کد خبر 809316
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: هیچ دلیل محکمی که منبع ساخت این موشک‌ها را مشخص کند، وجود ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، ادعاهای نیکی هیلی نماینده آمریکا در این سازمان علیه ایران را رد کرد.

وی در نشستی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک گفت: گزارشی که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت ارائه کرد، گزارشی نیم‌سالانه در خصوص میزان اجرای قطعنامه 2231 در زمینه برنامه‌های هسته‌ای ایران بود.

وی افزود: این گزارش تحلیلی درباره موشک‌هایی که از یمن به عربستان شلیک شده است، ارائه کرده و هیچ دلیل محکمی که منبع ساخت این موشک‌ها را مشخص کند، وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره زمان اعلام منبع ساخت موشک‌های شلیک‌شده به یمن گفت: کارشناسان همچنان در حال بررسی این موضوع هستند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن 31 تیر و 13 آبان ماه گذشته، ریاض پایتخت عربستان را با موشک هدف قرار دادند.

در پی این حملات موشکی، عربستان سعودی مدعی شد که این موشک‌ها ساخت ایران است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز گذشته با حضور در محل نگهداری قطعاتی که گفته می‌شود لاشه موشک‌های ایرانی است، در برابر خبرنگاران، مدعی ارسال تسلیحات ایرانی برای انقلابیون یمن شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، در واکنش به نمایش تبلیغاتی نماینده آمریکا در سازمان ملل در صفحه خود به‌روی توییتر نوشت: وقتی که من در سازمان ملل بودم این نمایش و آنچه را به بار آورد، دیدم.

غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد نیز اتهامات سفیر آمریکا علیه ایران را قویاً رد کرد و گفت: این اقدام نشانه بارز نقش مخرب، تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه آمریکا است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس