روزنامه

در حالیکه دغدغه پیر و جوان در کشور توجه به موضوعات اقتصادی و معیشتی است، روزنامه قانون پیگیر این است که چرا با رفتار خلاف قانون شرکت کنندگان در پارتی مختلط برخورد شده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** باران کوثری: اتفاق محسوسی در این دولت نیفتاده، از روند کار دولت راضی نیستم

«باران کوثری» در مصاحبه با روزنامه جامعه فردا گفت:

«به نظرم آدم هیچ‌وقت آینده را نمی‌بیند. وقتی که دارم رأی می‌دهم یک سال بعد را واضح نمی‌بینم. براساس یکسری وعده‌ها و براساس آدم‌هایی که توصیه می‌کنند به چه کسی رأی دهید و من قبول‌شان دارم رأی می‌دهم. همیشه گفته‌ام که رأی ندادن هیچ‌وقت جزء گزینه‌های من در انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نیست و نبوده است. برای همین فکر می‌کنم در آن شرایط، همچنان رأی دادن به روحانی درست‌ترین انتخاب و کار بوده است. اینکه چقدر به وعده‌هایی که داده شده عمل کردند و من به آنها رسیدم، می‌توانم بگویم که من هم از روند کار دولت راضی نیستم، اما فکر می‌کنم که در آن شرایط، درست‌ترین کار بوده است...واقعیت این است که در چهار سال اول ریاست‌جمهوری آقای روحانی هم اتفاق عجیب و غریبی در فرهنگ و هنر نیفتاد که بگویم به کسی رأی دادم که همه خواسته‌هایم در دولتش داشت برآورده می‌شد. من معتقدم اتفاق محسوسی در این دولت نیفتاده است، اما فکر می‌کنم که همین فضا که ما می‌توانیم مرتب در مورد خواسته‌های‌مان حرف بزنیم باید این فضا حفظ شود. منِ شهروند باید متعهد باشم که مدام خواسته‌ها و مطالباتم را بگویم و آنها را تکرار کنم».

عناوین اخبار روزنامه جامعه فردا در روز یکشنبه‌ ۳ دی :

کوثری ضمن اعتراف به ناکامی‌ها و ناکارآمدی‌های دولت تاکید کرده است که «آدم هیچ وقت آینده را نمی‌بیند و براساس وعده‌ها و توصیه دیگران رأی می‌دهد» این در حالی است که روحانی با کارنامه‌ای ۴ ساله در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ حاضر شد. یکی از ملاک‌های اساسی در این انتخابات، بررسی کارنامه دولت یازدهم بود. در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، منتقدان به بررسی کارنامه دولت پرداختند اما برخی از سلبریتی ها صرفاً به تَکرار کردن مشغول شده و با نگاهی توهین آمیز، مردمی را که به مخالفت با روحانی می‌پرداختند را «رعیت تن پرور» خواندند.

در روزهای گذشته، روزنامه اصلاح طلب آرمان، سلبریتی های ایرانی را فاقد دانش عمیق معرفی کرده بود. این در حالی است که روزنامه‌های اصلاح طلب در روزهای تبلیغات ریاست جمهوری به بازتاب گسترده اظهارات هنرمندان در میتینگ‌های انتخاباتی روحانی می‌پرداختند.

** نماینده مجلس ششم: هر شخصی که از دولت مطالبه کند، دسیسه گر است

«حسین انصاری راد» نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سؤال که «دلیل فشارهای اخیر مجلس بر دولت چیست؟» گفت:

«تصور می‌کنم این فشارها تا حدی ناشی از فشارهای بیرونی است. فشار افکار عمومی بر دولت در این دوره تشدید شده است و انعکاس این انتقادها در فضای مجازی بسیار تهدیدکننده و بعضاً خارج از موازین عادی است. همانطور که آقای خاتمی نیز گفتند، گویا دسیسه‌ای در کار است تا دولت را ضعیف جلوه داده و مردم را از حضور در انتخابات بعدی مأیوس کنند. دلیل این فشار از سمت مجلس، فشار مردم و افکار عمومی است. این فشار سبب شده است نمایندگان در برابر این وضعیت عکس العمل نشان دهند؛ اما حقیقت مساله این است که دولت در برابر موانع داخلی و خارجی قرار گرفته است. پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا موجب تغییر موضع این کشور نسبت به برجام شد، همین امر سبب شد که دستاوردهای این قرارداد بزرگ نمود پیدا نکند».

انصاری راد در ادامه گفت:

«دوره ششم یکی از آزادترین دوره‌های مجلس بود که نمایندگان صراحتاً مشکلات را پشت تریبون مطرح می‌کردند و اسناد این ادعا موجود است. بنابر گفته محمود صادقی در مجلس، نمایندگان با شرایط خاصی به این دوره از مجلس راه پیدا کرده‌اند و شرایط رقابتی وجود نداشته است. عده‌ای نماینده تندرو در مجلس حضور دارند که با دولت مخالف هستند به همین دلیل است که قصد همراهی با دولت برای رفع مشکلات کشور را ندارند. نمایندگان تحت تأثیر افکار عمومی و فشار از جانب حوزه انتخابیه خود نیز هستند».

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز یکشنبه‌ ۳ دی :

یکی از وظایف اصلی نمایندگان مجلس، نظارت بر عملکرد دولت است اما اصلاح طلبان اصرار دارند که نمایندگان مردم از این مسئولیت مهم شانه خالی کرده و صرفاً در نقش «وکیل الدوله» ظاهر شوند.

لایحه بودجه سال ۹۷ که در روزهای گذشته توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارائه شد، حواشی بسیاری داشته است، چه اینکه تصمیم به حذف ۳۰ میلیون نفر از یارانه نقدی و افزایش قیمت برخی حامل‌های انرژی از جمله مهم‌ترین نکاتی بود که حوزه معیشت مردم را نشانه می‌رفت. کارشناسان اقتصادی معتقدند که افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله گازوئیل، افزایش قیمت آب و برق، حذف یارانه نان و متعاقباً افزایش نرخ انواع نان، افزایش مالیات در این اقتصاد بیمار و راکد، افزایش چند برابری و خنده‌دار عوارض خروج از کشور و... ده‌ها مورد دیگر که ذکر تک تک آنها از حوصله بحث خارج است موجب شکل گیری بحران در جامعه و فشار سنگین مالی به عموم مردم خواهد شد.

گفتنی است در روزهای گذشته، محمد خاتمی، منتقدان عملکرد دولت را دسیسه گر نامید. در روزهای گذشته تک مضراب «پشیمان هستیم» در اردوگاه اصلاحات تبدیل به صدایی فراگیر شده است، از سیاسیون اصلاح طلب تا سلبریتی‌های حامی رئیس‌جمهور «پشیمان هستم» را ترند کرده و در حال جدا ساختن صف خود از دوستان دیروز هستند.

انصاری راد، مجلس ششم را یکی از آزادترین دوره‌های مجلس نامیده است، این در حالی است که مجلس ششم به عنوان مجلس اصلاح‌طلبان بدترین دوره در تاریخ مجالس شورای اسلامی است. مجلس ششم در حوزه نظارت نسبت به دولت ضعیف‌ترین کارنامه را داشت و به خاطر سیاست‌بازی و افراطی‌گری، در قبال عملکردهای اقتصادی و نفتی دولت کاملاً منفعل بود. این مجلس به عنوان مجلس اصلاحات بدترین کارنامه را به خاطر آلودگی به مفاسد اقتصادی کسانی چون شهرام جزایری برجای گذاشت.

سال ۱۳۸۱، برخی نمایندگان مجلس ششم تمام فعالیت‌های قانونی مربوط به حوزه نمایندگی را رها کرده و سرگرم بازی‌های سیاسی شده بودند. برای این شیطنت سیاسی هم حاضر بودند شرایط عادی کشور را بحرانی معرفی کنند و با استدلال اینکه خطر حمله آمریکا به ایران نزدیک است (!) تمام اصول انقلاب را به قتلگاه بفرستند و با نامه تعارف جام زهر جای پایی برای آمریکایی‌ها در کشور باز کنند.

** اگر جای رئیس‌جمهور بودم، تعدادی از مدیران اقتصادی دولت را اخراج می‌کردم

«ابراهیم نکو» نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت:

«صریحاً بگویم اگر من به جای رئیس‌جمهور بودم حتماً چند نفر از مدیران اقتصادی دولت را از دولت اخراج می‌کردم زیرا در برنامه‌ریزی اقتصادی ضعیف عمل می‌کنند. هیچ کشوری نمی‌تواند بدون بهبود وضعیت اقتصادی مردم به توسعه و پیشرفت فکر کند اما می‌بینیم که با رویه‌های غلط چند سال گذشته فشارها بر حوزه تولید و صنعت و همچنین کسانی که نقداً مالیات پرداخت می‌کنند، یعنی کارمندان و کارگران، افزایش یافته است که به ضعیف‌ترشدن آنان منجر شده است».

عناوین اخبار روزنامه شرق در روز یکشنبه‌ ۳ دی :

در روزهای گذشته، «عباس عبدی» فعال اصلاح طلب در واکنش به دفاع نوبخت از افزایش نرخ عوارض خروج از کشور تاکید کرد: «درآمد دولت از عوارض خروج تقریباً برابر افزایش ۵۰ تومان بر هر لیتر بنزین  است. دولتی که در ۲ مرحله ۱۵۰٪  بر قیمت بنزین  افزود و اعتراضی نبود حالا عاجز  از افزایش ۵٪ی آن است و به جایش به ۳ برابر کردن  عوارض خروج  متوسل شده است. فهم اقتصادی و اجتماعی رییس سازمان برنامه همین‌قدراست. با این مدیر آینده اقتصادکشور معلوم است».

چندی پیش نوبخت گفته بود: «در هر خانه‌ای که می‌روید حداقل سه بیکار تحصیل کرده وجود دارد».

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در واکنش به اظهارنظر تأمل برانگیز نوبخت گفت:

«اینکه یکی از مقامات مسؤول اعلام کرده در هر یک از خانواده‌ها ۳ بیکار داریم این طور نیست، بلکه تعداد بیکاران ۳ میلیون نفر است که نوع آنها البته متفاوت از قبل است؛ امروز بیکاران ما دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند».

گفتنی است در دولت دوازدهم چند تیم اقتصادی مستقل وجود دارد که عملکرد آنها نتیجه یکسان نمی‌دهد. این عدم هماهنگی بارها مورد نقد کارشناسان قرار گرفته است.

** چرا با پارتی‌های شبانه برخورد می‌کنید، جوانان احتیاج به شادی دارند

روزنامه قانون در گزارشی نوشت:

«در خصوص دستگیری تعدادی جوان که در یک مهمانی شبانه حضور داشته‌اند، نه جرم مشهود واقع شده و نه دستور قضایی صادر شده است و در چنین دستگیری‌هایی ظن تله‌گذاری وجود دارد؛ به نحوی که مقام‌های قضایی برای دستگیری افراد به طورعمد جلوی مهمانی را نگرفته‌اند تا بتوانند شرکت‌کنندگان در مهمانی را دستگیر کنند. اگر چنین نیز نباشد، مقام‌های قضایی باید توضیح دهند که از چه باب دستگیری‌های شب یلدا به وقوع پیوسته است... ضرورت دارد که برخوردهای مسئولان پیشگیرانه باشد. در سال‌های متمادی مشاهده کرده‌ایم که برخورد با جوانان راهگشا نبوده است. نباید برخوردهای قهری در اولویت باشند. نمی‌توان تمام تفریح‌ها را از جوانان سلب کرد و بعد به آن‌ها گفت که مرتکب هیچ فعل حرامی نشوید. مسئولان اگر می‌خواهند مهمانی‌های شبانه کاهش یابد، باید مراسم‌های قانونی و البته پرشور و نشاط را برای جوانان ایجاد کنند تا به‌جای برخوردهای قهری در رقابت فرهنگی قرار بگیرند. البته توقع آن نیست که با برگزاری مراسم‌های قانونی میزان مهمانی‌های شبانه به صفر برسد اما بی شک کاهش خواهد یافت. البته طبیعی است که به دلیل فرهنگ اسلامی نمی‌توان در مراسم‌های قانونی ارزش‌ها را نادیده گرفت اما اکنون همان قدر آزادی‌های مشروع نیز در جامعه وجود ندارد...اکنون جوانان ما احتیاج به شادی دارند. آیا مجال شادی برای جوانان مهیاست که توقع برگزارنشدن مهمانی‌های شبانه را داریم...باید گفت که دولتمردان باید تکلیف خود را در قبال جوانان روشن کنند و بدون در نظر گرفتن موارد قانونی مبادرت به دستگیری جوانان این مملکت نکنند. از سوی دیگر نمی‌توان انتظار داشت که جوانانی که هیچ شادی و نشاطی در زندگی خود احساس نمی‌کنند، به سوی افعال حرام و گاهی خلاف قانون نروند. شاید بهتر باشد مسئولان یک بار هم که شده طعم فرهنگ‌سازی اصولی را به جای برخورد قهری و سلبی حس کنند».

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز یکشنبه‌ ۳ دی :

این روزنامه اصلاح طلب از برخورد با پارتی‌های شبانه دلخور شده است و فریاد وامصیبتا سر داده که چرا جوانان را از شادی محروم می‌کنید! حال یک سؤال، اکنون دغدغه اصلی جوانان چیست؟! بدیهی است که در حال حاضر مطالبه اصلی جوانان، مسئله اشتغال و معیشت است.

واقعیت این است که اسلام هُرهُری، حد و مرزی درهنجارشکنی نمی‌شناسد. ازانحرافات کوچک شروع می‌شود و به فرسنگ‌ها زاویه ختم می‌گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    54 3
    جوانان نیاز به کار و درامد دارند
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    50 5
    مردم با پارتی بازی مشکل دارند
  • محمد ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    67 8
    کارکنان روزنانه... میتونن خواهر مادرشون به پارتی بفرستن
    • IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۴
      7 2
      واقعا اگر خیلی حامی این توع تفریح هستند و آن را بلا اشکال میدانند خود و همسران و خواهران و نوامیسشان را بفرستند در چنین پارتیهایی و از آنها فیلم و عکس تهیه کنند و در اینستاگرام پخش کنند
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    45 3
    خاتمی در توهینی مردم‌ را دسیسه گر خواند.درسی شود برای مردمی که تکرار کردند
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    28 2
    بعد از«عمله»معرفی شدن سلبریتی‌ها توسط آشنا، خاتمی هم علی رغم همه تلاش آنان برای رای آوردن روحانی، آنها را به «دسیسه چینی» متهم کرد! برخورد آنان با یک انتقاد ساده نشان داد دیکتاتور یعنی چه!
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    3 27
    با روحانی تا آزادی های اجتماعی
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    33 1
    الان دغدغه مردم تخم مرغ 20 هزار تومانی هست.گرانی مردم را واقعا در تنگنا قرار داده
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    35 0
    جوانان احتیاج به ازدواج دارند
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    21 4
    سلبریتی ها مردم را فریب دادند.بدون تحلیل و منطق، فقط یه موج کذایی درست کردند
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    18 7
    اصلاح طلبان با دغدغه های مردم غربیه هستند
    • سید IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
      9 2
      همین طور خیلی هم تهوع آورند!
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    16 8
    مشروب استعمال مواد گردان جرم نیست پس چیه؟
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    10 1
    من فکر می کنم این ناهنجاری ها با ایجاد اشتغال حل می شود و با زمینه سازی مقدمات ازدواج به جاهای خوبی هم می رسد
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    8 1
    مطرح کردن موضوع پارتی های مختلط توسط روزنامه اصلاح طلب با هدف منحرف کردن افکار عمومی صورت گرفته.الان مسئله اصلی،کارنامه دولت و نتیجه ی وعده های انتخاباتیه
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    10 1
    جالبه میگن هر کی به دولت انتقاد میکنه،دسیسه گر هست. این نوع نگاه مصداق دیکتاتوری هست
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    10 1
    قرار بود با برجام مشکل ازدواج و آب خوردن مردم حل بشه
  • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    9 1
    حیف به اسم قانون که امثال این روزنامه که نه زرد نامه بلند گوی عده ای مرفهین بی درد واز خدا ومردم بی خبراست و ازمنکروپلشتی وزشتی دفاع می کند جوان به کار وشغل وازدواج وعزت ومعیشت آبرومند برای خود وپدرومادر وخانواده ها نیاز داردنه پارتی های شبانه !!!البته از کوزه همان تراود که دراوست
  • US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    6 0
    گرانی تخم مرغ،بنزین و قطع یارانه ها از نشانه های تکرار امید هست
  • US ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    7 0
    باران کوثری هم اعتراف میکنه که اتفاق محسوسی در دولت روحانی نیفتاده؛ سلبریتی های بی سواد
  • US ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    10 1
    برای جوان اشتغال مهیا کنید و شرایط ازدواجشو فراهم کنید، اینجوری شاد میشه. نیازی به کثافت کاری هایی نظیر پارتی مختلط نیست
  • احمد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۵
    2 2
    این روزنامه نامش قانون است ولی بی قانونی وناهنجاری وهرج ومرج وفساد وتباهی راتبلیغ میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس