کد خبر 807225
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۶
جبران باسیل

وزیر خارجه لبنان از کشورهای عربی خواست در واکنش به تصمیم کاخ‌سفید درباره قدس، آمریکا را تحریم کنند.

به گزارش مشرق، «جبران باسیل»‌ وزیر خارجه لبنان بامداد یکشنبه خواستار تحریم آمریکا از سوی کشورهای عربی درپی تصمیم ترامپ درباره قدس شد.

باسیل طی سخنرانی در نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب در «قاهره» پایتخت مصر، گفت کشورهای عربی برای جلوگیری از انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس، تحریم‌هایی را علیه واشنگتن اعمال کنند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین افزود: «اقدامات پیشگیرانه باید علیه این تصمیم گرفته شود...شروع آن باید اقدامات دیپلماتیک، سپس سیاسی و بعد از آن تحریم‌های اقتصادی و تجاری باشد.»

وزیر خارجه لبنان همچنین خواستار وفاق و اجماع کلی کشورهای عربی به گونه‌ای که هیچ کشوری نتواند آن را متزلزل کرده یا بشکند، جهت آزادی فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی شد.

باسیل با تاکید بر اینکه نباید به صدور بیانیه برای لغو تصمیم ترامپ اکتفا کرد، گفت بلکه باید آرمان تشکیل دولت فلسطینی به پایتختی قدس را دوباره احیا کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ساعات پایانی روز چهارشنبه ضمن به رسمیت شناختن قدس به پایتختی اسرائیل، دستور انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس را امضا کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز پنجشنبه ضمن دعوت به تظاهرات در سراسر فلسطین اشغالی، جمعه را آغاز انتفاضه چهارم و روز خشم اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس