، آزمایش موشکی جدید کره شمالی احتمالاً اواخر هفته جاری یا هفته آینده انجام گیرد.

گزارش‌ها درباره آمادگی کره شمالی برای پرتاب یک موشک بالستیک بین قاره‌ای، یک روز بعد از آن مطرح شد که «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در روز سال نو گفت که یک دکمه پرتاب موشک اتمی همواره روی میز وی قرار دارد و آمریکا و جامعه بین‌الملل می‌بایست به وضعیت کره شمالی بعنوان یک کشور با تسلیحات اتمی، بعنوان یک «واقعیت» بنگرند.

با اینحال، وی در سخنرانی خود همچنین گفت که تمایل به تعامل در گفت‌وگو با کره جنوبی به منظور تسهیل تنش‌های نظامی بین دو کشور در آستانه المپیک زمستانی 2018 را دارد که قرار است ماه آینده در «پیونگ چانگ» برگزار شود.

کره جنوبی روز سه‌شنبه به درخواست کیم با تقاضای برگزاری گفت‌وگوهای سطح عالی پاسخ داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه شنبه (دیروز) اعلام کرد که کره شمالی در حال تسلیم شدن در مقابل کمپین فشارهای بین‌المللی است اما مشخص نکرد که آیا آمریکا از مذاکره بین پیونگ‌یانگ و سئول حمایت می‌کند یا خیر.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    0 0
    چرا سردار سلیمنی بدنبال خرید فناوری قاره پیما نیست یک میلیارد دلار بدهیم ارزش دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس