کد خبر 815402
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
ضیا هاشمی

سید ضیا هاشمی که پیش از این سرپرست «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» بود با حکم سید عباس صالحی به عنوان مدیرعامل جدید ایرنا منصوب شد.

به گزارش مشرق، سید ضیاء هاشمی تا کنون محمد خددادی مدیرعامل خبرگزاری دولت (ایرنا) بود که ۵ دی استعفا داده بود.

سید ضیاء هاشمی دارای مدرک دکترای جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. 

وی در آذر سال ۱۳۹۲ با حکم رضا فرجی دانا وزیر علوم وقت به سمت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منصوب شد. 

هاشمی در سال ۱۳۶۹ با کسب رتبه اول در رشته علوم اجتماعی کنکور سراسری وارد دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۷۲ موفق به کسب دانشنامه کارشناسی علوم اجتماعی شد.

وی در سال ۱۳۷۳ با کسب رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد در رشته علوم اجتماعی وارد دوره کارشناسی ارشد شد و در سال ۱۳۷۵ از رساله کارشناسی ارشد خود با نام «تغییرات اجتماعی درنهج البلاغه» دفاع کرد. 

هاشمی مدتی بعد وارد دوره دکتری علوم اجتماعی در دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۸۳ از رساله دکتری خود به نام «گروه‌های مرجع جوانان در تهران» دفاع کرد؛ وی تحصیلات حوزوی هم دارد. 

سید ضیاء هاشمی استادیار گروه جامعه شناسی دانشگاه تهران است و پیش از این ریاست موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران را برعهده داشته است؛ عضویت در شورای پژوهشی دانشگاه تهران، ریاست گروه علوم اجتماعی شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی، عضویت در کمیسیون تخصصی شورای عتف و عضویت در کمیسیون اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از دیگر سوابق وی به شمار می‌رود.

هاشمی مدتی هم سرپرستی، سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم را برعهده داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس