جنگنده

بودجه دفاعی پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ منتشر شد.

به گزارش مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه سال 97 کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز لایحه بودجه را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بودجه مجلس که متشکل از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس است، می‌دهد و نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی 15 روز و در کمیسیون تلفیق نیز 15 روز فرصت دارند تا لایحه بودجه را بررسی کنند و پیشنهادات خود را به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

پس از بحث و بررسی در مورد بخش‌های مختلف لایحه بودجه، کمیسیون تلفیق، لایحه بودجه را برای تصویب به صحن علنی مجلس ارائه می‌کند که در ابتدا کلیات لایحه بودجه مطرح، و پس از تصویب آن درآمدها و مصارف دولت مشخص می‌شود و در نهایت لایحه بودجه به تصویب مجلس می‌رسد.

یکی مهمترین بخش های لایحه بودجه سال 97 کل کشور، بودجه نیروهای مسلح است. بودجه نیروهای مسلح ذیل بودجه وزارت دفاع تعریف می‌شود. در ذیل به تفکیک بودجه پیشنهادی دولت برای سال 97 را مشاهده کنید.

توضیح جدول: ارقام به میلیون ریال هستند

نکته قابل توجه اینکه، معمولا دولت یک بودجه جداگانه نیز برای تقویت بنیه دفاعی درنظر می‌گیرد و در یک ردیف جداگانه و غیر از این بودجه نیروهای مسلح، پیش بینی و در لایحه می‌آورد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    2 0
    کسی میدونه اینها به دلار چقدر میشه؟؟
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      9 0
      کل بودجه نظامی با دلار 4200 میشه 9 میلیارد دلار ! اما باهمت بسیار زیاد و هوش زیاد مسئولین دولتی دلار 10000 تومنی میشه و بودجه به 3 میلیارد دلار میرسه.این یعنی صرفه جویی از نوع دولتی.
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      1 0
      تقسیم بر چهل هزار کن
    • بچه های بالا IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      2 0
      وضع بودجه های نظامی و عمرانی ایران خراب تر از این حرفهاست اینها فقط تصویب هست تخصیص خیلی کمتره کمتر از 3 میلیارد تومنه دولت ها اصولا کسری خودشونو با بخش عمرانی و نظامی می دن نمیشه همه چیز رو گفت ولی تقریبا بودجه نظامی داره هر دو سال یک بار پرداخت میشه...شما حساب کن از 60 هزار عمرانی فقط 25 هزار رو دادن!!!!!
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    5 1
    مقایسه کنید با بودجه سال ۹۲ که احمدی نژاد داد! یک پنجم شده! تورم و افزایش حقوق بماند!!!
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      3 0
      با دلار 4200 حساب کنی تقریبا یک ششم شده!..
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    4 0
    وزارت دفاع با کمتر از 2 هزار میلیارد تومن خط تولید گاو آهن هم می تونه بزنه؟؟ بعد یه عده میگن چرا این دستاوردها تولید انبوه نمیشه!!!!.. زمان احمدی نژاد فقط بودجه وزارت دفاع با دلار 900 تونی بودجه ما حدود 9 هزار میلیارد تومن بود یعنی الآن با دلار 4000 تومنی حدود 40 هزار میلیارد تومن به دلار الآن
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    9 1
    تعجب می کنم بعد میگن ایران قدرت اول نظامی خاورمیانه هست!؟؟ عربستان با 50 ترکیه با 20 و اسراییل امارات پاکستان با 18 و 14 و 12 همه بالاتر از ایران هستن!!!..
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    7 1
    تعجب می کنم بعد میگن ایران قدرت اول نظامی خاورمیانه هست!؟؟ عربستان با 50 ترکیه با 20 و اسراییل امارات پاکستان با 18 و 14 و 12 همه بالاتر از ایران هستن!!!..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس