موش

شایعه وجود چند ده میلیون موش زنده خوار در تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی و بین مردم به همراه داشته است.

به گزارش مشرق، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

«شایعه»

پس از زلزله‌های اخیر تهران و البرز که ترس و واهمه را برای ساکنان این 2 استان به ارمغان آورد، مطلبی با این موضوع در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد: «گفته می‌شود در صورت وقوع زلزله شدید در پایتخت، 70میلیون موش از زیرزمین به روی زمین خواهند آمد!»

«واقعیت»

در همین رابطه محمدحسین بازگیر، رئیس محیط زیست شهر تهران در این باره گفت: آماری در این خصوص وجود ندارد و دلیلی ندارد ما مردم را از چیزی که وجود ندارد بترسانیم.

ناهید خداکرمی، عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران هم  در رابطه با خبر منتشر شده در فضای مجازی درباره موش‌های آدمخواری که پس از زلزله کابوس خواهند شد گفت: وسعت مسئله به این حد نیست که شایعه سازی می کنند.

وی بااشاره به نگران کننده نبودن این موضوع افزود:  آنچه که خود سازمان مدیریت پسماند می گوید تنها جاهای خیلی محدودی به عنوان تجمع گاه حیوانات موذی وجود دارد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    3 3
    شما مطلع نیستی دوست باسواد بزرگوار مطالعات جهانی نشون داده هر کلان شهر(البته کلان شهری که سیستم استاندارد جمع آوری و دفع زباله داره) جمعیت موش هاش تقریبا برابر جمعیت انسان های اون شهر هستش. حالا بیاید سیستم جمع آوری و دفع زباله تهران رو با استاندارد های جهانی اون مقایسه کنید تا منوجه بشید جمعیت موش های تهران چند برابر جمعیت آدم هاشه
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    1 0
    کار رسانه ای بلد نیستید اصلا! در شرایطی که ماهواره مردم رو سگ و گربه باز کرده، بهترین پاتک نرم این بود که اعلام میکردید به خاطر غذا دادن مردم به گربه ها جمعیت موش ها زیاد شده که حرف درستی هم هست. منتها جنگ نرم بلد نیستید به هیچ وجه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس