«سباستین کورتز» وزیر امور خارجه اتریش

در نامه‌ای که روزنامه فرانسوی لوموند منتشر کرده است، شماری از سیاستمداران اروپایی با امضای نامه‌ای خواستار بایکوت دولت راست‌گرا و حزب افراط‌گرای آزادی که در دولت حضور دارند، شدند.

به گزارش مشرق، سیاستمداران اروپایی خواستار بایکوت دولت راست‌گرای اتریش و به ویژه سیاستمداران عضو حزب افراط گرای آزادی (FPÖ) شدند.

این درخواست در روزنامه فرانسوی «لوموند» منتشر شده است و افرادی مانند «برنارد کوشنر» وزیر خارجه پیشین فرانسه و «کیم کمپ‌بل» نخست‌وزیر پیشین کانادا هم آن را امضا کرده‌اند.

آنها خواستار تحریم و بایکوت 6 وزیر اتریشی از حزب آزادی و نیز «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش هستند. علاوه بر این، جلوگیری از ریاست دوره‌ای اتریش بر اتحادیه اروپا در نیمه دوم سال آینده میلادی از دیگر مواردی است که اروپایی‌ها بر آن تاکید دارند.

امضا کنندگان این درخواست معتقدند که  وارثان نازیسم در اتریش به قدرت رسیده‌اند و نیز سکوت مشترک کشورهای اروپایی در برابر سوگند یاد کردن دولت کورتس را محکوم کردند.

این در حالی است که در اواسط دسامبر، «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا ابراز امیدواری کرده بود که موفقیت کورتس در انتخابات در راستای تشکیل دولتی اروپایی موثر باشد و وی این موضوع را بعدها به وسیله اقداماتی آتی مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

حزب آزادی در دولت جدید اتریش به ریاست «هاینتس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم، دارای گرایش‌های شدید ضد مهاجرت است و حضور این حزب در دولت، نگرانی‌های فراوانی را در این کشور به دنبال داشته است این موضوع به ویژه از این جهت اهمیت دارد که اشتراخه و  کورتس برنامه‌ای را ارائه داده‌اند که در آن محدودیت‌های فراوانی برای پناهجویان و پذیرش آنها و اقدام بر اساسا آنچه از آن به اسلام سیاسی تعبیر می‌شود، وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس