کد خبر 808337
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
دیدار پوتین با رئیس‌جمهور مصر

رئیس جمهموری روسیه تاکید کرد که تصمیم "دونالد ترامپ" در مورد قدس، تنها اوضاع خاورمیانه را بی‌ثبات کرده، در حالی‌که وضعیت "قدس" باید در جریان مذاکرات فلسطین و اسرائیل مشخص شود.

به گزارش مشرق، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در پایان مذاکرات خود با "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا، تاکید کرد که تصمیم "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا در مورد اعلام "قدس" بعنوان پایتخت اسرائیل، نه تنها کمکی به حل و فصل اوضاع در خاورمیانه نکرده است، بلکه باعث بی ثباتی وضعیت این منطقه شده و در عین حال این اقدام ممکن است دورنمای روند مذاکرات صلح بین فلسطین و اسرائیل را هم در معرض خطر قرار دهد.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «توافق در مورد وضعیت شهر "قدس" فقط باید در جریان مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیل صورت بگیرد.»

پوتین یادآور شد که حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل نیازمند مذاکرات درازمدت و عادلانه و بر اساس منافع همه طرفین این مناقشه است و اقداماتی که روند خاصی را پیش بینی کند، کاملا غیرسازنده خواهد بود.

وی تاکید کرد که روسیه همچنان بطور کامل از تمامی تصمیماتی که در باره فلسطین و قدس در چارچوب شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل گرفته شده، حمایت می کند.

وی گفت: «روسیه بر این عقیده است که حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل باید صرفا در چارچوب تصمیمات اتخاذ شده قبلی در سازمان ملل صورت بگیرد و توافق در مورد وضعیت شهر قدس هم باید موضوع مذاکرات مستقیم بین طرفین این مناقشه باشد و کس دیگری نمی تواند در مورد آن تصمیم بگیرد.»  

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس