سلطانی فر

در حالی که کمتر از ۱۰ روز به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌های بوکس و هاکی زمان باقی مانده اما وزارت ورزش برخلاف آیین‌نامه خود عمل کرده است.

به گزارش مشرق، در حالی که کمتر از 10 روز به برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس و هاکی زمان باقی مانده اما همچنان از سوی دفتر توسعه و معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده این فدراسیون‌ها اعلام نشده است.  این در حالی است که طبق بند نهم از ماده چهارم آیین نامه جدید انتخاب رؤسای فدراسیون‌های ورزشی که مربوط به وظایف دبیر مجمع انتخابات است، باید 10 روز قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی، اسامی کاندیداهای واجد شرایط، اعضای مجمع و همچنین محل برگزاری انتخابات مشخص و روی سایت فدراسیون قرار گرفته باشد که این موضوع با وجود 7 روز مانده به برگزاری مجمع بوکس و 8 روز به انتخابات هاکی همچنان در این رشته‌ها اتفاق نیفتاده است. (انتخابات فدراسیون بوکس قرار است 5 دی و انتخابات فدراسیون هاکی 6 دی برگزار شود).

عدم اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده از سوی دفتر معاونت توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان باعث شده دبیر مجمع فدراسیون‌ها نیز  در این خصوص سکوت و از شرایط اظهار بی‌اطلاعی کنند.

شنیده‌ها حاکی از این است که یکی از دلایل تاخیر در اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده در فدراسیون بوکس مربوط به وضعیت افشین داوری و آینده حضور او در انتخابات فدراسیون بوکس است.

گفته می‌شود مقامات وزارت ورزش و جوانان به دنبال انتصاب سرپرست فدراسیون بوکس در یکی از بخش‌های این وزارتخانه هستند تا ضمن پشیمانی داوری از حضور در انتخابات بوکس، رضایت او را نیز جلب و از طرف دیگر فضای متشنج این رشته ورزشی را به سمت آرامش هدایت کنند. فضایی که در ماه‌های گذشته با اعلام کاندیداتوری داوری و اقدامات او متشنج و باعث دو دستگی در بین پیشکسوتان این رشته شده و به نظر نمی‌رسد با حضور داوری شاهد برگزاری انتخاباتی آرام و بدون حاشیه باشیم.

در مورد فدراسیون هاکی نیز این مسئله عنوان می‌شود که بهرام شفیع به دنبال مجوز ایثارگری است تا بتواند در انتخابات با وجود بازنشسته بودن حضور داشته باشد.

در همین حال گفته می‌شود در برخی از فدراسیون‌ها دعوت‌نامه و برنامه کاندیداها که باید 15 روز قبل از انتخابات به اعضای مجمع ارسال می‌شد، هنوز فرستاده نشده و برخی از اعضای مجمع از برنامه کاندیداها بی‌خبر هستند و دعوت‌نامه هم برای آنها ارسال نشده است.

وزارت ورزش و جوانان که همیشه بر قانون‌مداری تاکید کرده است، چه توجیهی برای این کارها دارد و چرا برخلاف آیین‌نامه‌ای که خودش آن را تهیه و تدوین کرده، عمل می‌کند؟ چرا هنوز خبری از کاندیداهای فدراسیون بوکس و هاکی نیست و وزارت ورزش چگونه می‌خواهد این تخلف آشکار را توجیه کند؟

تصویر زیر گویای زیر پا گذاشتن قانون از سوی وزارت ورزش است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس