کد خبر 811276
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
سازمان ملل نمایه

نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تبادل نظر درباره ایران و توافق هسته‌ای آغاز شد.

به گزارش مشرق، شورای امنیت سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه برای بررسی توافق هسته‌ای و مسائل مربوط به ایران تشکیل جلسه داد.

در ابتدای این نشست «جفری فلتمن» معاون دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۹ بار پایبندی ایران به توافق را تائید کرده، گفت: «با این حال، رئیس‌جمهور ایالات متحده از صدور تائیدیه پایبندی ایران خودداری کرد.»

فلتمن با ابراز تاسف نسبت به این تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر «مبهم کردن فضای آینده توافق هسته‌ای ایران»، واشنگتن را تشویق کرد که به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه دهد و از ایران خواست که به توافق هسته‌ای پایبند بماند.

«جوان ادمسون» نماینده اتحادیه اروپا در این نشست به عنوان سخنران با اشاره به نزدیک شدن سالگرد اجرای برجام و تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تایید نکردن توافق هسته‌ای ایران، گفت اتحادیه اروپا بر اجرای کامل تعهدات تمام طرف‌ها تاکید می‌کند.

ادمسون با بیان اینکه هرچند عدم صدور تائیدیه توسط ترامپ مربوط به قوانین داخلی این کشور بود، تاکید کرد اما این اقدام درباره تعهد این کشور به ادامه پایبندی به برجام تردید ایجاد کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه برجام، به شکلی که برای آن طراحی شده بود، عمل می‌کند، افزود لغو چنین توافقی ما را در جایگاه بهتری برای مذاکره درباره مسائل دیگر قرار نمی‌دهد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس