علی لاریجانی

رئیس مجلس با تکذیب خبر افزایش ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان مجلس در لایحه بودجه، گفت: کسانی که آن زمان پوپولیسم را تقبیح می‌کردند، امروز خودشان گرفتار پوپولیسم جدید نشوند.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست امروز علنی مجلس در پاسخ به تذکر کاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا گفت: بنده این روزها در رسانه‌های مختلف اعم از رادیو و تلویزیون فضایی را می‌بینم مبنی بر اضطراب درباره افزایش قیمت بنزین و کاهش یارانه‌ها، در حالی که این موضوع درست نیست چرا که دولت صرفاً پیشنهادات خود را ارائه کرده است و نمایندگان باید آنها را بررسی کنند. 

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس نخواهند گذاشت که به حقوق مردم تعدی شود، تصریح کرد: اینگونه نیست که هر چه در لایحه آمده باشد، نمایندگان مجلس آن راتصویب کنند و من از رسانه‌ها می‌خواهم که بی‌جهت در کشور اضطراب ایجاد نکنند زیرا نمایندگان مردم مسائل کشور را در حد وسع مردم در نظر گرفته و براساس آن تصمیم خواهند کرد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون‌های تلفیق، سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس ابعاد موضوع را بررسی خواهند کرد، از این رو رسانه‌ها بی‌جهت در کشور التهاب ایجاد نکنند. 

وی ادامه داد: بودجه مجلس صرفاً توسط هیأت رئیسه تعیین و تصمیم‌گیری نمی‌شود و طبق آئین‌نامه داخلی نیز کمیسیون بودجه به همراه هیأت رئیسه مشترکاً در این باره تصمیم می‌گیرند و بنابراین، مطلب پنهانی وجود ندارد و پس از آنکه بررسی شد، متناسب با شرایط برای آن تصمیم گرفته می‌شود. 

لاریجانی در ادامه گفت: البته بگذریم از اینکه کل بودجه مجلس مبلغ اندکی است، زیرا ما پرسنل زیادی نداریم و اینکه گفته می‌شود 70 درصد حقوق نمایندگان افزایش می‌یابد صددرصد کذب است و چنین چیزی وجود ندارد و باید حرف را از روی قاعده زد. 

وی با اشاره به اینکه در هیأت رئیسه بر روی کاهش بودجه مجلس بحث شده است، خاطرنشان کرد: دوستان هیأت رئیسه در این‌باره نظرات بنده را به خوبی می‌دانند و ما امسال بودجه کل مجلس را به دلیل مشکلات مردم کاهش دادیم و هیچ اضافه‌ای وجود ندارد. 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با همان رشدی که به همه کارکنان دولت داده می‌شود حقوق نمایندگان را هم بدهند و ما در این باره هیچ توقعی نداریم و حرفی هم نداریم حتی اگر بخواهند بودجه مجلس را کاهش دهند، ولی صحبت ما این است که حرف خلاف نزنند. 

وی با ذکر این نکته که نباید حرفی زد که ذهن‌ها مشوش شود، عنوان داشت: برادران و کسانی که آن زمان پوپولیسم را تقبیح می‌کردند، امروز خودشان گرفتار یک پوپولیسم جدید نشوند؛ این چه فضایی است که به وجود می‌آورند و سخنان خلاف واقع زده می‌شود؟ 

لاریجانی با تصریح بر اینکه همه مسائل مربوط به مجلس شفاف است، گفت: من شنیدم که گفته شده است دیوان محاسبات به بودجه مجلس رسیدگی کرده و بعد رئیس دیوان اینها را خط می‌زند، اما اصلاً چنین چیزی صحت ندارد چرا که دیوان محاسبات مرجع مستقلی است و بنده در این چند دوره به خاطر ندارم که یکبار به دیوان محاسبات مطلبی گفته باشیم و این دیوان چنین کاری کرده باشد. دیوان محاسبات گزارش‌های خود را ارائه می‌دهد و بررسی می‌شود. 

وی افزود: بودجه مجلس دو بخش است که شامل حقوق و مزایای کارکنان و خدمات دیگر است؛ مثلاً مرکز پژوهش‌های مجلس و یا کتابخانه هزینه‌های اندکی دارند و بودجه‌ای به آنان داده می‌شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این فضاسازی‌ها علیه مجلس صحیح و به مصلحت کشور نیست، گفت: ما از ابتدای سال عنوان داشتیم که کشور تنگناها و مشکلات بسیاری دارد و همه وقت‌مان را مصروف آن می‌کنیم که چگونه این تنگناها را از میان بردایم و آبادانی کشور را توسعه دهیم و ایجاد اشتغال کنیم، اما متأسفانه حرف خلافی زده می‌شود و در شبکه‌ها انتقال می‌یابد که بودجه نمایندگان مجلس 70 درصد افزایش خواهد یافت «خلاف اندر خلاف» است. 

لاریجانی دراین باره گفت: برخی آقایان گفته‌اند که بودجه مجلس شفاف نیست، باید از آنان پرسید که «شفاف» به چه معناست؟ در حالی که بودجه مجلس هم مانند سایر بخش‌ها نوشته شده و می‌توانند آن را ببینند و هرکدام از همکاران هم که مسئله‌ای درباره آن دارند بیایند و مشاهده کنند. 

وی خاطرنشان کرد: بودجه مجلس متناسب با شرایط و کارکنان کشور است و این حرف‌ها درباره این بودجه ظلم است و صحیح نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    5 0
    افزایش 40 درصدی بود نه 70 درصدی
  • حاج آقا IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    35 0
    کارمندان و کارگران 10 درصد ، نمایندگان مجلس 40 درصد !!!
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    16 0
    حیف از حتی یک ریال که به لیست فله ای های امید می دهند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس