کد خبر 804656
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۱
ولایتی

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی به مناسبت آغاز هفته وحدت آورده است: وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی‌هاست.

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل به مناسبت میلاد رسول گرامی اسلام و آغاز هفته وحدت، در پیامی ضمن تبریک این ایام خجسته به همه مسلمانان جهان در پایگاه اطلاع رسانی خود تاکید کرد: ضرورت امروز جهان اسلام، وحدت و انسجام در برابر تفرقه افکنی هاست.

در این پیام آمده است: میلاد مبارک و فرخنده حضرت رسول اکرم( صلی الله علیه و آله) و آغاز هفته وحدت را به همه مسلمانان و رهپویان راه حق و حقیقت تبریک عرض می‌کنم.

این پیام می‌افزاید: به راستی باید ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی در اعلام هفته وحدت به مناسبت دو روایت از تولد آن حضرت(ص) در میان برادران اهل سنت و شیعیان را به بزرگی یاد کرد که زمینه ایجاد وحدت و یکپارچگی در میان امت اسلامی را فراهم نمود و بی‌تردید امروز بیش از هر زمان دیگری این ضرورت مشهود، مورد نیاز و انکارناپذیر بوده و هست و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز همواره بر این مهم به عنوان ضرورت جهان اسلام بارها و بارها تاکید داشته و دارند.

در این پیام تاکید شده است: نعمت حضور و رسالت نبی مکرم اسلام (ص) موجب رستگاری بشر در طول تاریخ بوده است و پیام صلح، رحمت، عدالت، انسانیت، کرامت، اخلاق، مودت، حمایت از مستضعفین و ... پایه های قابل اتکاء تعالیم و ارزش‌های اسلامی و الهی آن حضرت(ص) است که انسان امروز بیش از هر زمان دیگر به آنان نیاز دارد و آن حضرت برای همه انسان‌ها، مذاهب، ادیان و فرق اسلامی جهان رحمت للعالمین و مایه رحمت، رأفت، خوبی‌ها و پیام‌آور صلح و دوستی، ثبات و امنیت بوده و هستند.

ولایتی در پیام خود ضمن اشاره به اینکه در جهان امروز که اسلام‌هراسی، شیعه‌هراسی و ایران‌هراسی در صدر تبلیغات رسانه های غربی قرار گرفته تا چهره‌ای هر چه خشن‌تر از اسلام و مسلمانان را در برابر دیدگان جهانیان به نمایش بگذارند تاکید کرده است: از سوی دیگر با راه انداختن جنگ‌های نیابتی و حمایت از تروریست‌ها و جریانات افراطی ، تکفیری و جنایتکارانی همچون داعش که به نام اسلام در جهت تامین منافع استعمارگران و بدخواهان مسلمانان گام برمی‌داشتند و هرگونه جنایتی را در منطقه بر علیه ملت مظلوم آن روا داشته اند و ایجاد تفرقه، تضعیف کشورهای اسلامی و بی ثباتی در جهت تجزیه کشورهای اسلامی را برنامهریزی و توطئه کردند، وحدت و انسجام تنها راه مقابله در برابر این تفرقه افکنی هاست و امت اسلامی باید با هوشیاری و شناخت دقیق در این مسیر حرکت نماید.
تلاش دشمنان برای تبدیل مبارزه اسلامی – صهیونیستی به تقابل اسلامی – اسلامی برای ایجاد حاشیه امن و تظمین ثبات رژیم صهیونیستی با وحدت امت و جهان اسلام و البته مقاومت و ایستادگی محور مقاومت تاکنون به شکست انجامیده و بی تردید در ادامه نیز این توطئه های شوم محقق نخواهد شد و کشورهای اسلامی در برای هرگونه تجزیه، تضعیف و تفرقه افکنی ایستادگی خواهند کرد.

سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تاکنون حفظ وحدت و ارتقاء و تقریب مذاهب و پرهیز از هر گونه اختلاف افکنی و تاکید بر اشتراکات فراوان امت اسلام به جای برخی تفاوت دیدگاه هاست و این بخش مهمی از آموزه های پیامبر گرامی اسلام در امت سازی و تعالیم وحدت آفرین بوده است.
در پایان بار دیگر این مناسبت بزرگ و فرخنده را به همه مسلمانان جهان و به ویژه ایرانیان بزرگ و عزت مند تبریک عرض می نمایم و صلح، آرامش، امنیت و اقتدار را برای امت اسلامی آرزومندم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس