حسینیه درکه

سیداحسان میرمرتضایی گفت: در درکه فقط یک حسینیه وجود دارد که یکی از آثار ارزشمند مذهبی و فرهنگی این منطقه به شمار می‌رفت اما متأسفانه این حسینیه ۶۰۰ ساله به وسیله عوامل ضدانقلاب به آتش کشیده شد.

به گزارش مشرق،‌ سید احسان میرمرتضایی عضو هیأت امنای حسینیه درکه با بیان اینکه قدمت این حسینیه به حدود ۶۰۰ سال پیش بر می‌گردد، ابراز داشت: از آخرین بازسازی این بنا بیش از ۵۵ سال می‌گذرد، ضمن اینکه درکه فقط همین حسینیه را داشته که در کنار امامزاده بنا شده است تا مراسم‌ها و تجمع‌های مذهبی در کنار آن برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام محرم و صفر، ایام شهادت حضرت زهرا(س)، دفاع مقدس و دیگر ایام مناسبتی حسینیه درکه شاهد حضور مردم بوده است، افزود: در درکه فقط یک مسجد جامع و یک حسینیه وجود دارد و در واقع یکی از آثار ارزشمند مذهبی و فرهنگی این منطقه به شمار می‌رفته است.

میرمرتضایی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی بامداد روز هفتم دی ماه این حسینیه اظهار داشت: بیشتر مردم درکه سادات هستند، در این آتش سوزی متأسفانه «توق»های قدیمی که یک علم کوچک بود و در جلوی عزاداری‌ها حمل می‌شد، سوخت، همچنین بخش قابل توجهی از تاریخ کهن عزاداری این محله شامل فرش‌ها، علم‌ها و توق‌ها که برخی قدمت آن‌ها به بیش از ۱۵۰ یا ۲۰۰ سال هم می‌رسید از بین رفت.

وی در تشریح این ماجرا گفت: طبق ثبت دوربین‌های اطراف حسینیه یک موتورسوار که دو راکب داشته که یکی از آن‌ها از تیر چراغ برق مجاور حسینیه به بالا رفته و از یک سمت حسینیه که بالای منبر بوده، اقدام به شکستن شیشه و در ادامه نیز مواد آتش‌ساز را به داخل حسینیه پرت می‌کنند و بعد از محل متواری می‌شوند، ساکنان نزدیک حسینیه در ابتدا متوجه این آتش سوزی می‌شوند، اما چون حجم و شدت آتش‌سوزی بالا بوده، با حضور آتش‌نشان‌ها در نهایت آتش خاموش می‌شود.

عضو هیأت امنای حسینیه درکه بیان داشت: حسینیه درکه دارای هزار و ۸۰۰ متر زیربنا در دو طبقه بود که در اثر آتش‌سوزی آسیب‌جدی دیده و فکر کنم بازسازی آن حدود یک سال زمان ببرد. برای بازسازی آن طبق برآورد اولیه حدود پنج میلیارد تومان هزینه لازم است، البته ساختمان بیمه بوده و امیدواریم از طرف بیمه بخشی از خسارت ساختمان پرداخت شود.

وی ادامه داد: طی این چند روز مقامات و مسئولان مختلفی از مکان دیدن کردند که محمدحسین مقیمی معاون استاندار تهران قول مساعدت برای بازسازی این مکان داده است.

در ادامه برخی تصاویر از حسینیه درکه قبل و بعد از آتش‌سوزی می‌آید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    16 1
    السلام علیک یا هماره مظلوم ...
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    19 2
    کفار کثیف،فقط باید اعدام شوند
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    12 0
    خدا لعنت کنه باعث و بانی این عمل شرم آور.
  • AU ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    11 0
    انشاالله ریشه روح الله و زم و محمد حسینی سوزونده میشه، آمین بحق همون کتاب های قرآنی که تو اتش سوخت. ما منتظر می مانیم
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    10 0
    یزید دیروز یزدید امروز...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس