کد خبر 807262
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
 زلزله کرمان

نماینده مردم سیرجان در مجلس، میزان خسارات وارده به مردم بر اثر وقوع زلزله کرمان را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله ۶.۱ ریشتری کرمان، گفت: وضعیت امداد رسانی به زلزله زدگان به صورت مطلوبی انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: طی ۵ روز ابتدای وقوع زلزله ۲۳۴ عدد چادر، ۱۹۰ شعله وآلور، ۳۹۶ تخته موکت و همچنین ۱۰۷۱ تخته پتو  بین زلزله زدگان توزیع شده که روند توزیع این اقلام در صورت نیاز ادامه دارد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس، درباره توزیع مواد غذایی بین زلزله زدگان، تصریح کرد: همچنین در همین مدت ۱۱۴۸ قوطی کنسرو مواد غذایی،  ۳۸۸ بطری آب معدنی، ۳۵ کارتون خرما و همچنین ۲۲۰ بسته نان نیز توزیع شده که روند توزیع این اقلام نیز ادامه دارد.

حسن پور با اشاره به میزان خسارات وارده بر اثر زلزله، گفت: مجموعا از ۲۵۰ رشته غنات در مناطق زلزله‌زده کرمان، ۱۵۲ غنات بین ۳۰ تا ۸۰ درصد آسیب دیده‌اند.

وی با بیان اینکه، حدود ۲۰۰ رأس  دام در این زلزله تلف شده‌اند، ادامه داد: همچنین بر اثر زلزله به حدود ۴۰ واحد دامداری آسیب وارد شده است.

نماینده مردم سیرجان با ابراز اینکه بر اثر این زلزله هیچ فردی جان خود را از دست نداده، تصریح کرد:در  مجموع ۶۰ نفر بر اثر زلزله دچار آسیب شده‌اند که از این تعداد ۶ نفر به طور مستقیم و ۵۴ نفر به طور غیر مستقیم دچار آسیب شده‌اند.

حسن‌پور درباره وضعیت اسکان موقت زلزله‌زدگان، خاطر نشان کرد: پس از وقوع زلزله به ۱۱۷۰ نفر یعنی ۲۳۴ خانوار اسکان داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه زلزله کرمان ۵۲۷ پس لرزه داشته عنوان کرد: از این تعداد ۳۸۳ عدد زیر ۳ ریشتر، ۱۲۲ بین ۳ تا ۴ ریشتر، ۱۰ عدد بین ۴ تا ۵ و ۳ عدد بین ۵ تا ۶ ریشتر و همچنین یک عدد زمین لرزه اصلی ۶.۱ ریشتری بوده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با بیان اینکه پیش‌بینی شده تا ۳۵۰۰ خانه شهری و روستایی بازسازی شود، تصریح کرد: قرار شده تا به ۱۶۰۰ خانه روستایی کمک بلاعوض ۵ میلیون تومانی و به ۱۴۰۰ واحد شهری کمک ۶ میلیون تومانی (احداث) و همچنین به ۵۰۰ واحد شهری و روستایی ۲ میلیون کمک بلاعوض برای تعمیرات اختصاص یابد.

حسن‌پور ادامه داد:همچنین مقرر شده به ۱۶۰۰ واحد روستایی ۳۰ میلیون و به ۱۴۰۰ واحد شهری ۴۰ میلیون تومان و همچنین برای ۵۰۰ واحد روستایی و شهری ۱۲ میلیون وام تعمیرات داده شود.

نماینده مردم سیرجان با بیان اینکه قرار است میزان تسهیلات بازسازی ۳۳۳۰ خانه روستایی و شهری در زرند و کوهبنان افزایش یابد، عنوان کرد: میزان تسهیلات بازسازی به ۱۳۳۳ واحد روستایی از ۲۰ به ۳۰ میلیون تومان و همچنین میزان تسهیلات بازسازی به ۲۰۰۰ واحد شهری از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان افزایش یابد.

این زلزله ساعت ۶ صبح روز(جمعه ۱۰ آذر) در مقیاس ۶.۱  ریشتر (کانون در کوهساران شهرستان راور) به وقوع پیوسته است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس