نیروهای ترکیه

شهر راهبردی و کردنشین عفرین و مناطق حومه در شمال غرب استان حلب با مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه هم مرز است و همین مسئله نگرانی های آنکارا را برای تشکیل یک اقلیم کرد چند برابر کرده است.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال سوریه حاکیست، حملات ارتش ترکیه علیه مواضع نیروهای کرد در شهر «عفرین» در شمال غرب استان حلب ادامه دارد؛ توپخانه ارتش ترکیه به شدت مواضع نیروهای کرد را در روستای «بلبل» هدف قرار می‌دهد. روستای «بلبل» در شمال غرب شهر عفرین و در نزدیکی مرز سوریه واقع شده است.

منابع میدانی در گفت وگو با مشرق از افزایش حملات نیروهای ارتش ترکیه خبر دادند و اعلام کردند: در یک ماه گذشته، مواضع نیروهای کرد بیش از ۴۶ مرتبه هدف قرار گرفته است؛ در جریان درگیری ها هم یک تن از نیروهای کرد کشته شد.

یک نظامی ارتش ترکیه  و ۱۰ تن از عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم در جریان درگیری ها با نیروهای کرد در حومه شهر عفرین و مناطق مرزی کشته و دهها تن دیگر هم زخمی شدند؛ نیروهای کرد در جریان درگیری ها در مناطق مرزی، یک پهباد و ۳ خودروی زرهی و نظامی ارتش ترکیه را هم منهدم کردند.


**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**
 

شهر راهبردی و کردنشین عفرین و مناطق حومه در شمال غرب استان حلب با مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه هم مرز است و همین مسئله نگرانی های آنکارا را برای تشکیل یک اقلیم کرد چند برابر کرده است.

دولت ترکیه در مقاطع مختلف زمانی اعلام کرده، نیروهای کرد در شمال غرب استان حلب به دنبال ایجاد نا امنی در مناطق کردنشین جنوب این کشور هستند و به همین بهانه مواضع نیروهای کرد را در چندین مرحله هدف قرار گرفته است.

آنکارا وجود بافت کردنشین را در مناطق مرزی یک خطر بزرگ برای خود قلمداد می کند؛ موضوعی که باعث شد ائتلافی نظامی موسوم به سپر فرات را تشکیل دهد و بخش هایی از شمالی سوریه را به تصرف خود درآورد.

ارتش ترکیه و ائتلاف نظامی موسوم به سپر فرات اعلام کرده اند با تصرف شهر الباب و مناطق حومه از رسیدن نیروهای دموکراتیک کرد به شمال غرب سوریه جلوگیری کردند؛ پیشتر نیروهای دموکراتیک کرد عملیاتی را از شمال شرق استان حلب برای رسیدن به شمال غرب حلب آغاز کردند که در نهایت ناکام ماندند.

**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در حال حاضر، بخش های وسیعی از شمال شرق و شمال سوریه در تصرف نیروهای دموکراتیک کرد است؛ نیروهای کرد در سال های گذشته درصدد بودند از شمال شرق تا شمال غرب سوریه را به تصرف خود در بیاورند و تشکیل اقلیم کردستان سوریه را در میدان نبرد عملی کنند که به بن بست رسیدند.

از سویی دیگر نباید فراموش کرد که دولت ترکیه به بهانه مقابله با نیروهای کرد و پشتیبانی از نیروهای موسوم به سپر فرات تلاش می کند نفوذ خود را در شمال سوریه افزایش دهد و مسیر ارتباطی عناصر تروریستی را دوباره از استان حلب به استان ادلب متصل کند.

اما برخلاف راهبردهای نیروهای دموکراتیک کرد برای تشکیل اقلیم کردستان و اهداف ارتش ترکیه برای نفوذ بیشتر در شمال سوریه، دولت مرکزی سوریه با نیروهای کرد در شمال غرب حلب ( شهر عفرین) رابطه بسیار خوبی دارد.

بدون شک جبهه مقاومت نه تنها به نیروهای دموکراتیک کرد ( مستقر در شمال و شمال شرق سوریه) اجازه فتنه انگیزی نخواهد داد بلکه به حمله احتمالی ارتش ترکیه هم واکنش قاطع نشان می دهد چرا که هیچ گاه کمک های نیروهای کرد را در شمال غرب استان حلب به دهها هزار شهروند شهرک های نبل و الزهرا که در محاصره عناصر تروریستی بودند را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، شهر عفرین با ۸۰ هزار جمعیت، مرکز استقرار نیروهای کرد در شمال غرب استان حلب به شمار می آید و بیش از ۲ هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و ۳۶۶ روستا را هم تحت پوشش قرار می دهد؛ در حال حاضر، گروهی از نیروهای ارتش روسیه هم برای جلوگیری از ایجاد تنش در شهر عفرین و مناطق حومه مستقر شدند و آموزش بخشی از نیروهای کرد را هم بر عهده گرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    22 12
    من که چیزی نفهمیدم . کلا شما هم فکر کنم با هم چیزی نفهمیدیم
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      32 1
      چیز پیچیده ای نیست فقط سوریه در یک قرارداد نانوشته بین کشورهای مختلف داره تقسیم میشه
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      4 33
      اینکه تو نفهمیدی مربوط میشه به مغزت ! نافهمی خودت رو به دیگران نسبت نده!
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    18 12
    ارتش ترکیه و ائتلاف نظامی موسوم به سپر فرات اعلام کرده اند با تصرف شهر الباب و مناطق حومه از رسیدن نیروهای دموکراتیک کرد به شمال غرب سوریه جلوگیری کردند
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      40 24
      ارتش طورچیه خودش اشغالگره و هیچ فرقی با تروریستهای ypg نداره
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
      11 26
      این آدم بلد نیست املای ترکیه رو درست بنویسه اونوقت اومده نظر بده !
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
      8 4
      تو املاتو بنویس!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    25 7
    به ظنرم بیشتر داریم به سمت جنگ با دیگر گروهای قومی حرکت میکنم
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    4 10
    افرین
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    28 15
    سوریه باید کاملا به دست ارتش و مقاومت بیافتد و با انتخابات حکومت یکپارچه اش تعیین شود
  • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    26 38
    بژی بشار الاسد
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    35 57
    یکبار تو کردستان عراق هدف کردها رو دیدید هنوز متوجه نشدید... کردها با همکاری روسها و آمریکا دارن با پاکسازی قومی در شمال و شمال شرق سوریه مقدمات ایجاد کشور کردستان رو فراهم میکنن که نتیجش از الآن دامن ایران رو گرفته که در 2-3 ماه گذشته حدود 10-20 نفر از مرزبانهای ما توسط پژاک شهید شدن... ترکیه تنها کشوری هستش که با جدیت داره مقابل این نقشه شوم مقاومت میکنه...
    • FR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
      52 20
      حقا که پانترکیسم مکتب جعل و فریب و دروغه! ترکیه در ماجرای سوریه گول آمریکایی ها رو خورد و وقتی فهمید چه کلاهی سرش رفته افتاد به التماس و درخواست از ایران و روسیه ما هم نه برای التماس های عردوغان! بلکه برای به شکست کشوندن نقشه شوم خاورمیانه بزرگ آمریکایی و جلوگیری از تجزیه کشورهای منطقه اقدام کردیم و ان شاء الله نقشه استکبار جهانی رو خنثی می کنیم
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    26 14
    ترکیه و مقاومت در برابر نقشه شوم تجزیه خاورمیانه؟؟؟؟!!!!!!! مثل اینکه یادت رفته ترکیه خودش یکی از مهره های بازی «خاورمیانه بزرگ» آمریکا و اسرائیل بود! همین ترکیه بود که با حمایت از تروریستهای داعش و النصره و ارتش آزاد ؛ سوریه رو دچار آشوب کرد و وقتی فهمید خودش توسط آمریکا بازی خورده به التماس اومد پیش ایران و روسیه! ترکیه یک کشور گول خورده و ضعیفه که اگر کمک ما و برنامه ما نباشه هیچ کاری در منطقه ازش بر نمیاد! الانم این ایرانه که برنامه های اسرائیل و آمریکا برای تجزیه منطقه رو به نابودی می کِشونه و نقشه شوم خاور میانه بزرگ رو نابود میکنه
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    82 3
    اسراییل از کردها به عنوان سپر در مقابل ایران و ترکیه استفاده میکند.
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۹
    39 0
    به نظرم یکی از آرزوهای اسراییل ایجاد جنگهای قومی در خاورمیانه است.چون اونموقع جای دوست و دشمن عوض میشه و اسراییل و غربیها می نشینند و به ریش هممون میخندند.
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
    6 17
    کردها آدم شریفی اند متاسفانه گرفتار مشتی رهبران مزدور افتاده اند و راه رهایی از این مشکل نزدیکی دولتهای ترکیه و ایران و عراق و سوریه و روسیه به همدیگر است باید دولت عراق جلوی تسلیح کردهای سوریه بصورت جدی بگیرد و نگذارد آمریکایی از خاک عراق تسلیحات به دست تجزیه طلبان کرد برسانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس