کد خبر 807384
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
فریاد قدس لنا در تلگرام و توییتر

سخنرانی ترامپ در روز چهارشنبه و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، که با امضای دستور جابجایی سفارت آمریکا به قدس همراه بود، گستره‌ی بزرگی از اعتراضات را به همراه داشت.

به گزارش مشرق، سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ در روز چهارشنبه و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، که با امضای دستور جابجایی سفارت امریکا به قدس همراه بود، گستره‌ی بزرگی از اعتراضات را در سراسر دنیا به راه انداخته و بازتاب‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

در این مطلب و با رصد و بررسی بیش از ۱٫۵ میلیون کاربر توییتر و ۶۰۰,۰۰۰ کانال تلگرام، به بررسی آماری این خبر در دو بستر توییتر و کانال‌های تلگرام می‌پردازیم.

بررسی آماری موج حول «قدس» در توییتر

دقایقی بعد از انتشار خبر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، کاربران فارسی زبان توییتر همزمان با کاربران سراسر دنیا به آن واکنش نشان داده و توییت‌های این موج که عموما با هشتگ‌هایی چون #القدس_لنا و #فلسطین  در توییتر فارسی زبان و FreePalestine #KudüseSahipÇık# ، #القدس ، #القدس_عاصمۀ_فلسطین_الأبدیۀ و #Jerusalem در توییتر جهانی منتشر می‌شدند، بارها ترند جهانی شدند.

روند انتشار توییت‌های کاربران را در شکل زیر می‌بینید:

در این موج که از چهارشنبه ۹۶/۰۹/۱۵ آغاز گردیده و همچنان ادامه دارد، تاکنون ۱۰,۳۰۰ کاربر فارسی زبان توییتر به انتشار بیش از ۶۱,۹۰۰ توییت و بیش از ۶۷,۷۰۰ ریتوییت پرداختند. همچنین این توییت‌ها تاکنون بیش از ۲۰۵,۵۰۰ لایک از کاربران توییتر دریافت کرده‌اند.

آمار واکنش کاربران توییتر به انتقال پایتخت اسرائیل به قدس

برای آشنایی بیشتر با فضا، برخی از توییت‌های محبوب کاربران فارسی زبان و توییتر جهانی را در زیر می‌بینیم:

همچنین کاربران زیر ۱۰ کاربر فعال در پوشش این خبر در توییتر بودند:

بررسی اخبار حول «قدس» در کانال‌های تلگرام

خبر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل در کانال‌های تلگرام نیز بازتاب گسترده‌ای داشته و در بازه زمانی ۱۵ تا ۱۸ آذرماه، ۱۸,۴۰۰ پست در بیش از ۱,۹۰۰ کانال با موضوع «قدس» منتشر شده و  مجموعا بیش از ۲۰۲,۷۵۰,۰۰۰ بازدید (view) از آنها ثبت شده است.

روند انتشار پست در کانال‌های تلگرام بصورت شکل زیر بوده است:

روند انتشار محتوا با موضوع قدس در کانال های تلگرام

منبع: پایشگر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس