ولید بن طلال

ثروتمندترین شاهزاده و تاجر سعودی که در بازداشت ولی‌عهد این کشور قرار دارد، برای آزادی خود باید ۶ میلیارد دلار پرداخت کند.

به گزارش مشرق، شاهزاده ولید بن‌طلال، یکی از ثروتمندترین افراد جهان که از ابتدای ماه گذشته میلادی از سوی مقامات سعودی به اتهام فساد و به همراه حدود 200 شاهزاده سعودی دیگر در بازداشت به سر می‌برد، با درخواست مصالحه‌ای گران‌قیمت از سوی سران سعودی مواجه شده است.

براساس پیشنهاد مقامات سعودی، بن‌طلال برای آزادی از بازداشت و عدم تعقیب قضایی باید مبلغ 6 میلیارد دلار به دولت عربستان به عنوان مصالحه پرداخت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، منابع مطلع از ماجرا می‌گویند مبلغ درخواست شده از بن‌طلال از جمله بزرگترین ارقامی است که از شاهزادگان بازداشت‌شده درخواست شده است.

ولید بن‌طلال 62 ساله، 57‌امین فرد ثروتمند جهان است که میزان خالص دارایی‌های وی طبق فهرست «میلیاردهای بلومبرگ» بالغ بر 18 میلیارد دلار است. وی از سهامداران عمده شرکت‌هایی همچون مجموعه بانکداری سیتی‌گروپ، شرکت اپل و توئیتر است.

به گزارش این رسانه آمریکایی، بن‌طلال در حال مذاکره با دولت است تا در قبال آزادی‌اش، دولت سعودی بخشی از شرکت عظیم وی به نام «کینگدم هولدینگ کمپانی» را به دست آورد. این شرکت هولدینگ هم‌اکنون در بازار سهام سعودی حضور دارد و ارزشی بالغ بر 9 میلیارد دلار دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس