نوری همدانی

مرجع تقلید شیعیان نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار داد و گفت: دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و صهیونیست‌ و انگلیس در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با گرامیداشت سالروز میلاد پر خیر و برکت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، بر ضرورت وحدت هرچه بیشتر مسلمین تأکید کرد.

وی 17 ربیع‌الاول را به‌عنوان یک روز بزرگ در تاریخ بشریت دانست و اظهار داشت: وجود پیامبر گرامی اسلام (ص) در ابعاد مختلف قابل‌ بررسی است که باید ابعاد وجود این شخصیت عظیم برای جامعه، امت اسلام و جهان تبیین شود تا انسان‌ها آشنایی لازم را داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان قابلیت دریافت وحی و قرآن را از ویژگی‌های بسیار مهم و قابل‌توجه پیامبر اسلام(ص) ذکر کرد و با استشهاد به تفسیر المیزان اظهار داشت: بعضی که اسلام و پیامبر را نشناختند حضرت محمد (ص) را انسانی نابغه معرفی کردند در حالی‌ که پیامبر(ص) مرد الهی بود و اخلاق پیامبر(ص) به‌عنوان یک الگو برای همه انسان‌ها مطرح است.

وی نیاز امروز امت اسلام را داشتن وحدت عملی عنوان کرد و ادامه داد: پیروزی‌های پی‌درپی مقاومت در سایه همبستگی و وحدت کشورهای مقاومت به‌دست‌آمده ‌که شاید اگر این وحدت نبود اوضاع به‌گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

آیت‌الله نوری‌همدانی نسبت به فتنه استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هشدار داد و ابراز کرد: دشمنان اسلام به‌ویژه آمریکا و صهیونیست و انگلیس در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند چراکه از این اختلاف به‌نفع خود بهره می‌گیرند، ازاین‌رو امت اسلام باید با وحدت توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

وی امامت را تکمیل‌کننده نبوت دانست و عنوان کرد: امام صادق(ع) توانستند با تربیت شاگردان برجسته، اسلام حقیقی و ناب را به همگان معرفی کنند و مقابل انحرافات ایجادشده بایستند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به حوادث بحرین، مقاومت بیشتر مردم در حمایت از شیخ عیسی قاسم را خواستار شد و برای سلامتی و شفا رهبر شیعیان بحرین دعا کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس