میمون ماهی تیم ملی مراکش

اولین حریف تیم ملی کشورمان در جام جهانی 2018 روسیه 20 بازیکن شاغل در لیگ های اروپایی دارد و تنها سه بازیکن از لیست 23 نفره اش در مراکش توپ می زنند!

سرویس ورزش مشرق – تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی 25 خرداد سال 1397 باید به مصاف تیم ملی مراکش برود که این تیم در حال حاضر با داشتن چندین بازیکن در لیگ های معتبر اروپایی یکی از پرقدرت ترین تیم های قاره آفریقا را به خود اختصاص داده است. بررسی تعدد بازیکنان این کشور در لیگ های اسپانیا، هلند، فرانسه و انگلیس نشان می دهد در نخستین روز از بازی های جام جهانی شاگردان کی روش کار دشواری مقابل فوتبالیست هایی خواهند داشت که تقریبا 90 درصدشان در قاره سبز توپ می زنند!

5 مهره اسپانیایی مراکش

دروازه بانان اول و دوم این تیم به ترتیب یاسین بونو و منیر مهند محمدی به ترتیب در تیم های خیرونا و نومانسیا بازی می کنند. اشرف حکیمی سرشناس ترین شان مدافع تیم رئال مادرید است و فیصل فجر در ختافه و نورالدین امرابط که در لگانس توپ می زنند هر دو هافبک هستند.

اشرف حکیمی

4 هافبک در لیگ هلند

این تیم در لیگ هلند که ما نیز در آن لژیونر داریم 4 نماینده دارد. حکیم زیاش در آژاکس، کریم الاحمدی و سفیان امرابط در فاینورد و میمون ماهی در خرونینخن توپ می زنند. همه این 4 بازیکن هم هافبک هستند.

3 لژیونر در لوشامپیونه

لیگ برتر فرانسه یا همان لوشامپیونه نیز سه مراکشی را در خود جای داده است. حمزه مندیل سرشناس ترین مراکشی لیگ فرانسه مدافع تیم لیل است. رشید علوویی مهاجم تیم نیس است و فؤاد شفیق در خط دفاع تیم دیژون توپ می زند.

حمزه مندیل

2 بازیکن در لیگ جزیره

مراکشی ها در لیگ برتر انگلیس هم نماینده دارند. رومان سایس در خط دفاع وولورهمپتون توپ می زند و سفیان بوفال هافبک تیم ساوتهمپتون است.

کاپیتان در کالچو ایتالیا

مهدی بن عطیه نیز یکی از سرشناس ترین مدافعان تیم ملی مراکش و کالچو ایتالیاست که در یوونتوس بازی می کند. او در تیم ملی هم بازوبند کاپیتانی مراکش را بر بازو می بندد.

مهدی بن عطیه

بوندس لیگا هم مراکشی دارد

امینه هریت بازیکن 20 ساله تیم شالکه هم دیگر نماینده این کشور در اروپاست که در بوندس لیگای آلمان توپ می زند. او هم در پست هافبک بازی می کند.

3 مراکشی در لیگ ترکیه

یونس بلهنده هم دیگر لژیونر تیم ملی مراکش است که در گالاتاسرای ترکیه در پست هافبک توپ می زند. نبیل ضرار هم مدافع تیم ملی مراکش است که پس از 5 سال بازی در موناکو این فصل در فنرباغچه بازی می کند. خالد بوطیب مهاجم تیم ملی این کشور هم در مالاتیااسپور این کشور فوتبالی بازی می کند.

نبیل ضرار

تنها مراکشی حوزه خلیج همیشه فارس

در حالی که مرتضی پورعلی گنجی تنها لژیونر تیم ملی کشورمان در لیگ برتر قطر از لیگ های حوزه خلیج همیشه فارس است مراکشی ها هم فقط یک بازیکن در لیست 23 نفره شان در لیگ امارات دارند. مبارک بوسوفا در الجزیره توپ می زند و هافبک بازی می کند.

سهمیه لیگ مراکش 3 بازیکن!

در حالی که تیم ملی فوتبال کشورمان در لیست 23 نفره اش 13 بازیکن شاغل در لیگ داخلی دارد تیم ملی مراکش فقط 3 بازیکن دارد که در کشور خودشان توپ می زنند. البته باید این نکته را در نظر داشت که سطح لیگ مراکش به لحاظ مباحث حرفه ای به اندازه کشورمان نیست اما نزدیکی این کشور در شمال غربی آفریقا به قاره اروپا و اینکه سالها مستعمره فرانسه و اسپانیا بوده نیز باعث شده تا فوتبالیست هایش به راحتی راهی قاره سبز شوند و در اسپانیا توپ بزنند.

لقمه گلوگیر اسپانیا

با توجه به آشنایی 5 بازیکن تیم ملی مراکش با فوتبال لالیگا بعید نیست این تیم به رغم جایگاهش در رنکینگ فیفا به لقمه گلوگیری برای اسپانیا تبدیل شده و در نهایت بیش از ایران برای پرتغال و اسپانیا با سبک بازی مشابه هم دردسرهای زیادی بوجود بیاورد و در این بین تیم ملی کشورمان نفع برده و به نتایج مورد نیازش در گروه برسد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    4 5
    میمون ماهی !!!!!!!!
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    6 3
    اینا اکثرشون تو خارج به دنیا اومدن.
  • آتیلا IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    5 1
    یاخدا... . به نظر من از مراکش بیش از پرتغال و اسپانیا گل میخوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس