شمال غرب سوریه.jpg

تروریست‌ها درصدد بودند با اشغال ایستگاه‌های دفاعی وارد شهرک‌های الفوعه و کفریا شوند اما در نهایت با مقاومت نیروهای دفاع مردمی ناکام ماندند.

به گزارش مشرق، آخرین خبر ها از شهرک های محاصره شده « الفوعه و کفریا» در شمال شرق استان ادلب حاکیست، پس از حملات سنگین عناصر تروریستی، آرامش نسبی تا حدودی به این مناطق بازگشته است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات حمله سنگین عناصر تروریستی به این دو شهرک اشاره کرد و افزود: دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره، احرار الشام و حزب الترکستانی حملات سنگینی را از شهرک « بنش» برای نفوذ به این شهرک ها انجام دادند.

وی با بیان این که حملات سنگین تروریست ها بیشتر به شهر الفوعه معطوف شد، گفت: تروریست ها درصدد بودند با اشغال ایستگاه های دفاعی وارد شهرک های الفوعه شوند اما در نهایت با مقاومت نیروهای دفاع مردمی ناکام ماندند.

این منبع میدانی به هوشیاری نیروهای دفاع مردمی در شهرک الفوعه اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی با رصد دقیق میدانی توانستند عناصر تروریستی را در همان ابتدای حملات زمین گیر کنند و مانع از پیشروی آنان شوند.

**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**

به گزارش مشرق، درگیری ها در حومه شهرک الفوعه بیش از ۶ ساعت ادامه داشت که در نهایت نیروهای دفاع مردمی موفق شدند با عقب راندن تروریست ها، حملات را به طور کامل دفع کنند و از نفود تروریست ها جلوگیری کنند.

نیروهای دفاع مردمی در جریان درگیری های چند ساعته توانستند حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی را از پای درآوردند؛ ۳ تن از نیروهای دفاع مردمی هم در جریان درگیری ها در حومه شهرک الفوعه  به شهادت رسیدند.

« سامر دیب سید حسین ( با نام جهادی لیث)، محمد مالک الحسین صغیران ( با نام جهادی مهتدی)، حسین عبدالله فواذ ( با نام جهادی ابوحیدر)، سه تن از نیروهای دفاع مردمی به شمار می آیند که در جریان دفع حملات تروریست ها در حومه شهرک الفوعه به شهادت رسیدند.

در حال حاضر، آرامش نسبی در شهرک های الفوعه و کفریا برقرار شده اما نیروهای دفاع مردمی برای واکنش قاطع به حملات احتمالی عناصر تروریستی در آماده باش کامل هستند. از شهروندان این دو شهرک خواسته شده به دلیل حملات خمپاره ای از منازل خود خارج نشوند.

به گزارش مشرق، محاصره  هزاران نفر از شهروندان شهرک های الفوعه و کفریا در شمال شرق استان ادلب وارد سومین سال شده است و شهروندان این شهرک ها در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    15 4
    پیش نیاز رفتن به سمت فوعه و کفریا و رفع حصر ، گرفتن شمال و شمال شرقی حما و جنوب غربی حلب تا فرودگاه ابوظهوره و داشتن حداقل 20 هزار نفر نیرو و پشتیبانی مفصل در الحاضر که همزمان حملات ایذایی و حمله اصلی صورت بگیرد
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    31 3
    تلاش نیروهای مقاومت ستودنی است
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    3 2
    حمله از شهر تکفیری بنش صورت گرفته کجایند موشکهای شهاب که این شهر شیطانی را با خاک یکسان کنند
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    26 2
    باید حماسه شکستن محاصره نبل والزهرا تکرار بشه
  • حسین IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۶
    0 0
    اقا مردان اسمانی میخواهد اون اعنتی ها که دسترسی به اسمان ندارن تامردم بیگناه اسیب ندیدن اجازه ندن پس رمسیه چه نقشی داره نرگ بر امریکا متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس