کد خبر 807614
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
چهره خندان روحانی در جمع نمایندگان مجلس

تجمع نمایندگان خوزستان اطراف رئیس جمهور، در اعتراض به نامه رئیس سازمان محیط زیست به معاون اول رئیس جمهور برای انتقال آب کارون برای دقایقی مانع خروج روحانی از مجلس شد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز بودجه سال ۱۳۹۷ را به مجلس تقدیم کرد، پس از پایان سخنرانی روحانی تعداد زیادی از نمایندگان خوزستان اطراف وی جمع شدند و مشغول رایزنی و گفتگو با رئیس‌جمهور بودند تا جایی که تجمع آنها اطراف رئیس‌جمهور مانع خروج روحانی از مجلس شده بود.


در این میان حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تلاش داشت تا روحانی را از میان نمایندگان عبور دهد.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر امام و ماهشهر در خصوص موضوع رایزنی نمایندگان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: اخیراً خبرهایی از سازمان محیط‌زیست به دست مجمع نمایندگان خوزستان رسید که نشان می‌دهد تصمیماتی برای انتقال آب از خوزستان به سایر نقاط کشور گرفته شده است.

وی ادامه داد: امروز دغدغه زیادی در استان خوزستان در خصوص انتقال آب و ریزگردها وجود دارد که موجب نگرانی شدید مردم خوزستان شده است.

نماینده مردم بندر امام و ماهشهر تأکید کرد: امروز خوزستان دچار مشکلات جدی در تأمین آب شرب و آب کشاورزی است. از سوی دیگر خشک شدن تالاب‌ها موجب شده است منشأ ریزگردها در داخل کشور افزایش یابد.

گلمرادی اظهار داشت: امروز نمایندگان خوزستان به هنگام تقدیم لایحه بودجه ۹۷ توسط رئیس‌جمهور به مجلس، دغدغه خود را برای رئیس‌جمهور تشریح کردند، رئیس‌جمهور نیز قول داد در جلسه‌ای با حضور جهانگیری معاون اول خود و کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست پیرامون این موضوع بحث و گفتگو کند تا مشکلات خوزستان مضاعف نشود.

علی ساری نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص این گفتگوها تصریح کرد: اخیراً آقای کلانتری رئیس‌ سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور خواستار انتقال مجدد آب کارون شده است. ایشان در نامه خود محاسباتی انجام دادند و به جای اینکه برای حفظ محیط‌زیست در استان خوزستان کمک کند، به عنوان اولین گام خواستار انتقال آب کارون شده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسه علنی امروز، مجمع نمایندگان خوزستان به وزیر نیرو نیز تذکر دادند و این نامه را برای ایشان نیز تشریح کردند.

ساری با بیان اینکه رئیس‌جمهور در جریان چنین نامه‌ای قرار نداشت، گفت: مقرر شد این موضوع بررسی شود.

علی عسگر ظاهری نماینده مردم مسجد سلیمان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص رایزنی نمایندگان خوزستان با رئیس‌جمهور گفت: اخیراً گزارشی از سوی رئیس سازمان محیط‌زیست ارائه شده است که استان خوزستان ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد دارد و ما نگران انتقال آب بین حوزه‌ای هستیم و به آقای رئیس‌جمهور یادآوری کردیم که در خصوص انتقال آب، مردم نگران و عصبانی خواهند شد.

وی ادامه داد: از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردیم در جلسه مشترک، این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای امیری قول داده که این جلسه به زودی برگزار شود و اجازه نخواهد داد این اتفاق رخ دهد.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    6 1
    وضع خوزستان رو خیلی خراب کردن دو ساله به خاطر انتقال آب از بالادست آنهم در زمان خشکسالی شدید در منطقه خوزستان چهارمحال و کهکیلویه دویست هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان رو اجازه ندادن کشاورزی بشه و دها هزار کشاورز بی کار شدن بخش زیادی از نخلستان های خرمشهر و آبادان به خاطر همین کار خشک شد و صدها میلیارد تومن خسارت وارد شده از همه اینها بدتر ایجاد بیش از 10 چشمه جدید گرد و خاک در خوزستان بود تحت تاثیر خشک شدن تالاب های کوچکی که هنوز زنده بودن که پارسال باعث شد حتی در 22 بهمن کل اهواز بره زیر گردوخاک از چشمه داخل این استان این که به بهانه آب شرب بقیه استان ها زندگی مردم یک استان رو به جهنم تبدیل کنی یعنی هم آبشون رو بگیرید هم نفت و گازشون و هم هواشون یعنی جنایت جنگی و مشخصه چه پیامدهای اجتماعی در پی داره...بحرحال 75 درصد کل درآمدهای نفتی ایران از این استان هست حالا اینکه دو سوم درآمدهای پالایشگاه ها و پتروشیمی ها در استان های دیگه هم با انتقال نفت این استان بخصوص میادین غرب اهواز هست به کنار که در مجموع تقریبا نیمی از کل بودجه ایران و صندوق توسعه ملی میشه!!
    • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      0 7
      تحریکتان کرده اند. بیشترین مصرف آب در خود خوزستان و مخصوصا مناطق شرق و شمالی این استان صورت می گیرد. آب سد ها هم عمدتا صرف کشاورزی در خود خوزستان می شود. مشکل واقعی از جنس خاک بشدت رسی و مارنی خوزستان است که خاکهایی نا نفوذ پذیری اندک هستند و لهذا چند برابر سایر نقاط کشور برای کشاورزی به آب نیاز دارید.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    4 7
    یک سوال: خوزستان چرا بالاترین سرانه مصرف آب کشاورزی در کشور را دارد؟ یعنی چرا برای تولید هر تن برنج یا گندم در این استان چند برابر استانهای دیگر آب و کود مورد نیاز است؟
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۳
      1 0
      یک سوال : کی گفته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس