آذری جهرمی

در پی ورود یک کانال تلگرامی به فاز آشوب‌ و تشویق به اغتشاش در داخل کشور، وزیر ارتباطات بالاخره به این نتیجه رسید که حرکتی انجام دهد؛ حرکتی که شوربختانه منجر به تحقیر ملی شد.

سرویس سیاست مشرق - چند روزی است که آشوب و اغتشاش، آرامش و امنیت مردم چند شهر را سلب کرده است و دراین‌بین، شبکه اجتماعی تلگرام و بویژه چند کانال ضدانقلاب (از جمله کانال آمدنیوز)، مصداق دمیدن بر آتش فتنه شد.

آمدنیوز در یک هفته اخیر عملاً وارد فاز سازماندهی اغتشاش و ایجاد جنگ شهری در کشور شده است؛ این کانال با آموزش نحوه مقابله با نیروهای انتظامی، اعلام محل‌های تجمع آشوبگران، شعارهایی که باید سر داده شود، زمان بندی آشوب و در نهایت پوشش خبری تصویری، به لیدر اغتشاشات اخیر تبدیل شد؛ به سرعت شهرهای ایران تحریک به اغتشاش کرد، به آشوبگران آموزش داد که مردم را برهنه کرده و فیلم‌برداری کنند، مردم را به هجوم برای سرقت پول از بانک‌ها تشویق می‌کند، و در نهایت فاز جنگ مسلحانه را با هدف پیاده سازی مدل سوریه و لیبی در ایران، آغاز کرد.

آموزش برای مقابله با پلیس ضد شورش
آموزش ساخت اسپری فلفل
تشویق برای ورود مردم دیگر شهرهای ایران در آشوب
تشویق به تغییر آشوب به فاز مسلحانه

همه این تحرکات ضدامنیتی و آشوب‌گرانه این کانال تلگرامی در حالی بوده است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران، دلسوزان و حتی شخصیت‌ها و مقامات نظام اعم از سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای و... مدتهاست که نسبت به برخورد با این کانال و کانال‌های هم‌طیف و مکمل این مجموعه، تذکر داده و فریاد زده بودند اما دولت تدبیر هیچ توجهی به این هشدارها نداشت. اوج سیاه نمایی آمدنیوز علیه مردم و انقلاب در جریان رقابت‌های انتخاباتی نمایان شد و این کانال معاند، تبدیل به ابزار رسانه‌ای حامیان دولت اعتدال شد و برخورد با آن از سوی دولتی که در رقابت‌های انتخاباتی از آن بهره می‌برد، عملا ناممکن شد و دولت فضا را برای ادامه فعالیت آن فراهم کرد. اما این مسامحه بدون منطق، بدون قاعده و بدون مبنا آن‌قدر گسترش پیدا کرد که این کانال عملاً در کنار مثل آمریکا - عربستان – نفاق و بدون هیچ نقابی، (به خیال خام گردانندگان و سرویس‌های حامی خود) فاز براندازی دولت و نظام را کلید زد؛ فاز اول با ایجاد فضای سیاه نمایی علیه همان دولتی که برای او در دوران انتخابات تبلیغ و رقیبش را تخریب می‌کرد و در فاز بعدی، رویارویی مستقیم با اصل و اساس نظام و انقلاب؛ چه اینکه در چنین شرایطی، دولت بخشی از پیکره نظام است که ایجاد هر خللی در آن، به اصل نظام آسیب وارد می‌کند.

و اما بعد؛ دولت محترم به دنبال ورود آمدنیوز به فاز براندازی و تشویق به اقدام مسلحانه و اغتشاش، تصمیم به برخورد با این کانال گرفت و وزیر جوان ارتباطات، مصلحت را بر این دید که از مدیر تلگرام خواهش کند تا کانال آمدنیوز را به‌واسطه خشونت‌طلبی مسدود کند، درحالی که آمدنیوز با همراهی چند کانال دیگر در بستر تلگرام در حال عملیات علیه امنیت کشور است و در این شرایط تنها محدود کردن یک کانال، راه چاره نخواهد بود و دولت باید فکری به حال ساماندهی شبکه‌های اجتماعی می‌کرد و از موضع اعمال حاکمیت وارد قضیه می‌شد، اما وزیر دولت جمهوری اسلامی، از موضع ضعف و درماندگی، از مدیر یک شبکه اجتماعی تقاضای مسدود شدن یک کانال خشونت‌طلب را آن هم بصورت علنی و در توییتر، مطرح می‌کند.

اما پاسخ پاول دوروف به وزیر ایرانی چیست؟  مدیر تلگرام وعده بررسی درخواست وزیر دولت جمهوری اسلامی را می‌دهد که در صورت اثبات! دعوت به خشونت از طریق این کانال، تلگرام آن را مسدود خواهد کرد و وقتی به نتیجه می‌رسند، این کانال، و چند کانال جایگزین دیگر آن مسدود می‌شود.

درخواست آذری جهرمی از دروف و پاسخ مدیر تلگرام به وی

موضع ضعف وزیر جوان ارتباطات کشورمان سبب شد کانال آمدنیوز با تغییر نام، بار دیگر به فضای تلگرام بازگردد و همان رویه سابق را ادامه دهد. به دنبال نمایان شدن همکاری میان تلگرام با شبکه‌های برانداز، دولت محترم با تصمیم نهادهای عالی نظام دسترسی به تلگرام را محدود و آن را فیلتر می‌کند؛ دوروف نیز در توییتر خود خبر می‌دهد که درخواست ایران برای بستن این کانال را رد کرده است و به همین دلیل تلگرام در ایران فیلتر شده است. وی با نام بردن از این کانال آشوب‌طلب، آن را به عنوان کانالی برای اعتراضات مسالمت آمیز معرفی می‌کند! و دولت ایران را بدلیل اعمال فیلترینگ، تلویحا سرزنش می‌کند.

تبلیغ آدرس کانال جدید آمد نیوز با عنوان صدای مردم در توییت دوروف

این روایتی بود از نتیجه دیپلماسی ضعف و تحقیر ملی ایرانیان در برخورد با یک شبکه اجتماعی که چند روز است سازمان‌دهنده آشوب در کشور شده است و چندین نفر را در نقاط مختلف کشور قربانی کرده است. حالا مدیر این شبکه اجتماعی در مقابل دولت جمهوری اسلامی ایستاده است و همچنین وعده داده است که به زودی نسخه ای از تلگرام را ارائه خواهند کرد، که قابل فیلتر نباشد. نکته تلخ و در عین حال جالب توجه، استیصال مقامات کشورمان است؛ جمهوری اسلامی که در مقابله با قدرت های منطقه ای و جهانی سرخم نکرد، حالا یک شبکه اجتماعی تمامیت ارضی، امنیت ملی، جان شهروندان و ... را به بازی گرفته است. مقصر این بی تدبیری و گردنکشی تلگرام برای جمهوری اسلامی کیست؟

و اما چند سوال از وزیر محترم ارتباطات:

آقای جهرمی، وظیفه شما امنیت‌سازی و امنیت‌خواهی در بستر فضای سایبری بوده و هست، چرا از گذشته و قبل از شروع بحران و آشوب به فکر ساماندهی این فضا، توسعه شبکه های اجتماعی بومی یا دست کم اقدام قاطع برای برخورد با کانال‌های ضدانقلاب نبودید؟

چرا در طول این مدت که وزیر شده‌اید، به صدای دلسوزان توجه نکردید که گفتند امثال آمدنیوزها به دنبال تشنج و آشوب‌آفرینی در کشور هستند؟

چرا با دیپلماسی التماسی از مدیر یک شبکه اجتماعی خارجی آن هم در جایگاه کسوت وزیر یک قدرت منطقه‌ای و جهانی از چنین موضعی وارد شدید که در انتها حیثیت و اعتبار شما و عنوانی که یدک می‌کشید را به بازی بگیرند و وعده تلگرام غیرقابل فیلتر به شما بدهند؟ چه کسی پاسخگوی این تحقیر است؟

زمان آن رسیده است که به‌ این تحقیر ملی پایان دهید...

بعد التحریر: پس از تمام این رفت و برگشت‌های تاسف برانگیز، آقای جهرمی وزیر ارتباطات در توییتی خبر داده است که محدودیت ایجاد شده برای تلگرام موقت است و رفع خواهد شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 143
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 129
  • مهدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    وزیر، جوان است و جایز الخطا!!! اینجور موارد رو بزرگ نکنید! درسته که تو دولت روحانی هست اما مثل اونا نیست! مردم به سروش آی گپ و ... اطمینان ندارند؛ برای همین از تلگرام و برنامه های خارجی استفاده میکنند!
    • محمد رضا IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      مدیر تلگرام که با جاسوسی از ایران و ارائه ذائقه ایرانی به خارجی ها نه تنها ارزش نامه نداره بلکه باید با مشت تو دهنش زد.
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      به پیام رسان بومی اعتماد ندارن ولی به پیام رسان خارجی که علنا مقابل کشور ما وایساده و از برهم زنندگان نظم عمومی , کشندگان نوجوان اصفهانی, آتیش زنندگان تاکسی تهرانی حمایت میکنه اعتماد دارن؟!!! اگر اینطور هست من دیگه حرفی ندارم!!!!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      96 57
      به جای تلگرام آی گپ نصب کنید...فوق العاده است
    • من من IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      پیام رسان خارجی تهدیدی برای مردم عادی نیست... ولی پیام رسان ایرانی یعنی حتی صحبتهای خانوادگیتم ممکنه بعدا علیه کار و زندگیت استفاده بشن... در ضمن الان یعنی اینکه اپل سال پیش حاضر نشد قفل موبایل اون تررویست رو بشکنه و کل درخواست دولت امریکا رو رد کرد یعنی دیپپلماسی التماسی دولت امریکا!!!؟؟؟
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      90 16
      یعنی چی که تو دولت روحانی ولی مثل اونا نیست ؟همه وزرای روحانی مثل هم هستند و کسی نمیتونه از خودش ایده ای داشته باشه باندند میفهمی باند
    • عمار IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      60 22
      علت این که به سروش اعتماد نیست به این دلیل است که: میگن اطلاعات رسد میکنه. جواب: 1- اتفاقا پیام رسان خارجی بیشتر و دقیقتر زیر نظر زرین اطلاعات است و دلیلش مشخصه اما پیام رسان های داخلی چون تولید داخلند را باید با مجوز رسمی ... ۲- در پیام رسان خارجی هم قبل از اینکه محتویات در آن ثبت بشه چون اینترنت فعال برنامه توسط داخل کشور است بنابر این در همان خارجیش هم اطلاعات قایل دست رسی و ثبت شده است یعنی توسط اینترنت
    • عمار IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      19 17
      علت این که به سروش اعتماد نیست به این دلیل است که: میگن اطلاعات رسد میکنه. جواب: 1- اتفاقا پیام رسان خارجی بیشتر و دقیقتر زیر نظر زرین اطلاعات است و دلیلش مشخصه اما پیام رسان های داخلی چون تولید داخلند را باید با مجوز رسمی ... ۲- در پیام رسان خارجی هم قبل از اینکه محتویات در آن ثبت بشه چون اینترنت فعال برنامه توسط داخل کشور است بنابر این در همان خارجیش هم اطلاعات قایل دست رسی و ثبت شده است یعنی توسط اینترنت
    • عمار IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      56 70
      فقط پیام رسان سروش با بیش از 2300000نفر کاربر و با امکانات و کیفت بالا
    • عمار IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      55 46
      فقط پیام رسان سروش با بیش از 2300000نفر کاربر و با امکانات و کیفت بالا
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      هرکی بگه مردم ایران به پیامرسانهای داخلی اعتماد ندارن، داره تو روز روشن چاخان می کنه. پس چرا مردم همین ایران 150 میلیون سیمکارت از همین اوپراتورهایی که همه میگن مال سپاهه (!!!) خریدن و خودمونم می دونیم هرکاریم دلشون میخاد می کنن؟ برای اینکه می دونن حریم خصوصی تو ایران یه حریم محکم واقعی داره! البته ضد انقلاب که می ترسن وامنیت ندارن و حق دارن که بترسن . چرا نترسن؟ پس ضدانقلاب لطفا مشکل خود را مردمی سازی ! نکند !
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      51 17
      جایگاه وزارت جایگاه آزمون و خطاست؟ عذر بدتر از گناه . در کمترین حالت باید استعفا دهد. بنظرم حقش برخورد قانونی است.
    • حجت IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      47 5
      عراقچی نسخه جدید
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      25 3
      جایزالخطا نیست ممکن خطاست و خطاکاری در کنار کوره ذوب اخرین خطایش خواهد بود
    • احسان IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      15 7
      دار دروغ میگه چرا به پیام رسان ایرانی اعتماد ندارن من خودم از اولش سروش نصب کردم و تا حالا تلگرام نصب نکردم الان سروش نزدیک به 2 و نیم ملیون کاربر داره مگه کمه
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      11 2
      ممکن الخطا
    • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      20 8
      اون 23 میلیونی که به رئیس جمهورشون رای دادن برن وسط میدون از ایران محافظت کنند دیگه به جای اینکه بشینن رقص و آواز عربی نگاه کنن و غش کنن
    • US ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      6 4
      اقای عزیز. شما با این توجیه تان ابروی روحانی و دولتش با حمایتگرانش را بردی عجب حرفی است. می فرمایید که مردم به تلگرام که ساخته سیا و موساد است اعتماد می کنند. ایا این جماعت I Q شان زیر صفر رفته؟ . IQ ... بیشتر ار 25 است. برادر از قدیم گفته اند تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته. باشد
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      27 6
      کلا تلگرام باید حذف بشه اینم مثل امارات هرچی داره از ما داره ولی شاخ شده واسمون....تهدید به تحریمشون کنید به پاتون میفتن نه اینکه ازشون خواهش و التماس کنید
    • علی DE ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      4 3
      مردم چهل سال همه جوره اعتماد کردن ولی اینها همه لیاقت ندارن اینها همون مردمی هستن که برای شما حماسه می آفریدن
  • سید سید IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    وقتی نگاه مسئولین ما به غرب باشه... وقتی از دشمن بترسیم... وقتی به حرف دلسوران این کشور نکنیم همین میشه... واقعا خجالت آوره وزیر یک کشوری مثل ایران در مقابل یم صهیونیزم زاده التماس کنه...
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      این جوونهایی که ما دیدیم از غرب که نه از کل دنیا نمیترسند فقط باید درست هدایت بشوند
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      7 1
      مشرق درباره ی این هم بنویس که گنده گویی های روحانی و اصرار به عدم فشار بر روی تلگرام کار رو به اینجا کشوند اون زمان میگفت به هیچ وجه فیلتر نمیشوند اما کار به جایی کشید که مجبور به فیلتر شد و این یعنی جهل روحانی
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      0 4
      اگر تلگرام در کشور بدین صورت ادامه بدهد دودمانمان بر باد است. حالا هی بگید کسب و کار هی بگید دسترسی اطلاعات . پس اینهمه دانشمند و استاد دانشگاهی که تو این مملکت مثل آدم با کتاب و تحقیق و سر کلاس رفتن درس خوندند. بیسواد عصر حجر هستند.همون اطلاعاتی که نیمه کاره از راه همین تلگرام بدست می آرید منبع اصلی آن همین تحقیقات علمی این دانشمندان است . خب چرا نمیری سراغ اصلش .بابا اونایی که این تکنولوژی را خودشون ساخته اند اینقدر معتاد به این نیستند.
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      2 6
      این برای یک کشور فاجعه است که امنیتش در دست یک کانال خارجی است . باید کمپین تحریم تلگرام راه بیافتد . هم باهم کوچ بزرگ به پیام رسان سروش
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      2 1
      کاملا موافقم
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    77 34
    بدون شک ح... خودش مدیریت توطئه را در دست دارد
    • EXtremist IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      33 38
      منم همین نظر رو دارم امکان نداره بدون برنامه ریزی منسجم و هماهنگ همچین اتفاقی بیافته هدف فقط باج گیری از نظام با کلمه ی رمز وحدت هست و بس
    • US ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      0 1
      متاسفانه
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    چرت پرت نگو چرت نیوز تو اگه عرضه داشتی نظرات مخالف رو منتشر می کردی تا نظرات واقعی مردم رو بخونی نه نظرات یه مشت بچه مچه انقلابی رو بچاپ
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      65 37
      نظر اقلا 96 درصد مردم این است که زیر فشار داریم له می شویم اما راضی به نابودی کشور و اموال دیگران نیستیم. بر خلاف شمای 4 درصدی
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      7 3
      درود بر شرفت
    • امیر IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      20 8
      خطاب به 16:11 ،چرت را تو میگی که هنوز مردم ایران را نشناختی، نظرات واقعی مردم در مناسبت هایی مثل نهم دی و22 بهمن و روز قدس و 13 آبان و در انتخابات های مختلف که مردم حضوری با شکوه داشته و دارند، بارها و بارها شنیده شده است، این ملت دلبسته انقلاب و نظام هستند واین را بارها وبارها ثابت کرده اند، اغتشاشات اخیر هم با حضور گسترده ملت در صحنه به شدت کم اثر شد، در منطق مسخره امثال شما چند ده نفر و یا چند صد نفر ملت معرفی می شوند!!!!!! ولی وقتی میلیونها ایرانی در دفاع از انقلاب در مناسبت های مختلف حضور پیدا می کنند، خودتان را به کوری و کری می زنید!!!!!
    • فتنه شکن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      3 4
      ادبیات چاله میدانی و ادای روش ان فکری مثل اربابتان انگل ستان
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    روحانی باید پاسخگوی تمامی این بی تدبیری ها از اقتصادی و سیاس گرفته تا فضای مجازی باشد ترسم از اینه که دو روز دیگه همین آقای روحانی در بیاد بگه چرا جلوی مردم ازادی خواه رو گرفتین و اونها را سرکوب کردین
  • US ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    این التماس ادامه دیپلماسی ترس و ذلته که نتیجش شد برجام آقای روحانی اون موقع که حرف از دکمه فیلتر میزد فکر الان بود یا نه
  • سلام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    64 30
    از اول میگفتم این جوانک خام تبلیغاتچی انتخابات ، کار دست کشور میده ، شما حذف میکردید نظرمو
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      20 10
      آقایونی که اسم این مشتی رو گذاشتن "جوان انقلابی" بیان حالا جواب بدن هرچی گفتیم این آقا فلانه کی گوش کرد. البته تو مجلسم خیلی ضعیف زورچپون تک ماده ای رای آورد . دهان کشور را با دیوار یکی کرد با این مدیریتش مستحق برخورد سخت است این آقای وزیر. استیضاح کمشه .
    • AE ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 1
      افراطی الان میشه بگی چه کاری دست کشور داده؟یه جوری حرف میزنی انگار رهبر مملکتی
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    52 15
    پس فکر میکنید روحانی برای چی قبل انتخابات رفت مسکو؟؟؟
  • سید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    43 21
    شما فکر می کنید این آقای وزیر جوان خودش این تصمیم ها را می گیرد ببینید چه کسانی حد اقل به او خط دهی می کنند این آقای وزیر بعید است مقصر باشدو....
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      19 4
      ایشان غلام حلقه به گوش و فرمانبر مطیع و با انرژی همان بالادستی هاست که یمدت به خورد حزب اللهی دادندش !
  • عباس IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    25 7
    واقعا بینش این آقا را اگه میخواهید بفهمید به سخنرانیش در همایش سراسری نماز در بوشهر گوش بدهید، بخصوص داستان سرایی آن
  • AMIN IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    74 62
    جالبه که مشرق نیوز که در این شرایط کشور هم دست از عقده گشایی و کینه توزی های سیاسی برنمیداره
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      19 11
      خاک برسرت که به سانسور مطلق علاقه داری برای حفظ منافع سطحی دولت اگه ولتون کنن واقعا همه رو سانسور می کنین بعد دم از مخالفت با تریبونهای یکطرفه می زنین ! جالبه کانالهای تلگرامی که نماد تریبون یکطرفه است را هم خوب عاشقشونین . تو گروهاتونم تا حرف منطقی بزنیم فوری شات اوت ! اینه آزادی ؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    58 14
    یه توطئه خیلی بدی تو ایران داره شکل میگیره زمانی که روحانی میاد میگه کار و اشتغال و ارزونی ولی همش برعکس میشه هیچ حتی خودشم قبول نداره و میاد میگه اوضاع بهتر شده!
  • داوود SE ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    یعنی مردم هیچ مشکلی نداشتند و فقط این کار یک کانال برنامه موبایلی بوده که توسط دشمنان خارجی انجام گرفته؟ آیا شما مطمئن هستید؟
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      50 47
      اعتراض سر جاش و به حق ،ولی پرچم ایران و بانک سوزاندن و دزدی ماشین آتش نشانی و حمله مسلحانه به پلیس و ... دیگه خط قرمزه و راه حل مناسبی نیست
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      41 34
      مطالبه مردم جدا ولی آتیش زدن پرچم ایران. آتیش زدن تاکسی یه مرد زحمت کش, کشتن یه نو جوان 15 ساله, ساخت بمب دستی و.... کار مردم هست؟ مرگ بر منافق و فتنه گر
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      13 25
      اعتراض منطقی رو همین حزب اللهی ها همیشه داشتند به گرانی، بیکاری، به سوء استفاده و بی تدبیریپ، به اختلاس. کی گوش کرد؟ تلگرامم نمیخاد. اما حالا الان مسئله اصلا اون نیست. مسئله راه اندازی یک شبکه برای مدیریت کودتا است. فلان ساعت فلانجا باشین فلانساعت فلانجا. میخای بازش کنیم ؟ خوبه ؟
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    66 8
    دولت خودش از تفرقه افكني وزيراب زني رقيبانش توسط آمد نيوز بسيار خرسند است ، شما ميگي چرا كاري نكرده؟
  • مهناز IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    46 67
    مردشور سیاستون ببرم که التماس سازند تلگرام میکنید همون بهترفیلترش کردن والا خودمون سروش وای گپ داریم بهترازتلگرام منت هیچ خری هم نمیکشیم
  • محمد IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    48 19
    از دولت بی تدبیری و نا امیدی جز این انتظار نیست
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    32 3
    فکر نکنم این اشتباهات واقعا اشتباه باشد. شاید من و شما فکر کنیم اشتباه است
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    55 19
    جایگزین قوی تر از تلگرام باید معرفی بشه تا بسان تلگرام که جای وایبر و واتس آپ رو گرفت بتونه جایه تلگرام رو بگیره. حملات سایبری به سرورهای تلگرام هم جوابگو خواهد بود تا حساب کار دستشون بیاد
    • علی IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      12 11
      ای گپ خیلی عالیه
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      9 15
      ابزارهای داخلی خیلیم خوبن و امکانات خیلی بالاتری دارن میدن . فقط توشون مستجهن چیزی نیست همین !!!
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    42 35
    پس چی شد این اینترنت ملی؟ قرار بود با راه اندازی اینترنت ملی فضای سايبري تحت کنترل باشه :|
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      13 11
      این رو هم دولت این دولت باید پاسخگو باشه واقعا چی شد؟
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      7 7
      قابل توجه دولت که میگفت شبکه ملی رو افتتاحش کردم تموم شد رفت ! :))
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 1
      بچه ها باور کنید کلید روحانی زنگ زده
  • زنده باد ایران IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    26 26
    حتما باید اینترنت ملی با جدیت دنبال و هزینه نت برای سرورهای خارجی گرانتر و سرور های داخلی ارزانتر شود ان شاءالله
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      10 4
      لازم نیست خارجی گرونتر بشه . همین که داخلی ارزونتر بشه کافیه . و الان هم همینطوره . با خبر باشید استفاده از سرویس داخلی هزینه ی نتش یک سومه .
  • دانا IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    15 15
    در اشوبهای اخیر یکی از ابزارهای اساسی پل ارتباطی و مخابراتی و فضای مجازی و سایبری که بدان امید بسته بود وهمگام و عقبه ان با بزرگ نمای خبر ها از طرف رسانه های غربی که در اتش فتنه شعله ور تر گردد و سودش را منافقین و ضد انقلاب و ترامپ وعربستان می بردند ....... بس باید از دشمن یک ثانیه غفلت نکرد
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    5 8
    تلگرام غیرقابل فیلتر در صورتی عملی میشه که میلیونها سرور داشته باشه که هر روزم بهشون اضافه شه و موقع باز کردن تل نرم افزار جستجو کنه و اونی رو که فیلتر نشده باهاش کانکت کنه تقریبا غیر ممکنه
  • آرمان IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    27 44
    این روزها بارها دیدم که خیلی ها فریاد از بین رفتن کسب و کارهای مجازی را سر می دهند. و جناب وزیر محترم هم امیدواری میدهد که به زودی تلگرام باز می شود.اما به راستی کدام کسب و کار مجازی؟ بنده مدیر یک سایت هستم که در زمینه فروش محصولات نرم افزاری و ساخت آموزش فعالیت میکنم. از وقتی تلگرام اومده تمامی آموزش های ما و تمامی نرم افزارهای ما و صدها مدیر سایت زحمت کش در کانال های تلگرامی منتشر شده و هیچ گامی هم جهت مقابله با اون ها صورت نگرفته. و فضای کسب و کار حقیقی مجازی که همون بستر اینترنت هست .فدای یک نرم افزار تلگرام شده و کلی شغل کاذب ایجاد کرده ! اگر تلگرام یک فضای کسب و کار هست پس تکلیف کسانی مثل ما که سالها وقت و هزینه گذاشتند و طراحی و مدیریت سایت یاد گرفتند .به دنبال نماد اعتماد رفتن و نماد گرفتن.درگاه بانک گرفتن و کلی وقتشون رو گذاشتن و حالا کل محصولاتشون در نرم افزار بی در پیکر تلگرام غارت شده چیست.؟
    • ali IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      25 9
      شما از کاسبان فیلترینگ هستید
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      16 34
      جناب رئیس جمهور می گوید 30 هزار شغل در تلگرام. خب بنده خدا کدوم شغلیه که بترسه از اینکه بیاد تو شبکه داخلی ؟ فروش مواد مخدره ؟ عکاسی بی حجابه > مزون متخلفه ؟ خب آقا نیاد ! یبارکی بگید برای ...واد ها و ...ساژورها و قاچاقچی ها و ... ابزارکار میخایم !!! وقتی کار کردن با شبکه داخلی هزینش یک سوم شبکه خارجیه و میشه توش مستقیما تراکنش بانکی انجام داد، چرا بریم شبکه خارجی ؟
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      4 4
      به هر حال تلگرام استفاده های مفید هم داشت و خیلی ها ضرر کردند. اما آیا این ضرر بیش از هزینه آشوبگری در کشور و سلب امنیت مردم است.
  • علی IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    43 7
    فیلتر تلگرام را هم همین فردا برمیدارند یک هفته هم میگذره و در طول این یک هفته همه میگن مدیریت شبکه های اجتماعی تا هفته دیگه همه چیز فراموش میشه مثل پلاسکو مثل زلزله و ...
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      11 9
      آفرین . همینه . ماسمالیش می کنن میره . بجای اینکه همین الان بدوند همه امکانات مورد نیاز شبکه های داخی را که اولیش "حسن نظر" است بکار بگیرند.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    16 27
    وقتی جوان بی تجربه و کم سن را میذاریم وزیر این هم نتیجه اش !
    • کارشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      0 0
      جوان باید باشد ولی بیسواد نه.
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    26 2
    خدایا تنها از تو یاری می طلبیم
  • امیری IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    23 6
    از ماست که برماست!
    • محمود IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      0 0
      گفتي ماست" ياد ماست افتادم. بابا قيمت يك كيلو ماست چه چن نرخيه؟ هر شركت يه قيمت گذاشته. مگه موادش ماست نيست؟ يك كيلو همه جا يك كيلويه
    • محمود IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 0
      تا حالا اصلاح طلبان با كمك تلگرام در دو انتخابات اخير رياست جمهوري و مجلس حتي خبرگان رهبري بويژه در تهران بر اصولگرايان غلبه كردن و شكست سيختي مثل 30 بر صفر تحميل كردن
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    20 26
    چرا اینقد اعتماد به نفسمون ضعیفه؟ مگه سروش خودمون چشه؟ دو و نیم میلیون کاربر داره، از تلگرامم بهتره، ول کنید تلگرام رو.
  • ali IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    27 2
    این نتیجه عملکرد صدا و سیمای ملی کشورمان هست وقتی صدا و سیما در انحصار عده ای خاص باشد و تریبون ها در دست افراد خاص باشد این هم نتیجه اش می شود خیلی از توجهات به سمت و سوی بیگانه می رود اگر نظر سنجی سالمی از مردم شود آن موقع می شود در این خصوص بحق قضاوت کرد اگر بگویم چیزی نزدیک به 70 درصد مردم ایران از رسانه ملی خداحافظی کرده اند شاید این سخن را به گزافه نگفته باشم بی اعتمادی این مردم از صدا و سیما با عث گرایش به سمت و سوی رسانه های بیگانه می شود یقیناً طرح این سوال را باید از صدا و سیما شود که چرا باعث گردیده توجه افکار عمومی به چنین کانال های معطوف گردد مگر صدا و سیما چکار کرده که این شبکه ها و رسانه های بی بی سه و من و تو جایگزین شبکه ملی شود.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      0 1
      جالبه که خود صدا و سیما مجریانش کانال تلگرا م را تبلیغ میکردند
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
      0 1
      یعنی واقعا من موندم کشوری که انرژی هسته ای دارد . دانشمندان هسته ای دارد . این همه دانشمندو متخصص در زمینه IT دارد .یک کانال درست و حسابی نمیتواند راه بیاندازد. که ناچار نباشد وزیرش ارتباطاتش التماس یک کانال خارجی بکند که بابا اذیتمان نکن. عوض اینکه ما یک کانال داشته باشیم که کشورهای منطقه هم از آن استفاده کنند . ببین به چه روزی افتاد ه ایم
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    25 6
    واقعا عقب مانده ذهنی اند برخی. به جای این همه هزینه در مبارزه با ملت، سرمایه گذاری در تولید بکنیم که جوون‌ها برند سرکار، خانواده تشکیل بدند، اینجوری توپ هم نمیتونه تکونشون بده، تلگرام که هیچ. لازمه اینکار هم صادراته. پیش فرض هم تعامل مثبت با دنیاست. بالاخره بدبخت تر از ما هم توی دنیا هست که بهشون جنس بفروشیم.
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    33 13
    این دوستان یک طرفه یه یادی از رییس محبوبشان اقای احمدی نژاد هم بکنند اینقدر یک طرفه به قضاوت اقتصادی ننشینند دلار 1000 به 4000 رسید اما حق اعتراض نداشتند
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    27 5
    بعضی ها فقط بلدند طالبانی فکر کنند طالبانی حرف بزنند و طالبانی عمل کنند و انگار مملکت ملک آبا و اجدادیشونه . ادعای دینداری هم دارند امامان معصوم (ع ) در برخورد با مخالفانشون چقدر سعه صدر نشون میداند . ما اسلام را باید از آنها بگیریم نه از سلیقه خودمون و من درآوردی.البته همه دنبال خط و ربط و منافع جناحی خودشونن . خداوند ظهور فریادرس اصلی را نزدیک کند.
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      15 8
      بله. طالبان رفتند و مجسمه های بودا را خرد کردند. عین کاری که همین داعشیان سکولار ایرانی به خیالشان با مقدسات ما می کنند. اما حتی طالبان هم کاری به حسینیه ها نداشت.
    • امیر IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 1
      خطاب به 19:31 ، میشه طالبانی فکر کردن را معنا کنی جناب؟!!!! در همه جای دنیا با کسانی که دنبال آشوب و تخریب اموال عمومی هستند ، به شدت برخورد می شود ( بسیار شدیدتر از ایران )، جنابعالی طوری صحبت می کنی که انگار از خبرهای این چند روز اطلاع نداری!!!!، طوری صحبت می کنی که انگار اغتشاشی در کار نبوده و گروهی تظاهرات مسالمت آمیز!!!!! برگزار کرده اند ( زیاد پای ماهواره نشین )، در شهرستان درود، این اغتشاشگران یک پدر و پسر را کشتند ، در شاهین شهر و خمینی شهر هم چندین نفر را کشتند، پرچم کشورتو آتش زدند( به عنوان یک ایرانی ،بهت بر نخورد؟!!!) ، خودروهای مردم بیگناه را آتش زدند ، به مراکز مذهبی نظیر حسینیه ها حمله کردندو همچنین اموال مردم وبیت المال را از بین بردند ( نکنه آرزو داری خدای ناکرده ، ایران هم مثل سوریه بشه؟!!!! با خودت چند چندی؟!!!! در سوریه هم افرادساده لوح وبی تدبیری مثل تو بودند که زیاد اهمال کردند وباعث شدند که تظاهرات کوچکی در درعا تبدیل به یک جنگ داخلی چندین ساله شود ، جمهوری اسلامی در این چند روز بسیار صعه صدر نشان داده و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی واقعاً با تدبیر عمل کرده اند و سعی کرده اند اوضاع را آرام کنند که با حضور ملت ،موفق هم شده اند.)، به نظر می رسه جنابعالی درک و فهم درستی از معنای کلمه سعه صدر نداری، برو تاریخ را بخون تا بفهمی که مولا علی (ع) بعد از اینکه خوارج به نصایح ایشون بی توجهی کردند و به اغتشاش و آشوب خود ادامه دادند، در جنگ نهروان چگونه آنها را قلع و قمع کردند، اتفاقاً امثال شما اسلام را بر اساس سلیقه خود و من درآوردی تفسیر می کنید ( حداقل کمی تاریخ اسلام را مطالعه کنید تا اینقدر گاف ندهید و سعی کن اینقدر ناشیانه تاریخ را تحریف نکنی ، چون بقیه مثل تو بی اطلاع از تاریخ نیستند).
    • امیر IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 1
      خطاب به 19:31 ، میشه طالبانی فکر کردن را معنا کنی جناب؟!!!! در همه جای دنیا با کسانی که دنبال آشوب و تخریب اموال عمومی هستند ، به شدت برخورد می شود ( بسیار شدیدتر از ایران )، جنابعالی طوری صحبت می کنی که انگار از خبرهای این چند روز اطلاع نداری!!!!، طوری صحبت می کنی که انگار اغتشاشی در کار نبوده و گروهی تظاهرات مسالمت آمیز!!!!! برگزار کرده اند ( زیاد پای ماهواره نشین )، در شهرستان درود، این اغتشاشگران یک پدر و پسر را کشتند ، در شاهین شهر و خمینی شهر هم چندین نفر را کشتند، پرچم کشورتو آتش زدند( به عنوان یک ایرانی ،بهت بر نخورد؟!!!) ، خودروهای مردم بیگناه را آتش زدند ، به مراکز مذهبی نظیر حسینیه ها حمله کردندو همچنین اموال مردم وبیت المال را از بین بردند ( نکنه آرزو داری خدای ناکرده ، ایران هم مثل سوریه بشه؟!!!! با خودت چند چندی؟!!!! در سوریه هم افرادساده لوح وبی تدبیری مثل تو بودند که زیاد اهمال کردند وباعث شدند که تظاهرات کوچکی در درعا تبدیل به یک جنگ داخلی چندین ساله شود ، جمهوری اسلامی در این چند روز بسیار صعه صدر نشان داده و نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی واقعاً با تدبیر عمل کرده اند و سعی کرده اند اوضاع را آرام کنند که با حضور ملت ،موفق هم شده اند.)، به نظر می رسه جنابعالی درک و فهم درستی از معنای کلمه سعه صدر نداری، برو تاریخ را بخون تا بفهمی که مولا علی (ع) بعد از اینکه خوارج به نصایح ایشون بی توجهی کردند و به اغتشاش و آشوب خود ادامه دادند، در جنگ نهروان چگونه آنها را قلع و قمع کردند، اتفاقاً امثال شما اسلام را بر اساس سلیقه خود و من درآوردی تفسیر می کنید ( حداقل کمی تاریخ اسلام را مطالعه کنید تا اینقدر گاف ندهید و سعی کن اینقدر ناشیانه تاریخ را تحریف نکنی ، چون بقیه مثل تو بی اطلاع از تاریخ نیستند).
  • ی ایرانی IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    17 11
    عجب روزگاری شده ایرانی پرچم ایران رو آتیش میزنه، ایرانی هموطن خودش رو با ماشین آتش نشانی بقتل میرسونه، ایرانی اموال عمومی شهر خودش رو تخریب و ویران می کنه، ایرانی متمدنه،ایرانی فرهنگ داره!!!!!!!!
  • زیبا IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    31 9
    یعنی مشکلات ما همش از این کنال تلگرام هست؟چرا خودتونو گول میزنین .اقای جهرمی از بهترین وزیرای کشور هست
  • محمد حسین AE ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    9 3
    اینا خودشون میترسن!!! وگر نه چرا باید لینک توییت ایشونو شطرنجی کن؟!
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    58 5
    مشرق! به طور کلی دارم میگم بهت: وقتی صدای مخالف را نشنوی مثلا کلی نظر را غیر قابل انتشار بکنی، طرف مقابل حرف دلش را که خالی نکنه، یه جای دیگه میره خالی میکنه. بهتره همچین جاهایی با کلمات بیاد حرفش را بزنه. نمی دونم می فهمی یا نه؟
    • حجت IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      16 21
      شنیدن صدای مخالف یا آزاد گذاشتن آشوبگرا که ایرانو بکنن سوریه. نه داداش با صدای بلند می گیم: کورخوندین تهران دمشق نمی شه
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      16 37
      صدای مخالف یا صدای آشوبگر؟اگر مخالف هستی که می گویم مقصر خودتی که به سیاستهای ریاضتی و انقباضی روحانی رای دادی. اگر هم آشوبگر هستی تنها حرف ما با شما این است که مرگ بر شما.
    • US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      1 3
      طرف مقابل مگه عقده ای هست؟!
    • امیر IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      3 3
      خطاب به 19:41 ،طرف دلشو با کشتن افراد بی گناه و تخریب اموال عمومی خالی کنه؟!!!! طرف دلشو با آتش زدن حسنیه خالی کنه؟!!!!!! طرف دلشو با آتش زدن پرچم ایران خالی کنه؟!!!!!!! ( خدا شفات بده) ،کسی به اعتراض مدنی و مسالمت آمیز در چارچوب قانون هیچ مخالفتی نداره و کسی هم منکر وضعیت بد اقتصادی و بیکاری گسترده نیست، اینو بفهم که آشوب و اغتشاش با اعتراض فرق داره آی کیو جان، محض اطلاعت ، در همه جای دنیا با آشوب و اغتشاش به شدت برخورد می کنند( حتی به مراتب شدیدتر از ایران) ، در فرانسه که 1033 خودرو را آتش زدند، بیش از 500 نفر را دستگیر کرده اند( البته در منطق مسخره و ابلهانه شما ، فرانسه حق داره دستگیر کنه، ولی جمهوری اسلامی حق نداره دستگیر کنه و فقط باید تماشا کنه!!!!!)
    • امیر IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      2 2
      خطاب به 19:41 ،طرف دلشو با کشتن افراد بی گناه و تخریب اموال عمومی خالی کنه؟!!!! طرف دلشو با آتش زدن حسنیه خالی کنه؟!!!!!! طرف دلشو با آتش زدن پرچم ایران خالی کنه؟!!!!!!! ( خدا شفات بده) ،کسی به اعتراض مدنی و مسالمت آمیز در چارچوب قانون هیچ مخالفتی نداره و کسی هم منکر وضعیت بد اقتصادی و بیکاری گسترده نیست، اینو بفهم که آشوب و اغتشاش با اعتراض فرق داره آی کیو جان، محض اطلاعت ، در همه جای دنیا با آشوب و اغتشاش به شدت برخورد می کنند( حتی به مراتب شدیدتر از ایران) ، در فرانسه که 1033 خودرو را آتش زدند، بیش از 500 نفر را دستگیر کرده اند( البته در منطق مسخره و ابلهانه شما ، فرانسه حق داره دستگیر کنه، ولی جمهوری اسلامی حق نداره دستگیر کنه و فقط باید تماشا کنه!!!!!)
  • ناشناس AE ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    15 8
    ازاون ور ترانه خانم علیدوستی دستور موکد داره که اسیبی به معترضا نرسه عزیزم اینو به اونا بگو که به مردم واموالشون معترض نشن
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    37 9
    ببخشید ما همه جزواتمون رو از گروه تلگرام دانلود میکنیم اگر فیلتر رو برندارید شاخص علمی کشور این ترم به شدت افت خواهد کرد
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      5 6
      و برای همین دانشجوهای الان اینهمه تنبل شده اند در مقایسه با دهسال قبل
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      4 6
      سروش بریز به هم کلاسیاتم بگو بریزن ، جزوه هاتونو با سروش بفرستید. اما حالا خودمونیم همه تون شب امتحانی هستین، پس تو کلاس چکار میکنین؟
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      2 6
      سروش بریز به هم کلاسیاتم بگو بریزن ، جزوه هاتونو با سروش بفرستید. اما حالا خودمونیم همه تون شب امتحانی هستین، پس تو کلاس چکار میکنین؟
  • بچه سیاسی IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    23 12
    وزیر مخابرات هیچ کاره است ،همه کارها در دولت روحانی در اختیار نفوذی ها غرب پرست است
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    3 4
    خوب راهکار مناسب چی هست به نظرتون؟
    • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      1 2
      شناسایی کانال های خارج از کشور که ساخته شدن و کانال های که در داخل ساخته شدن اما مروج هرج و مرج هستن اینها را مسدود کرد ولی برای امور روزمره و عادی مردم رفع فیلتر شه بعدش
  • جاوید ایران IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    13 22
    بی بی سی فارسی برای ارسال تصاویرناآرامی واتس آپ معرفی کرده، فورا واتس آپ روهم ببندید، اگرررررر دوست داری فضاآروم بشه، اگرم نمیخواین خوددانیدهمینجورمماشات کنیم ببینیم چی میشه
  • اسوار IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    47 3
    درکل مردم معترض هستند اینو باید فهمید تلویزیون باید بطرف باشه مردم باید حق اظهار نظر داشته باشند وقتی فضای انتقاد نباشه و امکانات در اختیار یک گروه خاص باشه ،قطعا مردم میرن سمت رسانه های خارجی و بیگانه
    • امیر IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      5 4
      صدالبته که مردم حق اظهارنظر دارند، مگه مردم در مصاحبه با صدا وسیما از مشکلات اقتصادی صحبت نمی کنند؟!!!!!!! کی گفته فضای انتقاد نیست؟!!!! در همین سایت مشرق نیوز ، انتقادهای متعددی نسبت به مسائل مختلف کشور به صورت گزارش منتشر شده است، در روزنامه ها و صدا وسیما هم خبرهای انتقادی منتشر می شود، البته مسئولان کشور باید انتقاد پذیر از این باشند، ولی این نظر شما که مردم نمی توانند اظهار کنند،خیلی عجیبه، انگار شما اصلاً در ایران زندگی نمی کنید!!!!!!!!!
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      2 3
      تو بفهم که مشکل مردم فقر و بیکاری و رکود و فساد است. آن آزادی های جنسی خواسته مرفهان بالاشهری است.
  • مهدی DE ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    13 4
    مشرق تو حالت خوبه !!!؟؟؟همین بالای پیامهامون اشتراکت با تلگرامه!!!ببین اینکه این سگ روس مثل اجدادکثیفشه حرفی نیست!واینکه وزیرمون از در ضعف در اومده از اول باید تلگرام رو مدیریت میکردن تا الان برای ما شاخ نشه
  • امید IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    14 13
    دوستان... هموطنان این نهایت حقارت و سرافکندگی برای دولت تدبیر و امیده که همه ملت ایران با یک پیام رسانی مثل تلگرام با هم ارتباط داشته باشند... خب اگر تلگرام و دیگر شبکه اجتماعی خارجی مشکل امنیتی دارند و کشور رو به بازی می گیرند چرا دولت هیچ تمایلی ندارد شبکه های اجتماعی بومی را پشتیبانی کند... اف بر این همه بی تدبیری که مردم را سخت نا امید و پریشان کرده...
  • دانشجوی ترم آخر IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    7 26
    این گنج نهان در دل خانه تلگرامم بود/ هم بال و پرم بود همی تاج سرم بود/ هر جا که مشرق از من نام و نشانی طلبید/آوازه نامش سند معتبرم بود
    • IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      9 5
      خاک تو سر هرچه آدم بی هویت و غربزده ...
  • محمد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    5 3
    تحلیل مسخره و ناقصی بود
  • توحید AE ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    8 2
    خیلی یکه خوردم واقعااینا چرااینطورند؟ امنیت روفدای چی می کنند؟این بس است برای زمنگیرکردن یک ملت
  • ناشناس IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    7 1
    میگه این تهدیدهارو باید به فرصت تبدیل کرد رو که رو نیست ۰۰۰‌کم نمی یارن مثل همیشه !!!)))
  • ناشناس IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    1 1
    بالاخره اختلاسا کارخودشو کرد ٪
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    14 1
    حقوق شهروندی سوراخ شد
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 4
    سلام - ایشان خیلی عاقلانه و متشخصانه عمل کرده و درود بر ایشان. امیداست حوادث اخیر مایه عبرت دلسوزان بهانه جو باشد و اینقدر چوب لای چرخ خادمین خود نکند.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      9 2
      خادم ؟برام عجیبه تا حالا که آمد نیوز که سگ سعودیهاست چرا تو انتخابات برای روحانی سنگ تمام گذاشت و همین الانش هم علیه روحانی کوچکترین اعتراضی نمیکنه یعنی روحانی و وزراش خادم هستن ؟خادم کی ؟
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    1 5
    عملکرد وزیر خوب بود.شما اگه احساس حقارت از کسی یا چیزی دارین به همه ربط ندین.بازی پلیس خوب پلیس بد هم تا یه جایی جواب میده.
  • طوبی IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    1 3
    انشاالله وزیر جوان منافع و امنیت ملی رو اصل قرار خواهند داد ؛ شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی که به اصل نظام و اسلام خدشه وارد نسازند در اولویت حمایت دولت باشند
  • Ahmad IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    6 4
    دولت روحانی بی عرضه ای بیش نیست باید زد تو دهن ضد انقلابها و مخل سگ نگذاشت و کلا تلگرام رو از ایران نابود کرو
  • دوست IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    4 3
    بترسید از روزی که دشمن دلسوز مردم ایران شود دشمن اطلاعات من وشما را رصد کند کلیه اطلاعات ما را در دست بگیرد ولی ما خودمون می آییم پیام رسان داخلی ساخت صدا وسیما را با ترس اینکه ساخت سپاه تخریب می کنیم آیا این انصافه در صورتی که سپاه همه دیدیم حافظ جون مردم دنیا هستش مگر می شود بیاد من وشما را از راه بدر کند پس همه باهم به ادامه راه وطن بیندیشیم واز پیام رسان سروش حمایت می کنیم من یک سروشی هستم
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    5 2
    همه دنیا...فقط شما خوبید
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    3 1
    بفرض اگه نیروهای امنیتی هم کنترل کنن مگه یه مشکل حاد امنیتی بیش بیاد بررسی کنن وگرنه به کسی و چیزی کار ندارن
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    9 2
    این مرتیکه که اسلحه برداشته تهدید می کنه رو باید گرفت کاه تو پستش کرد تا دیگه از این غلطا نکنه
  • علیرضا IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    4 1
    مشرق جان خوبی انشاالله ،آخه فیلتر کردن مگه دیگه معنی داره اگه ده تا فیلتر باشه صدتافیلتر شکن موجود هست ،آقای جهرمی اگه جوان هم باشه تووی کارش خیلی خبره هست ،
  • میرزایی IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    3 1
    اتفاقا خوبه مردم این کانال های تلگرامی را ببینند و متوجه شوند که دوست کیه و دشمن کی ،شخصا فکر نمیکنم مردم عادی با دیدن این چیزها درصدد آشفته کردن هر یا کشور خویش برآیند اما از جهتی هم باید مراقب جوانان بود که در سنین هیجانی دچار ای آموزش های منفی و ویرانگر نشوند.وقتی همه خبرها را بشه دید به مرور زمان خبردرست و نادرست تشخیص داده میشود.
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 1
    من موافق اعتراض به حق مردم درمورد گرانی وبیکاری وفشار دولت تدبیر برای تامین بودجه خود از قشر ضعیف هستم ولی مخالف اغتشاش وبه آتش کشیدن پرچم کشورم هستم.مخالف سوء استفاده رئیس تلگرامم ولی موافق قطع تلگرامم نیستم
  • حیدری ام IR ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    3 3
    اقا این چه وضعیه را انداختن تو کشور امروز برای یه کاری رفته بودم مرکز شهر نزدیک بود یه سنگ بزرگ بخوره تو سرم اینا اسلحه بیوفته دستشون ایران رو سوریه میکنن پس نیروی انتــــظامی که الان به وجودش نیازه داره چیکار میکنه؟! پس بسیجی ها کجا هستن اقا بسه دیگه این وزیر ارتباطات هم که آبروی ما رو برد هیچی نگم بهتره لعنت به آشوب گرا
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    5 2
    خاک بر سر کشوری که دیتاسنترها و پایگاه های داده اون روی کانال های اجتماعی و مجازی هست که در اسراییل و عربستان و امریکا قرار دارن...سواد دیجیتالی عربستانی ها بالاتر از برخی ......!!
  • حسین IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    2 5
    بابا حالا بنده خدا کلا 3 ماهه وزیر شده تو سه ماه که نمیشه تحول عظیم ایجاد کرد برو یقه وزرای قبل رو بگیر
  • کاظمی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    5 5
    شاید دلیل میدان دادن روحانی به یک جوان جهت وزارت اثبات خرابکاری مدیریتی جوانان است که توجیهی برای پیرها باشد! آخه متخصص تر و عاقل تر از این آقا نداشتیم که یکی آمده بجای اینکه به توانمندی های داخلی توجه کنه به تلگرام التماس می کنه و به گفته کارشناسان 90% این اغتشاشات در بستر تلگرام مدیرت شده.
  • حسن IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    15 2
    اگر مسوولین به فکر مردم باشند، مردم جونشون رو فدای کشور ومسولین میکنند
  • نجفی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    9 2
    قبول دارم در کشور جوانان مدیری داریم که بسیار پخته عمل می کنند لیکن در مورد این آقا صدق نمی کند. آوردن ایشان یک نمایش بود
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    7 13
    مشرق خاک بر سرت با سیاسی بازیات.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    4 3
    تحقیر کشور به جای اقتدار
  • کاظم IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    10 3
    فتنه جدید ساخته و پرداخته دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم و شورای پنجم است
  • محصولی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    10 6
    فقط اینترنت ملی راه حل اصلی است
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    5 5
    اغتشاشات اخیر، نتیجه 4 سال دفاع تمام قد از مدیرعامل تلگرام
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    4 3
    اینکه می ترسی اطلاعاتت توسط سروش رصد بشه یعنی چه.... یعنی چه نوع اطلاعاتی میخوای رد و بدل کنی که میترسی ؟ مشکوک میزنیا
  • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    1 2
    سلام. نسخه وب سروش رو خیلی سیستما نصب نمیشه. الان بهترین موقع بود ک خودشو عرضه کنه
  • م IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    0 0
    کاش روزی بیاد ما بسازیم دیگران استفاده کنن ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس