تبلیغات محیطی

فراکسیون ورزش مجلس در تحقیق و تفحص از فوتبال به زوایای پنهان قرارداد فدراسیون فوتبال با مجری تبلیغات محیطی می‌پردازد که شاید یکی از این ابهامات امضای قرارداد بدون برگزاری مزایده باشد.

به گزارش مشرق، طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مدتی است که توسط فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به هیئت رئیسه مجلس ارائه شده است. علاوه بر این، طرح تحقیق و تفحص از تبلیغات محیطی فوتبال هم در دست بررسی قرار گرفته و هدف از بررسی این موضوع پی بردن از نوع مصرف درآمدهای این منبع درآمد عظیم در فوتبال است. منبع درآمدی که در این سال‌ها پر از ابهام بوده و هنوز هم این ابهامات و حواشی آن برطرف نشده است.

فراکسیون ورزش مجلس قرار است در طرح تحقیق و تفحص خود به موضوعات و زوایای مختلف تبلیغات محیطی بپردازد. پیروزی کانون ایران‌نوین در مزایده‌ای که در سال 93 برگزار شد، نوع قرارداد با این شرکت تبلیغاتی، غرامتی که فدراسیون فوتبال به این شرکت داد، مبالغی که پرداخت شده و نوع مصرف آنها و در شرایط فعلی عقد قرارداد با اسپانسر جدید مواردی است که مورد تحقیق و تفحص قرار خواهد گرفت. در ماجرای کانون ایران نوین، دادگاه حکمی صادر کرده که فدراسیون فوتبال از طریق این حکم در حال رسیدن به حقوق باقیمانده فوتبال است. با این حال در قرارداد با اسپانسر جدید مسائلی وجود دارد که هنوز ابهامات آن برطرف نشده است.

انتخاب اسپانسر جدید برای تبلیغات محیطی فدراسیون فوتبال، برخلاف قوانین و مقررات، بدون مزایده صورت گرفت. این در حالی است که انجام مزایده که اطلاعیه آن باید در رسانه‌های رسمی کشور منتشر شود، جزو ملزمات انتخاب اسپانسر یا مجری تبلیغات محیطی به حساب می‌آید. با این شرایط به نظر می‌رسد در این خصوص تخلفاتی صورت گرفته که فدراسیون در این خصوص نیز سکوت کرده و توضیحی در زمینه عقد قرارداد با این اسپانسر داده نشد.

تنها موضوعی که در خصوص قرارداد با مجری جدید تبلیغات محیطی فوتبال اعلام شد، این بود که قرارداد خوبی با این اسپانسر امضا شده و رقمی حدود 65 میلیارد تومان به فوتبال می‌رسد. رقمی که مشخص نیست میزان دقیق آن چقدر است و اصلاً در چه زمینه‌ای مصرف خواهد شد؟ اینکه از این مبلغ چه میزان به باشگاه‌ها می‌رسد و حق هر باشگاه چقدر در نظر گرفته شده که در این خصوص نیاز به توضیحاتی مستدل است. کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم تحقیق و تفحص خود را در این زمینه‌ها انجام خواهد داد که پس از تصویب این موضوع در هیئت رئیسه، گزارش آن در صحن عمومی مجلس قرائت و پس از آن کارگروهی برای تحقیق و تفحص انتخاب می‌شود. احتمال اینکه تحقیق و تفحص نیز به فراکسیون ورزش سپرده شود، بسیار زیاد است.

با این حال موضوعی که بیشتر باید مورد بررسی قرار بگیرد، امضای قرارداد با مجری جدید تبلیغات محیطی است. مسئله‌ای که با ابهامات زیادی مواجه است و حتی گفته می‌شود قرارداد با فردی که پیش از این هم ابهامات زیادی در قرارداد اسپانسری‌اش با دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت، کم ابهام ندارد. شاید در این ابهامات اولین پاسخ باید به این سؤال باشد که انتخاب این اسپانسر به چه طریقی بوده و چرا مزایده‌ای برگزار نشده است؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس