کد خبر 807146
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
محمد عبدالهی

تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس بعنوان "پایتخت رژیم صهیونیستی" تبعات و پیامدهای مختلفی در مورد وضعیت فلسطین و اسرائیل و جهان خواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمد عبدالهی در کانال تلگرامی خود نوشت: در تصمیم ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس بعنوان "پایتخت رژیم صهیونیستی" تبعات و پیامدهای مختلفی در مورد وضعیت فلسطین و اسرائیل و جهان خواهد داشت. که برخی از آنها از این قرارند:

1. نمایش بی نتیجه بودن مذاکرات صلح (سازش) و ایده دوکشوری، که سالها وضعیت قدس بعنوان گروگان برای این مذاکرات قرار داشت.


2. تقویت وحدت گروههای فلسطینی؛ حماس، جهاد اسلامی، شاخه نظامی فتح و.. همگی بر مبارزه بعنوان تنها راه حل پایان اشغال فلسطین متفق شده اند. حتی محمود عباس هم از عدم شایستگی واشنگتن برای نظارت بر روند سازش گفته است!


3. اتحاد کشورهای اسلامی علیه اسرائیل (علیرغم روحیه سازشکارانه برخی از این کشورها) از مالزی تا ترکیه، از اندونزی تا تونس، از الجزایر تا مصر و ایران، از نیویورک تا آتن و... همه دولتهای اسلامی و غیراسلامی و ملتهای آنها به تظاهرات برخاستند و تنها در بحرین و عربستان سعودی از تظاهرات مردمی ممانعت شده است.


4. انزوای آمریکا در عرصه جهانی: اقدام ترامپ با ابراز تاسف، اعتراض و مخالفت (نه سکوت و بیطرفی) همه کشورهای جهان حتی متحدان آمریکا مواجه شده است. سوئد، انگلستان، ایتالیا، آلمان، روسیه، چین، ژاپن، کشورهای آمریکای لاتین و.. همگی این اقدام را خلاف قطعنامه های سازمان ملل اعلام و تاکید کرده اند قدس را شهر اشغالی میدانند و سفارتهای خود را به قدس انتقال نخواهند داد.

5. باز شدن راه تجاوز و تعرض بیشتر اسرائیلی ها علیه فلسطینی ها در قدس و کرانه باختری. 300 هزار فلسطینی ساکن قدس شریف هستند که روند آوارگی و غصب خانه های آنها و یهودی سازی کامل قدس، سبب انتفاضه جدید فلسطین، ناامن شدن قدس برای صهیونیستها، تشدید مقاومت در غزه، افزایش نرخ مهاجرت از اسرائیل و درگیری های فزاینده در اراضی اشغالی خواهد شد.

انتظار این است که اعتراضات و مخالفتهای رسانه ای تا پس گرفتن تصمیم امریکا و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از قدس ادامه یابد. تسلیح فلسطینی ها (نه فقط مالی، که نظامی) برای مبارزه دائمی و پیوسته با رژیم اشغالگر شدت بگیرد. تصمیم ترامپ در صدسالگی اعلامیه بالفور، نشان میدهد تنها «جنگ» و «اسلحه» است که میتواند سرنوشت فلسطین را تعیین کند. درست مثل تعیین سرنوشت داعش در سوریه و عراق. یادمان باشد، صهیونیستها ترسوترین و در عین حال بیرحم ترین هستند. هر آژیر خطر در رژیم اسرائیل، مساوی است با یک فرار. عملیاتها باید به داخل اراضی اشغالگر کشیده شود و ناامنی دائمی برای اسرائیلی ها تا فروپاشی کامل این رژیم تداوم یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس