فلسطین

گروه‌های مختلف فلسطینی ضمن برگزاری تظاهرات گسترده در نوار غزه اعلام کردند در صورتی که تصمیم‌های دولت آمریکا علیه قدس اجرا شود ، انتفاضه دیگری شعله‌ور خواهد شد.

به گزارش مشرق، گروه‌های مختلف فلسطینی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور به قدس و نیز معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اشعالگری است و حتما منجر به انتفاضه دیگری علیه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

بر اساس گزارش وبگاه «قدس»، این اظهارات گروه‌های فلسطینی در خلال تظاهرات امروز آنها در مرکز شهر غزه اعلام شد؛ گروه‌های مذکور خواستار تحرک رسمی و مردمی عربی، اسلامی و جهانی شدند.

«صلاح البردویل» از اهضای ارشد حماس گفت:  آنچه در حال اتفاق است ضربه به مقدسات و سرزمین فلسطین است، اگر ترامپ گمان می‌کند مقاومت از به شکست کشاندن این توطئه عاجز است، متوهم است و مقاومت، توطئه‌ مذکور را مانند دفعات قبلی شکست خواهد داد.

«ابومجاهد» سخنگوی کمیته‌های مقاومت نیز اعلام کرد: با تمام توان در مقابل انتقال سفارت آمریکا به قدس خواهیم ایستاد.

وی از فلسطینی‌ها در سرتاسر جهان خواست در برابر سفارت‌های آمریکا دست به تجمع و تظاهرات بزنند؛ ابومجاهد افزود: انتقال سفارت آمریکا به قدس، آغاز توطئه تجزیه منطقه است.

قوای سیاسی فلسطینی نیز امروز، فردا و پس‌فردا (چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه) را روزهای خشم اعلام کردند و خواستار تظاهرات مردمی در برابر سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس