کد خبر 806730
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۰
پایان عصر سازش

باید رخوت و تصورات غیرانقلابی را وانهاد و برای اتحاد و روشنگری دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، مردانه به صحنه آمد.

به گزارش مشرق، روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:

انتقاضه‌ای جدید همه سرزمین‌های اشغالی را دربرگرفته است. فلسطینیان دیروز جمعه را روز خشم اعلام کردند و همه آحاد این سرزمین در بیداری جدید به میدان مبارزه با رژیم اشغالگر صهیونیستی آمدند. آنچه در این میان بیش از همه برای افکار عمومی مسلمانان به ویژه ساکنان فلسطین حائز اهمیت است.


بی حاصل شدن قریب به ۵۰ سال مذاکرات سازش است که امید داشتند در سایه این مذاکرات، دشمن برای ادامه حیات آنها حقی ایجادکند! لکن تاریخچه پر درد و رنج مذاکرات سازش از سال ۱۹۷۰ میلادی و طرح صلح راجرز گرفته تا مذاکرات صلح کمپ دیوید، کنفرانس ماد رید ،پیمان اسلو، مذاکرات شرم الشیخ، پیمان ژنو یا نقشه راه برای صلح، همه و همه پرونده‌ای مشحون از خیانت و دنائت اعرابی است که نه تنها برای استیفای حقوق ملت مظلوم فلسطین کاری از پیش نبرده‌اند، بلکه گام به گام سرزمین‌ها و امتیازات بیشتری به دشمن صهیونیستی تقدیم کرده‌اند.

اینک نتیجه ۵۰ سال سازش و خیانت و عقب نشینی و اعتماد به دشمن، اشغال قبله اول مسلمانان و تعیین آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی است. با همه اینها اما حماقت و جهالت رییس جمهور خودکامه و دیکتاتور آمریکا یک اثر مثبت به همراه آورده است و آن بازگشت موضوع فلسطین به مساله اول مسلمانان جهان و شروع انتفاضه‌ای جدید در سرزمین‌های اشغالی است که بدون شک، کل سرزمین‌های اسلامی را دربر خواهد گرفت و پرونده جریان سازش و سازشکاران عرب را برای همیشه خواهد بست.

در این میان وظیفه دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی حساس و خطیر است.

باید رخوت و تصورات غیرانقلابی را وانهاد و برای اتحاد و روشنگری دولت‌ها و ملت‌های مسلمان، مردانه به صحنه آمد. به موازات، وقت آن است تا جریان مقاومت برای بسیج همه امکانات علیه دشمن صهیونیستی دامنه ارتش مقاومت را به همه سرزمین‌های اسلامی بگستراند. اینک زمان تحقق وعده امام خمینی (ره) برای محو اسرائیل از صفحه روزگار فرارسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس