کد خبر 815020
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
معاون وزیر خارجه روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی ایالات متحده را متهم کرد که با فروش سامانه‌های دفاع موشکی به ژاپن، پیمان نیروهای هسته‌ای را نقض کرده است.

به گزارش مشرق، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه تاکید کرد: آمریکا در حال مستقر کردن سامانه های دفاع موشکی در پایگاه های نظامی اش در رومانی و لهستان است، این سامانه ها نزدیک مرزهای غربی ما است، این اقدام مغایر با پیمان نیروهای هسته ای در سال 1987 میلادی است که استقرار چنین سامانه هایی را ممنوع کرده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به تصمیم ژاپن برای استقرار سامانه های دفاع موشکی آمریکا، گفت: این واقعیت که چنین سامانه هایی اکنون در مرزهای شرقی روسیه مستقر می شود، شرایطی را ایجاد می کند که ما نمی توانیم آن را در طرح و برنامه های نظامی مان مد نظر قرار ندهیم.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: تصمیم ژاپن برای استقرار سامانه های موشکی آمریکا، به روابط مسکو با توکیو لطمه خواهد زد و این اقدام نقض پیمان کنترل تسلیحات از سوی واشنگتن خواهد بود.

کابینه ژاپن رسما با پیشنهاد ساخت 2 سایت موشکی مجهز به سامانه های راداری و رهگیری آمریکایی موافقت کرده است. هزینه این 2 سایت موشکی بدون موشک ها بالغ بر 2 میلیارد دلار خواهد بود و بعید به نظر می رسد که این پایگاه های موشکی تا سال 2023 میلادی عملیاتی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس