افطاری انجمن عکاسان و هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس

سیدعباس میرهاشمی از انتشار مجموعه تازه ای از کتاب های عکس با موضوع دفاع مقدس خبر داد که به زودی از سوی انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس روانه بازار می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سیدعباس میرهاشمی رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس درباره انتشار تازه ترین کتاب های عکس این انجمن در بخش های مختلف توضیح داد: کتاب عکس کرمانشاه در دفاع مقدس با عنوان «دلاوران» به تازگی از زیر چاپ بیرون آمده و آماده رونمایی است و پس از آن روانه بازار می شود. این کتاب روایت تصویری از حضور مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس است که بیش از ۲۰۰ قطعه عکس سیاه و سفید و رنگی را در خود دارد و شامل عکس های عکاسان استان کرمانشاه و تعدادی از عکاسان خارج از این استان است.

وی افزود: پیش از این ۲ کتاب با عناوین «خروش لاجوردی» درباره استان اصفهان در دفاع مقدس و «حماسه الوند» درباره استان همدان در دفاع مقدس از سوی این انجمن منتشر شده بود و کتاب عکس «دلاوران» سومین جلد از این مجموعه محسوب می شود.

میرهاشمی درباره انتشار کتاب آثار عکاسان دفاع مقدس نیز اظهار کرد: آخرین کتابی که در این زمینه منتشر شد، مربوط به آثار سعید صادقی بود و اکنون کتاب آثار مریم کاظم زاده را پیش رو داریم که مراحل چاپ این کتاب به اتمام رسیده و آماده رونمایی می شود.

وی درباره این بانوی عکاس توضیح داد: مریم کاظم زاده در ایام انقلاب ۵۷ دوران تحصیل خود را در انگلستان سپری می کرد که در همان زمان کار عکاسی را در انگلیس آغاز کرد و در فرانسه ادامه داد. وی  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد و به کار خبرنگاری و عکاسی در جبهه غرب کشور پرداخت و بیشتر عکس های او در این کتاب نیز مربوط به غرب کشور و سرپل ذهاب می شود.

میرهاشمی یادآور شد: خانم کاظم زاده در فاصله سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۲ در زمینه عکاسی فعالیت داشت و اکنون به همت انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، عکس های وی گردآوری و گویاسازی شده و در قالب مجموعه کتاب های عکاسان جنگ منتشر می شود که شامل  ۱۶۵ قطعه  عکس سیاه و سفید و رنگی است.

میرهاشمی در بخش دیگری از سخنانش درباره بازنشر کتاب عکسThe emposed war» » یا جنگ تحمیلی بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی ۶ جلد کتاب با عنوان «جنگ تحمیلی» و با تیتر «دفاع در برابر تجاوز» از سوی ستاد تبلیغات جبهه و جنگ منتشر شد که تلاش می کنیم این مجموعه را بازنشر کنیم و هم اکنون جلد اول و دوم این مجموعه کتاب در حال آماده سازی برای بازنشر است.

وی همچنین از نمایش آثار ۲ عکاس در غرفه انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در نمایشگاه «۱۰ روز با عکاسان» خبر داد و گفت: در این نمایشگاه عکس های منصور عطشانی را در ۲ بخش به نمایش می گذاریم که بخش اول مربوط به عکس های او با عنوان «زندگی در کنار جنگ» است که با مقدمه ای از همسرش به نمایش درمی آید و در بخش دوم نیز آثار او درباره جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته می شود.

میرهاشمی درباره این عکاس دفاع مقدس توضیح داد: عطشانی سال ۱۳۶۵ مجروح و شیمیایی شد که بعد از ۲۹ سال تحمل آسیب های ناشی از جنگ، درسال ۹۴ به شهادت رسید.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در پایان از نمایش آثار حمیدرضا ولی در بخش دیگری از غرفه انجمن در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در این بخش عکس های حمیدرضا ولی از جنگ تحمیلی به نمایش گذاشته می شود که شامل منتخب عکس های او از یک حلقه نگاتیو است که در مدت کوتاهی عکاسی شده است و ۲۱ فریم از این حلقه نگاتیو را انتخاب کرده و به نمایش می گذاریم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس