کد خبر 808649
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
شارژ سریع ۴ پلاس کوالکام

چیپست اسنپدارگون ۸۴۵ قابلیت های زیادی را با خود به همراه می آورد که یکی از جالبترین آنها فناوری شارژ سریع ۴ پلاس است.

به گزارش مشرق، از قابلیت های این سیستم جدید می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

شارژ دوگانه: این قابلیت پیش از این هم وجود داشت اما در مدل جدید بهینه سازی شده است. شارژ دوگانه شامل یک IC مدیریت برق دوم می شود که جریان شارژ را به دو قسمت تقسیم کرده و اتلاف گرمایی و زمان شارژ را کاهش می دهد.

بالانس هوشمند گرما: با حذف نقاط پرحرارت حین شارژ، جریان برق به صورت خودکار از خنکترین مسیر ارسال می شود.

قابلیت های ایمنی پیشرفته: فناوری جدید کوالکام یک گام از استانداردهای کنونی فراتر رفته و به صورت همزمان سطح دمای کیس و کانکتور را کنترل می کند. این قابلیت از افزایش بیش از حد دما، اتصال مدار کوتاه یا آسیب به کانکتور Type-C جلوگیری می کند.

ترکیب این موارد در کنار یکدیگر به ۳۰ درصدی بازدهی بیشتر، کاهش ۱۵ درصدی زمان شارژ و ۳ درجه خنکتر شدن دستگاه نسبت به شارژ سریع ۴ منجر می شود.

یکی از مشتریان پرو پا قرص کوالکام، سامسونگ است و احتمالا گلکسی S۹ از نخستین موبایل هایی باشد که به اسنپدراگون ۸۴۵ مجز خواهد شد.

با این حال کمپانی کره ای از فناوری شارژ سریع مختص خود بهره می برد و اگر ماجرای شکایت های اپل و کوالکام را فراموش نکرده باشید، می دانید که سامسونگ برای استفاده از شارژ سریع ۴ پلاس باید هزینه جداگانه ای را پرداخت کند.

در صورتی که عملکرد فناوری جدید کوالکام بهتر باشد و کمپانی کره ای در مدل های مجهز به چیپست مذکور از آن استفاده نکند، باید منتظر موج انتقادات کاربران باشد.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس