کد خبر 809792
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
نیکی هیلی نمایه

کاربران شبکه‌های اجتماعی با یادآوری جنایت‌های ایالات متحده، رژیم صهیونیستی و آل سعود، پاسخ ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل را دادند.

به گزارش مشرق، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در ساعات پایانی پنج شنبه هفته گذشته با حضور در برابر آهن‌پاره‌هایی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد و گفت که «دیگر نمی‌توان اجازه ادامه این رفتار غیرقانونی را به ایران داد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل که که در مقابل خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: بایستی در افشای ایران هم‌صدا شویم، ایران تهدیدی علیه امنیت و صلح تمام جهان است. ما از همه ملت‌ها می‌خواهیم به ما بپیوندند و در برابر این تهدید جهانی، جبهه‌ای متحد تشکیل دهند.

این ادعاهای هیلی از سوی مسئولان ایرانی بی پاسخ نماند؛ غلامعلی خوشرو، نماینده ایران در سازمان ملل به نمایش تبلیغاتی «نیکی هیلی» عنوان کرد: امروز بار دیگر سفیر آمریکا در سازمان ملل ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد؛ اتهام بی اساسی که ما قویاً آن را رد کرده و در عین حال، آن را نشانه بارزی از نقش مخرب، تحریک آمیز و غیرمسئولانه آمریکا می‌دانیم.

 محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان نیز در توئیترش نوشت: در حالیکه ایران از روز اول آغاز بحران در یمن همواره خواستار آتش بس و ارسال کمک و آغاز گفتگو بوده، ایالات متحده به متحدانش اسلحه فروخت تا به کشتار غیرنظامیان یمنی بپردازند و قحطی را بر آنان تحمیل کنند. هیچ گونه بازی با حقایق و مستندات(حقایق جایگزین و مستندات جایگزین)هم نمی تواند مباشرت ایالات متحده در جنایات جنگی را بپوشاند.

محسن رضایی نیز در واکنش به نمایش تبلیغاتی سفیر آمریکا در سازمان ملل توئیت کرد: ترامپ با شمشیر  سلمان می رقصد؛ نیکی هیلی به ساز بن سلمان.

مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی هم در یادداشت تلگرامی نوشت: نیکی هیلی معرکه گرفته که موشک شلیک شده به سعودی از یمن ایرانی است و لذا ایران تهدیدی برای همه جهان است!

خوب است دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل از امریکا بخواهند درب یکی از انبارهای مهمات خود در سعودی یا بحرین را به روی رسانه ها باز کند تا ببینیم چند نمونه از سلاح هایی که کودکان را در یمن خاکستر می کند، در آن انبارهاست؟ یا چند فقره از سلاح هایی که مقاومت از داعش ضبط کرده مستقیما امریکایی است؟

حتی شاید یک نمونه از همین موشک یمنی را هم آنجا یافتیم!

این ادعاهای مقامات آمریکایی، واکنش های شدید کاربران ایرانی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

علیرضا رحیمی در توئیتی نوشت: نیکی هیلی گفته موشک حوثی های یمن، ساخت ایران بوده !

+ برفرض که دروغت، راست باشه !

نظرت درمورد تجاوز آمریکا به مکزیک و فیلیپین و ویتنام و کامبوج و لائوس و نیکاراگوئه و گرانادا و پاناما و کوبا و سومالی و سودان و افغانستان و عراق چیه ؟

اونم کار ایرانه ؟!

نسیم معتقد است: ‏این نیکی هیلی از مریم رجوی هم مریم رجوی تره.

در صفحه توییتری پاراگراف آمده است:

نیکی هیلی: بایستی در افشای ایران همصدا شویم.

+ آخه بدبخت، اگه مسابقه افشاگری بزاریم که شما بازنده ای !

درهمین حد بگم که وقتی اجدادتون وارد آمریکا شدند، بالای 75 میلیون سرخ پوست رو قتل عام کردن !

علی سیستانی در صفحه شخصی اش نوشت:

 ‏نیکی هیلی:این موشک سمت ریاض شلیک شده، نگاه کنید چقدر وحشتناک است!

احتمالا موشکهایی که آمریکا تو افغانستان،عراق و سوریه استفاده کرده بعد از اصابت آرایش میکنن و خوشگلن! ‏

شهرزاد توییت کرد: نتانیاهو نقاشی میبرد سازمان ملل..نیکی هیلی نماینده منتخب ترامپ برایش از ریاض لاشه موشک می‌فرستند ببرد تیاترش را بازی کند.. دنیا درگیر همچین وضعی است با دولت‌های مردم فریب.

مالک شریعتی از فعالان رسانه ای هم در اینستاگرامش این متن را منتشر کرد: خانم هیلی! چطور هنوز نتوانستید لاشه موشک شلیک شده از ناو وینسنس به هواپیمای مسافربری ایران را پیدا کنید؟! حق دارید شاید! ما هم هنوز همه 290 جنازه شهید را پیدا نکردیم.

علی عسجری هم توییت کرد: چه زود این هشتگ ‎اروپا برادر شغاله تعبیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس