روزنامه قانون

فیلم "عصبانی نیستم" علاه بر نمایش تصویری منفی و خلاف واقعیت از مردم ایران، به جعل وقایع سیاسی سال ۸۸ پرداخته و تقریباً همه مردم ایران انسان‌هایی بی‌رحم و متوحش به نمایش درآمده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مرعشی: قرار نبود که روحانی در دولت دوم معجزه کند

«حسین مرعشی» عضو حزب کارگزران در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:

«ساختار قانون اساسی طوری است که انتخاب رئیس‌جمهور و انتخاب نمایندگان مجلس و اعضای شوراها، تنها می‌تواند سطحی از سیاست‌ها را تحت تأثیر قرار دهد و نمی‌تواند همه سیاست را تحت تأثیر قرار دهد. این را اگر تا به حال به مردم نگفتیم، اشتباه کردیم».

مرعشی در ادامه در پاسخ به این سؤال که «پس چرا در انتخابات طوری وانمود شد که در دور دوم آقای روحانی می‌خواهد معجزه شود!» گفت: «هرکس این کار را کرده باشد، اشتباه کرده است».

خبرنگار روزنامه شرق در ادامه پرسید:

«پس شخص آقای روحانی اشتباه کرده است؟! وقتی می‌گوید به من رأی بدهید، رأی بالای شما باعث می‌شود من بعضی چیزها را تغییر دهم و تغییر نمی‌دهد». مرعشی گفت: «در انتخابات آقای قالیباف یا آقای رئیسی رقیب روحانی در قامت یک کاندیدا هستند. هر چیزی می‌توانند بهم بگویند و هیچ خط قرمزی در آنجا وجود ندارد؛ اما بعد از انتخابات دیگر طرف آقای روحانی، آقای رئیسی نیست. بلکه سیاست‌های کلانی است که ممکن است آقای روحانی منتقد آن سیاست‌های کلان هم باشد، ولی طبق قانون اساسی موظف است در چارچوب سیاست‌های کلان، کار کشور را به پیش ببرد».

خبرنگار روزنامه شرق در ادامه گفت: «فکر نمی‌کنید این سوءاستفاده از افکار عمومی است؟». مرعشی در پاسخ گفت: «سوءاستفاده نیست. رئیس‌جمهوری نمی‌تواند همه محدودیت‌ها را برای مردم توضیح دهد».

عناوین اخبار روزنامه شرق در روز سه‌شنبه ۲۸ آذر :

گفتنی است دولت در سال ۹۲ مدعی بود ویرانه‌ای با خزانه‌ای خالی تحویل گرفته و هرگاه پرسیده شد پس اثر آن تدبیرها و امیدها کجاست، می‌گفتند فعلاً مشغول آواربرداری هستیم و عمران و آبادانی بماند برای دولت بعد!

روزنامه زنجیره‌ای قانون -آبان ۹۶- در گزارشی نوشته بود: «عملکرد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری‌اش رویه تامل‌برانگیزی به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهای پرامید و درباغ سبز نشان‌دادن ایشان و اطرافیان‌شان به ویژه محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت، بازخوردها از عملکرد روحانی وتیمش در اذهان، بسیار متفاوت ومتناقض است و زنگ ناامیدی از دولت این بار زودتر و پرطنین‌تر از همیشه به صدا درآمده است».

در حال حاضر، تعلیق و انتظاری که بیش از ۴ سال است به جان فعالان اقتصادی و تولید کنندگان و مدیران ما افتاده، مجال حرکت و خلاقیت را از آنان گرفته و به رکود سنگین در عرصه کسب و کار و ریل گذاری مدیریتی انجامیده است. متاسفانه دولت همچنان به برجام چشم دوخته است. غرب مایل است همین معطلی و فشلی تداوم یابد؛ بنابراین تا «حفظ برجام به هر قیمت» ترک نشود و اختیار و اراده خود را احیا نکنیم، رونق و گشایشی در کار نخواهد بود.

** تاج زاده (از محکومین فتنه ۸۸): نظارت استصوابی در ایران قدرت انتخاب را محدود کرده است

«مصطفی تاج زاده»-از محکومین فتنه ۸۸- در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:

«من به دولت آقای روحانی انتقادهای جدی دارم اما هرگز از رأی دادن به او پشیمان نیستم. اگر همین امروز هم رأی‌گیری شود، در انتخاباتی که نظارت استصوابی در آن قدرت انتخاب محدودی به شهروندان می‌دهد، بدون تردید بار دیگر به آقای روحانی رأی می‌دهم. رأی می‌دهم تا فضا بازتر شود و همه ایرانیان بتوانند از دولت و غیردولت انتقاد کنند».

عناوین اخبار روزنامه اعتماد در روز سه‌شنبه ۲۸ آذر :

در این خصوص ۲ نکته قابل ذکر است. اول اینکه تاج زاده از انتخاب و انتخابات صحبت کرده است. آنچه بدیهی است اینکه یک احتمال در انتخابات، باخت است و در صورت ناکامی نباید بی جنبگی نشان داد؛ اما برخی سیاستمداران در انتخابات سال ۸۸ بخشی از مردم را با دروغ تقلب به هیجان و حرکت درآوردند و زمینه جولان و شبیخون دشمنان ملت ما را فراهم ساختند؛ حال آنکه بهتر از هر کس می‌دانستند ادعای تقلب دروغ است. خاتمی و تاج‌زاده در محافل خصوصی گفتند «ما می دانیم تقلب نشده و تقلب آن هم به میزان ۱۱ میلیون رأی اصلاً امکان ندارد»؛ اما این جماعت با مردم صادق نبودند.

در سال ۸۸، سران فتنه و عوامل میدانی آنها، مسجد را به آتش کشیدند، به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اهانت کردند. کاری کردند که منافقین، بهایی‌ها، سلطنت طلب‌ها، گروهک‌های کومله، دموکرات، پژاک و عبدالمالک ریگی برای آنها سوت و کف و هورا کشیدند و با آنان اعلام همبستگی کردند. نتانیاهو با افتخار! و آشکارا از فتنه گران به عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کرد. اوباما، حمایت مالی و سیاسی از آشوبگران را یک هدف استراتژیک برای مقابله با ایران اسلامی معرفی کرد و جرج بوش نیز آنها را پیاده نظام آمریکا در ایران معرفی کرد.

دوم اینکه تاج زاده در این مصاحبه به نظارت استصوابی اشاره کرده است. اصلاح طلبان بارها و بارها در این خصوص موضع گیری کرده‌اند.

پیش از این، «مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:

«نظارت استصوابی باعث می‌شود نیروهای توانمند و اصیل حذف شوند و فرصت حضور در صحنه را پیدا نمی‌کنند».

این موضع گیری‌ها در حالی است که نظارت استصوابی در یک کلام بررسی شرایط نامزدها با شرایط قانونی لازم برای حضور در مسئولیت‌های کلان نظام است. موضوع «احرازصلاحیت»، بررسی انطباق شرایط و خصوصیات افراد با شرایطی است که دارا بودن آن برای تصدی یک شغل و یا مسئولیت، لازم و ضروری است و این بررسی و تحقیق نه فقط در همه دنیا و برای تصدی همه مسئولیت‌ها وجود دارد بلکه یک اصل بدیهی است. نباید ساده‌اندیشی کرد و از این نکته غافل بود که نظارت استصوابی یعنی دروازه‌بانی مراکز تصمیم‌ساز نظام. دشمن با بهانه‌های مختلف همواره به دنبال حذف نظارت شورای نگهبان بوده است و این موضوع، یکی از اهداف تعریف شده در استراتژی آمریکا علیه موجودیت جمهوری اسلامی ایران است که بارها به صراحت از آن یاد کرده‌اند و در تمامی فتنه‌های ریز و درشت از سوی فتنه‌گران آماج حمله و تاخت و تاز بوده است.

** دیروز غنی سازی ۲۰ درصد، امروز توان موشکی، چوب حراج اصلاح طلبان بر مؤلفه‌های قدرت

روزنامه جامعه فردا در یادداشتی نوشت:

«توان نظامی انباشته کشور در سال‌های اخیر، این تضمین را برای دیپلمات‌ها فراهم ساخته است که با اعتماد به نفس و صدایی بی‌لرزش در مجامع جهانی و رویارویی‌های دوطرفه ظاهر شوند. شرط اصلی تداوم این روند، خودداری عناصر غیرمسئول در عرصه سیاست خارجی از ورود به عرصه پاسخگویی به دعاوی بیرونی یا اعلام مواضع کشور براساس منافع داخلی است».

عناوین اخبار روزنامه جامعه فردا در روز سه‌شنبه ۲۸ آذر :

گفتنی است پیش از این روزنامه اصلاح طلب بهار در گزارشی توهین آمیز با عنوان «همدلی کافی نیست؛ لزوم فرماندهی واحد در سیاست خارجی و پرهیز از اقدامات ناهماهنگ» ضمن تعیین تکلیف برای سپاه پاسداران، مدعی شده بود که باید فرماندهی مسائل منطقه‌ای به وزارت خارجه سپرده شود و مقامات ارشد نظامی کشور نیز در ادبیات خود تجدیدنظر کنند!

روزنامه جامعه فردا نیز چندی پیش در مطلبی تأمل برانگیز نوشته بود: پیروزی بر داعش و بازگشت امنیت عراق و سوریه دست ایران را پر کرد و به همین خاطر باید برای موشک‌ها مذاکره کرد.

فضاسازی امروز رسانه‌های اصلاح طلب، تکرار اقدامات چهار سال پیش جریان خوش‌بین به غرب است که تلاش داشت با عملیات روانی – رسانه‌ای جامعه ایرانی را به این باور برساند که می‌توان با چشمپوشی از برخی از حقوق هسته‌ای، امریکا و اروپا را وادار به تعامل با ایران و برداشته شدن تحریم‌های ضد ایرانی کرد. بر همین اساس اعلام شد که تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام-دی ماه ۹۴- بالمره لغو خواهد شد و نه تعلیق.

پیشنهاد مضحک اصلاح طلبان درخصوص مذاکرات موشکی، در حالی است که تجربه پرهزینه برجام و دستاورد تقریباً هیچِ آن در مقابل دیدگان افکار عمومی قرار دارد. لیبرال‌های مغرور و ناتوان، دیروز با دوگانه سازی موهوم «معیشت-هسته ای» بر غنی سازی ۲۰ درصد چوب حراج زدند و امروز در پی آن هستند تا به خیال خام خود با تکرار این ترفند و ساخت دوگانه‌های موهوم، بر توان موشکی نیز چوب حراج بزنند.

این جماعت باید به این نکته توجه داشته باشد که اگر در ماجرای برجام با برخی بهانه‌ها و تغییر شکل‌ها، دست آخر آنچه نمی‌بایست، رخ داد اما قضیه «برجام ۲» و مذاکره موشکی هرگز قابلیت لاپوشانی و الصاق بهانه را ندارد و آنهایی که در پشت گزارش‌ها و کنایه‌های رسانه‌های اصلاح‌طلب پنهان شده‌اند؛ خود به خوبی می‌دانند که صرفاً در حال تقلّایی ناامیدانه هستند و این مسئله مثل خطوط قرمز پیرامونی برجام نیست که بشود از برخی از آنها عبور کرد.

** عصبانیت اصلاح طلبان از اکران نشدن فیلم حامی فتنه

در روزهای گذشته سخنگوی شورای صنفی نمایش از عدم اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» خبر داد. اکثر روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز به این موضوع واکنش نشان دادند.

روزنامه قانون در همین رابطه در مطلبی با عنوان «عصبانی هستیم» نوشت:

«این فیلم از ابتدای ورود به بخش سودای سیمرغ جشنواره، موجی از اعتراض‌های سینماگران ارزشی را به همراه داشت و همچنین برخی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به این فیلم واکنش نشان دادند. فیلم به صورت غیرمستقیم به برخی از اتفاقات سال ۸۸ اشاره می‌کند اما این مساله اصلی فیلم این نیست بلکه این موضوع توانست دستاویزی شود برای دلواپسان تا تمام فشار خود را برای حذف این فیلم به مسئولان فرهنگی وقت وارد کنند. این در حالی است که «عصبانی نیستم» در جشنواره فیلم فجر سال ۱۳۹۲ نیز با مشکل سانسور مواجه شد و با ۱۷ دقیقه سانسور و حذف پایان فیلم، سرانجام به نمایش درآمد. نگاه جسورانه درمیشیان به وضعیت زندگی جوانان با وجود تمام حواشیِ ایجاد شده قابل تحسین است».

عناوین اخبار روزنامه قانون در روز سه‌شنبه ۲۸ آذر :

گفتنی است فیلم مذکورعلاوه بر نمایش تصویری منفی و خلاف واقعیت از مردم ایران، به جعل وقایع سیاسی سال ۸۸ پرداخته است؛ در فیلم «عصبانی نیستم» تقریباً همه مردم ایران انسان‌هایی بی‌رحم و متوحش به نمایش درآمده‌اند. در این میان قوم «کُرد» تنها دو نماینده دارد که یکی از آنها فردی جامعه‌ستیز و روانی است و دیگری هم یک دلال اقتصادی به نمایش درآمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    22 0
    حقوق بشر یعنی همین رفع مشکلات و فقر و تنگدستی... نه سیاسی بازی‌هایی که در قالب همایش و سمینار حقوق بشر به راه انداخته اند
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    11 2
    پیروزی بر داعش و بازگشت امنیت عراق و سوریه دست ایران را پر کرد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    3 22
    خسیلی هم بد نیست . نگاه جسورانه درمیشیان به وضعیت زندگی جوانان با وجود تمام حواشیِ ایجاد شده قابل تحسین است
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    7 12
    البته خک بر سر من که در خاورمیانه به دنیا آمدم کاش در آفریقا به دنیا میآمدم
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    16 6
    خاک بر سرتان
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    24 11
    چرا نمیگویید برخی سیاستمداران در انتخابات سال ۸۸ بخشی از مردم را با دروغ تقلب به هیجان و حرکت درآوردند و زمینه جولان و شبیخون دشمنان ملت ما را فراهم ساختند؛ حال آنکه بهتر از هر کس می‌دانستند ادعای تقلب دروغ است
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    4 1
    ممنون
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    33 2
    قرار بود بعد از برجام هم چرخ کارخانه ها بچرخه و هم چرخ سانتریفیوژها.الان هر دوتاش پنچره
    • مینو IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      9 1
      سلام-کاملا موافقم
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    19 5
    طرف در سال 88 کشور رو به آشوب کشیده،حالا داره از انتخابات صحبت میکنه.سلام فتنه گر
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    26 8
    میخوان با فیلم،خیانت نابخشودنی فتنه 88 را تطهیر کنند
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      25 7
      سران فتنه نجس سیاسی هستن و با آب زمزم هم تطهیر نمی شوند.
  • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    20 5
    قرار بود با برجام مشکلات اقتصادی و معیشتی و آب خوردن مردم حل بشود اما اوضاع بدتر از قبل از برجام شد.
    • مینو IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
      8 6
      کاملا موافقم
  • ناشناس IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    34 6
    از عجایب اینست که کسانی که صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای را تخریب کردند دکتر احمدی نژاد را تخریب گر می نامند !
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    12 15
    دنیای فردا،دنیای گفتمان هاست نه موشک ها
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    20 13
    کار داعش بدون برجام به پایان رسید و روسیاهی اش ماند برای امثالِ تاج زاده !
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    8 3
    کی گفته برجام در دولت روحانی امضا شده، یک سایت گمنام این شایعه رو درست کرد و بعد بقیه هی تکرار کردن
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    18 16
    اصلاح طلبان به دنبال ایجاد دوگانه مجعول «موشکی-معیشت» هستند
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    28 8
    سران فتنه باید به اشد مجازات محکوم بشن
  • دانا IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    12 1
    همیشه از بچگی فکر می کردم سریال ارتش سری رو که توش نفوذی ها از انگلستان دستور می گیرن و یا ستون پنجم فرانکو فقط یه زمانی کاربرد داشته و دوره این چیزا تموم شده نگو تو کشور ما هم ارتش سری هست که به این انگلیس ها خدمت کنند، واقعا خسته نباشند روزنامه های اصلاح طلب که دارن برنامه ها رو دقیق و درست انجام می دن چقدر برنامه ریزی شده و به موقع، فقط دیگه لازم نیست کسی بره تو همایش ها بشینه و جنگ نرم رو یاد بگیره همین که پای درس این آقایون بشینن خیلی چیزا یاد می گیرن*
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    19 9
    مجازات سران فتنه فقط اعدام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس