کد خبر 815326
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
هاشمیان

پیشکسوت فوتبال ایران، گفت:‌ جلسه‌ام با مسعود سلطانی‌فر دوستانه بود و در مورد فعالیت‌های فعلی‌ام با او صحبت کردم.

به گزارش مشرق، وحید هاشمیان در ارتباط تلفنی با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران درمورد فعالیتش در این روزها گفت: در حال حاضر به تهران آمده‌ام اما عضو تیم زیر 17 سال هامبورگ هستم و کارم را در آنجا دنبال می‌کنم. در نیم فصل مسابقاتمان قرار داریم و برای انجام کارهای شخصی به دید و بازدید تهران آمدم. 

وی درمورد دیداری که با مسعود سلطانی‌فر داشت، عنوان کرد: از سلطانی‌فر بابت دعوتی که از من کرد تشکر می‌کنم، بعد از سال‌ها وزیری آمده که به ورزش و فوتبال اشراف دارد، خوشحال شدم که با او دیدار کردم و بیشتر درمورد کارهای خودم و برنامه‌های آینده‌ام صحبت کردیم و جو صمیمانه‌ای برقرار بود. 

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این جلسه منجر به حضور او در چرخه ورزش کشور شود و به مسائل مدیریتی ورود کند، گفت: فعلا تصمیم ندارم کار مدیریتی انجام دهم‌،‌علاقه‌ام به مربیگری است و می‌خواهم مراحل اصولی را طی کنم. هیچ عجله‌ای ندارم. زمانی که کار مربیگری‌ام تمام شد آن وقت می‌توانم وارد کار مدیریت شوم. در ورزش هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. 

وی در مورد اینکه آیا او قرار است عضو هیات مدیره پرسپولیس شود گفت: تا 30 / 6 سال 2018 با هامبورگ قرارداد دارم و هیچ صحبتی تا آن زمان نمی‌کنم. هر صحبتی انجام دهم کار غیرقانونی است،‌تصمیم ندارم در این سمت‌ها وارد شوم عضو شدن کار راحتی است اما اینکه آیا می‌توان کاری انجام داد یا نه موضوع دیگری است، خیلی‌ها به دنبال پست هستند تا اینکه کارایی داشته باشند. فعلا تصمیمی برای این کار ندارم. 

هاشمیان درمورد اینکه آیا این جلسه می‌تواند منجر به حضور او در کادر فنی پرسپولیس شود، خاطرنشان کرد: خیر این نظر و برداشت شما است،‌من تا 6 ماه آینده برنامه‌ام حضور در هامبورگ است و بعد از آن درمورد آینده‌ام تصمیم خواهم گرفت. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا طلب او از سوی باشگاه پرسپولیس پرداخت شد،‌عنوان کرد: همه ما به ایران عرق داریم،‌این مساله در زمان بازی کردن ثابت کردیم و زمانی هم که لژیونر بودیم سعی کردیم عملکردی داشته باشیم که از ایران به خوبی یاد شود. با ید به  قانون احترام بگذاریم و آن را اجرا کنیم. متاسفانه کمیته انضباطی ‌آرایی را تایید می‌کند که متاسفانه اجرایی نمی‌شود. 6 ماه بعد از اینکه فوتبالم تمام شد دیدم خبری از پرداخت پولم نیست، نامه‌ای نوشتم و بعد از آن محمد رویانیان در مصاحبه‌ای گفت هاشمیان به پرسپولیس بدهکار است، وقتی با او در این مورد صحبت کردم اعلام کرد دچار اشتباه شده ولی من چون جریمه‌ شدم پولی دیگر طلبکار نیستم. در دنیا اگر کمیته انضباطی حکمی صادر کند از شخص در راستای آن دفاع می‌کند. وقتی هیچ مدرکی دال بر خطای من مبنی بر جریمه شدن موجود نبود کمیته انضباطی رای را به سود من اعلام کرد. 

وی افزود: بعد از آن کمیته استیناف هم رای را به سود من صادر کرد، 16 نامه دادم و دادگاه هم حق را به من داد ولی  اجرای حکم را منوط به فدراسیون دانست. حتی من نماینده‌ام را فرستادم و با مسئولان صحبت کرد و حاضر شدیم مبلغی را ببخشیم و مابقی را دریافت کنیم، متاسفانه برخورد بدی با من انجام دادند و منکر مذاکره شدند. من تمام راه‌ها را رفتم و عرق ملی خودم را نشان دادم، اما باید با این اتفاقات برخورد شود. اگر سه سال قبل جلوی این مشکلات گرفته می‌شد نفت الان این وضعیت را نداشت. وقتی فدراسیون و کنفدراسیون آسیا اعلام می‌کنند باشگاه‌های ما مشکل مالی ندارند آیا این کمک به فوتبال است یا اینکه ما به فوتبال ضرر می‌زنیم، چطور عربستان این کار را نمی‌کند ولی ما چنین اقدامی انجام می‌دهیم. 

پیشکسوت فوتبال پرسپولیس در رابطه با بحث حضورش روی نیمکت مربیگری نفت تهران گفت: مشکل ما مدیران غیرورزشی و ناوارد است. دو سال قبل بحث حضور من در نفت مطرح بود و اگر باشگاه نفت که بدهکار شده بود در همان اول مشکلش را حل می‌کردند دیگر وضعیت مثل امروز نمی‌شد. متاسفانه مدیران کوتاه می‌آیند و چون اسم‌شان مطرح می‌شود به شهرت می‌رسند اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند. 

هاشمیان درمورد  اینکه چقدر از پرسپولیس طلب دارد، گفت: صلاح نیست در رادیو درمورد مبلغ طلبم صحبت کنم. 

وی درمورد وضعیت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس در زمان برانکو بازیکنان خوب و بی‌حاشیه‌ای جذب کرده است، از دو سال قبل که تیم نایب قهرمان شد شرایط پرسپولیس خوب بوده است، امسال مشکلاتی بوجود آمد بحث شکایت باشگاه ترکیه‌ای از پرسپولیس بود، اما الان وضعیت بهتر شده است. با شکست تراکتورسازی مقابل پرسپولیس همه چیز به حالت عادی بازگشته است.

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد هم گروهی ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش تصریح کرد: در جام جهانی بهترین تیم‌های دنیا حضور دارند، شاید در گروه‌های دیگر بودیم حریفانمان خیلی ساده‌تر بود، ما در دوره قبل هم گروه خوبی داشتیم به جز آرژانتین توانایی شکست نیجریه و بوسنی را داشتیم با این وجود در این دوره کارمان بسیار سخت است،‌روی مراکش اطلاعات زیادی ندارم و فقط می‌دانم تعدادی از بازیکنان این تیم در فوتبال اروپا و تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند، ما باید حضور قدرتمندی داشته باشیم و از بازیکنانی استفاده کنیم که بتوانند یک جام جهانی دیگر هم برای ما به میدان بروند. تجربه بسیار خوبی است. نباید از پیش بازنده باشیم مهمترین مساله بحث روانی است و ایران هیچ وقت تیم دست و پا بسته‌ای نبوده و همیشه مقابل تیم‌های بزرگ فوتبال قابل قبولی ارائه کرده است. 

هاشمیان در پاسخ به این سوال که کی‌روش خواهان در اختیار گرفتن بازیکنان بعد از هر بازی یک تا دو روز است اظهار داشت: در بطن این مساله نیستم نمی‌توانم نظری بدهم، اینکه کی‌روش بخواهد یک روز بعد از بازی بازیکنان را در اختیار داشته باشد در آن مقطع شرایط تمرین وجود ندارد. این حرف‌ را از شما می‌شنوم پس فکر می‌کنم او به دنبال انجام کار تاکتیکی نیست بلکه می‌خواهد بحث تغذیه و ریکاوری را زیر نظر بگیرد. بیشترین افت یک بازیکن تا 48 ساعت بعد از برگزاری یک بازی است، پس در آن مقطع فرصتی برای تمرین کردن نیست. 

وی در مورد اینکه آیا این برنامه را مطلوب می‌داند،‌ اظهار داشت: به هر حال شرایط فوتبال ما ظاهرا حرفه‌ای شده اما عملکردمان آماتور است. 

وی درمورد عملکرد سرمربی آلمانی استقلال عنوان کرد: وینفرد شفر مربی یکی از تیم‌های برلین بوده و مدت زمانی را در آلمان فعالیت کرده است. او 20 سال قبل از آلمان خارج شده و رد کشورهای کامرون، تایلند و ... فعالیت کرده است. شناخت زیادی از او ندارم و اطلاعاتم از استقلال کم است. اینکه او وضعیت استقلال را بدتر کرده یا بهتر نمی‌دانم. در کل او مربی شناخته‌ شده‌ای است. او فوتبال قابل قبولی را بازی می‌کند. 

پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با انتقاداتی که از کارلوس کی‌روش می‌شود و مثلا او به بازیکنان لژیونر اعتقاد دارد و از بازیکنان داخلی خوبی مثل علی علیپور استفاده نمی‌کند، خاطرنشان کرد: من موافق و یا مخالف کی‌روش نیستم هر چیزی که ببینم نظرم را می‌دهم. کی‌روش در فوتبال ایران نظم را حاکم کرده است. بازیکنان ستاره شما در تیم نمی‌بینید  و همه عملکرد خوبی دارند، در خارج از بازی هم حاشیه‌ای وجود ندارد. می‌دیدیم گاهی اوقات بازیکنی که فیکس نیست را کی‌روش به زمین می‌فرستاد و او کیفیت بالایی نشان می‌دهد. این نشان می‌دهد که کل تیم آماده است و شرایط را به خوبی می‌دانند، او از بازیکنان می‌تواند به خوبی بازی کند، اینکه بازیکن داخلی یا خارجی استفاده شود در بازی‌های دوستانه می‌توانیم در موردش به نتیجه برسیم. اما استانداردهای فوتبال بین‌المللی و داخلی خیلی متفاوت است. 

وی در مورد حواشی که در دیدار پرسپولیس و تراکتورسازی بوجود آورد و یکی از مدیران اعلام کرده این مشکلات در همه جای دنیا وجود دارد خاطرنشان کرد: این مسئول که می‌گوید همه جای دنیا این اتفاقات می‌افتد به ما بگوید کجا این اتفاق افتاده شاید علم ما به اندازه این فرد مسئول نیست. فوتبال ما فقط شده صحبت از اخلاق اما دفاع اخلاقی در آن نمی‌بینیم. متاسفانه در تلویزیون و مطبوعات هم تلاشی برای بحث‌های اخلاقی نمی‌شود ما به سمت نتیجه گرایی می‌رویم و پول هم در مجرای خوبی هزینه نمی‌شود. مدیران ما غیرفوتبالی هستند و این مشکلات بوجود می‌آید سال قبل در بازی لورکوزن اشمیت مربی حریف اخراج شد اما او قبول نمی‌کرد به رختکن برود درنهایت دارو سوت قطع بازی را زد و دو تیم به رختکن رفتند و او را مجبور به عذرخواهی کردند. سپس بعد از دو هفته او اخراج شد و الان مربی در آن سطح مجبور شده است به فوتبال چین برود. آیا در فوتبال ما این اتفاقات می‌افتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس