کد خبر 814469
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵
پرسپولیس

در حساس ترین دیدار از دومین روز هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تراکتورسازان که نسبت به نیم فصل نخست تقویت شده‌اند به مصاف صدرنشین خواهند رفت.

به گزارش مشرق، هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر با برگزاری ۷ بازی دنبال می شود که طی آن سیاه جامگان در مشهد پذیرای سپیدرود است، گسترش فولاد از ذوب آهن میزبانی می کند، پارس جنوبی میهمان تیم پیکان است، فولاد در تهران با نفت تهران دیدار می کند، سپاهان در خانه خود میزبان پدیده است، سایپا و صنعت نفت در آبادان به مصاف هم می روند و در حساس ترین دیدار نیز پرسپولیس در تبریز با تیم تراکتورسازی دیدار می کند.

استقلال تهران تنها بازی روز نخست این هفته را عصر پنجشنبه برابر همنام خوزستانی برگزار کرد و با سه گل به برتری رسید تا به رده چهارم جدول صعود کند. اگر تیم هایی مثل سایپا و پیکان بازی خود را ببازند استقلال می تواند به این جایگاه امیدوار باشد.

* سیاه جامگان - سپیدرود
این دیدار را می توان به دربی مربیان جوان استقلالی که اولین سال سرمربیگری خود را تجربه می کنند تشبیه کرد. سیاه جامگان با رضا عنایتی و سپیدرود با امیدرضا روانخواه در حالی در این دیدار با هم دیدار می کنند که تیم میزبان با تنها ۹ امتیاز در آخرین رده جدول قرار دارد و سپیدرود به لطف پیروزی با ارزشی که هفته گذشته مقابل نفت تهران به دست آورد ۱۵ امتیازی شد و به رده سیزدهم جدول صعود کرد.

سپیدرودی‌ها برای دومین بار متوالی طی هفته گذشته در مالکیت دچار تغییر شدند و حالا با سومین مالک در این فصل به مصاف سیاه جامگان می روند. هر دو تیم نسبت به دیدار رفت خود روی نیمکت تغییراتی داشتند. دیدار رفت را دو تیم در حالی برگزار کردند که اکبر میثاقیان هدایت سیاه جامگان را بر عهده داشت و علی نظرمحمدی سرمربی تیم سپیدرود بود.

تنها پیروزی این فصل سیاه جامگان مقابل همین تیم سپیدرود بود که این اتفاق در هفته دوم لیگ برتر و در شهر رشت افتاد و تیم میثاقیان در آن بازی توانست با گل های کیوان امرایی و پیام ملکیان برابر تک گل سهیل حق شناس میزبان خود را شکست دهد.

دو تیم سیاه جامگان و سپییدرود به همراه نفت تهران هر یک با ۹ شکست رکورددار بیشترین شکست در این هستند. حتی پیروزی در این بازی خانگی هم نمی تواند سیاه جامگان را از قعر جدول جدا کند و تنها می تواند این تیم را به هفته های آینده امیدوار تر نماید. اما پیروزی برای تیم سپیدرود می تواند در صورت امتیاز از دست دادن سپاهان مقابل پدید منجر به صعود یک پله ای این تیم در جدول شود.

* پرسپولیس - تراکتورسازی
یحیی گل محمدی در ابتدای فصل ریسک بزرگی روی تراکتورسازی کرد و در حالی مسئولیت این تیم را پذیرفت که از نقل  انتقالات محروم بود. این تیم با همین شرایط در هفته دوم در تهران با سرخ پوشان دیدار داشت که آن بازی با شکست دو بر یک یاران گل محمدی به پایان رسید. حالا شرایط کاملا برعکس شده است. تراکتورسازان با جذب بازیکنان مورد نیاز تقویت شده‌اند و این پرسپولیس است که در محرومیت از نقل و انتقالات به سر می‌برد. هرچند این تیم آنقدر پر مهره بود که در نیم فصل دوم نیازی به جذب بازیکن جدید نداشته باشد.

بی تردید تراکتورسازان که با جذب احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی فر، رضا شربتی و مهدی مهدی پور شرایطی به مراتب بهتر از نیم فصل نخست دارند، در صدد انتقام از پرسپولیس و البته کسب یک پیروزی خانگی هستند. این تیم در هفته شانزدهم هم توانست استقلال خوزستان را ۳ بر صفر شکست دهد تا با روحیه‌ای خوب برای این بازی به میدان برود. این در حالی است که سرخ پوشان هفته شانزدهم در آخرین دقیقه بازی پیروزی خارج از خانه مقابل فولاد را از دست دادند.

چهره شاخص این دیدار امید عالیشاه است که هم هفته گذشته گلزنی کرده و هم اظهار داشته باید مقابل پرسپولیس خیلی خوب باشد تا پرسپولسیی ها نگویند افت کرده است. شرایط جدول به گونه ای است که حتی شکست پرسپولیس در این دیدار هم باعث سقوط آنها از صدر جدول نخواهد شد. تراکتورسازی در صورت پیروزی در این بازی شاید تا رده هفتم جدول صعود کند.

* گسترش فولاد - ذوب آهن
شرایط دو تیم کاملا با هم تفاوت دارد. گسترش با فیروز کریمی فراتر از انتظار نتیجه گرفته و شرایط این تیم کاملا ایده آل است. اما ذوب آهن در بحران به سر می برد و شرایط به نوعی است که حتی شاید فشارهای وارده بر این تیم باعث ایجاد تغییراتی روی نیمکت آنها شود.

ذوب آهن با ۸ مساوی دارای بیشترین و گسترش با  ۲ مساوی دارای کمترین نتیجه مساوی در لیگ برتر هستند و باید دید بازی بین رکورددارهای بیشترین و کمترین مساوی در لیگ با چه نتیجه ای به پایان می رسد.

تبریزی‌ها بعد از فیروز کریمی در فاز دفاعی متحول شده و دارای یکی از بهترین خطوط دفاعی شدند. این تیم بعد از شکست مقابل استقلال در هفته سیزدهم با سه پیروزی متوالی مقابل سایپا، پدیده و پارس جنوبی رشد خوبی در جدول رده بندی داشتند و به رتبه هفتم رسیدند و در صورت کسب چهارمین پیروزی متوالی ممکن است بتوانند تا دو رده هم در جدول صعود کرده و در جایگاه پنجم قرار بگیرند.

شاگردان امیر قلعه نویی با ۲۰ امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند و در صورت پیروزی در این بازی ممکن است بتوانند جای همین تیم گسترش فولاد در جدول را بگیرند.

* پیکان - پارس جنوبی
دیدار تیم های دوم و چهارم جدول می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد. دو تیمی که نگاهی جدی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا دارند و می توانند نیم نگاهی هم به قهرمانی داشته باشند. نتیجه بازی دو تیم در هفته دوم ۳ بر ۲ به سود پارس جنوبی بود.

پیکان نسبت به نیم فصل نخست تنها بختیار رحمانی را از دست داده اما به جای او دو بازیک جدید به خدمت گرفته است. سجاد مشکل پور در خط دفاع و شاهین ثاقبی در خط حمله بازیکنان جدید تیم پیکان هستند که در نیم فصل دوم به  آنها اضافه شده اند.

پیکان با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به پارس جنوبی در رده چهارم جدول جای دارد و در صورت پیروزی در این بازی گرچه با پارس جنوبی هم امتیاز می شود، اما تفاضل گل پارس جنوبی آنقدر خوب هست که پیکان از این تیم در جدول عبور نکند.

* نفت تهران - فولاد
فولاد فصل را خوب شروع نکرد اما رفته رفته شرایط این تیم به قدری با پورموسوی خوب شد که حالا در رده سوم جدول قرار گرفته و حتی نگاهی به کسب سومین مقام قهرمانی در لیگ برتر هم دارد. فولاد در آسیا نیست و از جام حذفی هم کنار رفته و تنها در مسابقات لیگ برتر حضور دارد و با تمرکز بالا روی این مسابقات می‌تواند بر ضریب موفقیتش بیفزاید.

شرایط دو تیم به گونه ای است که روی کاغذ می‌توان پیروزی خارج از خانه را برای فولاد در نظر گرفت. فولادی ها ۲۸ امتیازی هستند و بسیار امیدوارند که پارس جنوبی در این هفته امتیاز از دست داده تا به جایگاه این تیم در رده دوم جدول چنگ بیندازند. پورموسوی برای نیم فصل دوم حسن بیت سعید را هم به جمع نفراتش اضافه کرد تا بر قوای تهاجمی اش بیفزاید.

هر چقدر شرایط فولاد در این فصل خوب است، نفت تهران در شرایط اسفباری قرار دارد. این تیم به لحاظ مدیریتی، مالکیتی و مالی در شرایط بحرانی قرار دارد و در جدول رده بندی هم در منطقه خطر و سقوط قرار گرفته است. مالک این تیم هم به تازگی تهدید به انحلال تیم نموده است. حتی آتیلا حجازی که تنها یک هفته پیش هدایت آن را بر عهده گرفته تهدید به کناره گیری از این مسئولیت کرده است.

* سپاهان - پدیده
یکی از عجیب ترین نتایج نیم فصل نخست رقابت های لیگ دسته اول در هفته دوم رقم خورد. جایی که تیم پدیده موفق شد سپاهان را در مشهد با شکست ۴ بر صفر بدرقه کند تا بهترین نتیجه این فصل پدیده در آن بازی رقم خورده باشد.

پدیده که می‌توانست الان با ۲۵ امتیاز در رده پنجم جدول حضور داشته باشد اولین قربانی کسر امتیاز فیفا شد و با کسر ۶ امتیاز به جایگاه ۱۱ جدول سقوط کرد و حالا مهاجری کار سختی برای جبران مافات امتیازات کسر شده دارد.

سپاهان بدون کسر امتیاز هم از حریف امروزش کمتر امتیاز کسب کرده و با ۱۶ امتیاز یک رده پایین تر از پدیده قرار گرفته است. سپاهان سالهاست که دیگر در سطح اول فوتبال ایران قرار ندارد و این شرایط برای سپاهانی‌ها قبل قبول نیست. سپاهان حتی در صورت پیروزی در این بازی هم قادر نیست از جایگاهی که الان در آن قرار دارد بالاتر بیاید اما شکست احتمالی این تیم می تواند باغث سقوط ۳ پله ای این تیم هم بشود.

* صنعت نفت - سایپا
قهر و آشتی در صنعت نفت همچنان ادامه دارد. کمالوند با پادرمیانی امام جمعه آبادان به این تیم بازگشت اما باز هم از شرایط راضی نیست و با صراحت اعلام کرده مسئولیت نتایج این تیم را بر عهده نمی‌گیرد. گرچه شاگردان کمالوند هفته گذشته با نتیجه سنگینی مقابل استقلال تن به شکست دادند اما همچنان در کمرکش جدول قرار دارند. سایپا هم در هفته شانزدهم از پس سپاهان پایین جدولی در خانه خود بر نیامد و هیچ یک از دو تیم بازی قبلی خود را نبرده اند.

صنعت نفت بعد از استقلال خوزستان و نفت تهران با ۲۱ گل خرده سومین خط حمله ضعیف مسابقات را دارد و شاید از همین رو بود که کمالند به فکر جذب سوشا مکانی افتاد. هر دو تیم به یک اندازه در دیدارهای گذشته شان گل زده اند و عدد ۱۶ مقابل نام آنها در ستون گل های زده قرار گرفته است. سایپا تنها ۲ گل از صنعت نفت کمتر خورده و آنها هم با ۱۹ گل خورده شرایط خوبی در فاز دفاعی ندارند.

سایپا در صورت پیروزی در این بازی ممکن است بتواند جای پیکان را در جدول رده بندی بگیرد. این در حالی است که صنعت نفت در صورت پیروزی شاید بتواند جای سایپا را در رده پنجم جدول بگیرد.

برنامه بازی های هفته هفدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه ۸ دی ماه ۹۶
* ‌پرسپولیس - تراکتورسازی تبریز -  ورزشگاه آزادی - ساعت ۱۴:۳۰
داور:
 بیژن حیدری کمک ها: رضا سخندان – حسن ظهیری – مهدی مرجان زاده ناظر: اسماعیل صفیری

* گسترش فولاد تبریز - ذوب آهن اصفهان-  ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۴:۳۰
داور: کمیل غلامی کمک ها: علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی زاده – علی احمدی ناظر: مسعود مرادی

* صنعت نفت آبادان - سایپا تهران  - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۶:۴۵
داور: علیرضا فغانی کمک ها: هادی طوسی – اسد حاج محمدی – علی بای ناظر: حسن کامرانی فر

* سیاه جامگان مشهد - سپید رود رشت  - ورزشگاه امام رضا(ع) - ساعت ۱۴:۳۰
داور: علی صفایی کمک ها: محمدرضا منصوری – مهدی شفیعی – شاهو اصلانی ناظر: نادر جعفری

* پیکان تهران - پارس جنوبی جم – ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت ۱۵
داور: حمید حاج ملک کمک ها: علی اکبر نوری – رحیم حاجیلو – وحید صالحی ناظر: ایرج نظری

* نفت تهران - فولاد خوزستان  - ورزشگاه تختی تهران- ساعت ۱۵
داور: سعید رحیمی مقدم کمک ها: سعید علی نژادیان – جواد مداح – ناصر جنگی ناظر: محمدجواد تقی پور

* فولاد مبارکه سپاهان - پدیده خراسان-  ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵:۱۵
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: مهدی الوندی – قهرمان نجفی – محمدحسین ترابیان ناظر: حسین نجاتی

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    0 0
    شما یه سرمربی پرسپولیسی نشون بده که تا حالا مقابل پرسپولیس بازی کرده و نتیجه گرفته باشه!، بعد صحبت از انتقام و ... کنید!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس