کد خبر 804784
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۰
 سوپرمارکت آنلاین

شاه‌میگوی ۱۶۰ هزار تومانی، انار ۲۰ هزار تومانی و خرمالوی ۱۵ هزار تومانی بخشی از قیمت‌های نجومی این سوپرمارکت آنلاین هستند.

به گزارش مشرق، در حالی که سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با واحدهای صنفی متخلف در حوزه‌های مختلف با ده‌ها مشکل اعم از ضعف قانون، نبود بازرس و همکاری‌نکردن دستگاه‌های مسئول در کشف و اعلام تخلف روبه‌رو است، با روی کار آمدن مشاغل اینترنتی، ابعاد جدیدی از تخلفات صنفی نیز پیش روی مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی قرار گرفته است.

بررسی شکایت و بازرسی از شرکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط تعزیرات الزاما باید با حضور کارشناس و بازرس اداره کل "صمت" (صنعت، معدن و تجارت) باشد و تا زمانی که بازرس صمت گزارش را ارائه نکرده باشد، تعزیراتی‌ها توانایی برخورد با تخلف را ندارند.

با فرض برخورد تعزیراتی با تخلف عیان و آشکار واحدهای صنفی در حوزه‌های مختلف، به دلیل بازدارنده نبودن قانون تعزیرات، نه شاکی امیدی به رسیدگی و حتی طرح شکایت دارد و نه متخلف ترس و واهمه‌ای از برخورد؛ اما به هرحال بودن چنین رسیدگی‌های قطعا از نبود آن بهتر است.

مسئله فعلی، شروع به کار مارکت‌های اینترنتی است که با ادعای آسان‌ و ارزان‌تر کردن فرآیند خرید و تحویل رایگان اجناس خریداری‌شده به شهروندان، سعی دارند سبد خرید مردم را به سمت خود بکشانند، اما در غیاب رصد فعالیت این مارکت‌ها، ضرر قابل توجهی بابت گران‌فروشی بسیاری از کالاها نصیب مردم می‌شود.

نگاهی گذرا به قیمت برخی کالاهای ارائه شده در این مارکت‌های آنلاین نشان‌دهنده گران‌فروشی عجیبی است که سرنخ آن را یا باید در ناتوانی تعزیراتی و بی‌تفاوتی صمتی‌ها جست‌وجو کرد یا در عقیده برخی مسئولان در آزادسازی قیمت‌ها و تعیین نرخ کالا در بازار؛ که دلیل این تخلفات هرکدام باشد، مهم این است که ضرر آن متوجه جیب و سفره مردم می‌شود.

یکی از این سوپرمارکت‌های آنلاین، این روزها اقلام و کالاهای موجود در سایت خود را با اختلاف بعضا زیادی نسبت به فروشگاه‌های سطح بازار به فروش می‌رساند و خبری از  رسیدگی تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و اداره کل صنعت،معدن و تجارت به این تخلفات نیست.

در این سوپرمارکت آنلاین، در بخش فروش میوه، قیمت‌هایی را برای برخی میوه‌ها تعیین کرده که نرخ آنها در سطح بازار و نرخ مصوب در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار فاصله‌ای نجومی است. به عنوان مثال، در حالی که نرخ‌نامه سازمان میادین و میوه‌وتره‌بار شهرداری قیمت خرمالوی شمال را امروز (۱۱ آذر ۹۶) بین ۲۷۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری کرده است، قیمت آن در این سوپرمارکت آنلاین، ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

قیمت‌های عجیب این سوپرمارکت آنلاین، صرفا محدود به میوه و مواد پروتئینی نیست و در بخش‌های دیگر آن هم می‌توان قیمت‌های نجومی را مشاهده کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمود IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    43 0
    سزای گرانفروشی نخریدن هست. آدم عاقل که با همچین قیمتهایی خرید نمیکنه
  • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    7 0
    با یک کلمه قضیه حل میشه.چرا گرونه؟چون ارگانیکه.تمام شد رفت
  • Aa IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    10 0
    چرا حسادت می کنید کسانی که پول مفت و ناحق در می اورند بالاخره یک جای باید خرج کنند یا در اروپا گردی یا در ......
  • AU ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    21 0
    حتما یک مشت مرفه بی درد که پولهای باد آورده در جیب دارند مشتری اینها هستند تا مردم عادی. البته زمان می برد تا این سیستم خرید آنلاین در جامعه ما جا بیافتد مثل راه افتادن موبایل. باعث تأسف که ما علاقه ای نداریم به نحوه درست استفاده از یک تکنولوژی و سرویس در جهت تسهیل زندگی و کار و سودآوری پایدار.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 1
    نظارتي بر فروشگاههاي اينترنتي نيست اكثرا گرانفروشي ميكنند و ...
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 3
    مسلمانی را بدنام کردند
  • میثم US ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    1 1
    من خودم فروشگاهی دارم که در این سایت با کمترین هزینه میتوانیم محصولات خود را آنلاین به فروش برسانم . اصلا قیمت ها دست سایت نیستش ، قیمت مصرف کننده روی سایت میخوره ، تازه یه امکانی به وجود امده تا ما سوپر مارکت ها بتوانیم با فروشگاههای بزرگ هم رقابت کنیم ،البته اگر به فروشگاههای بزرگ و فروشگاههای آنلاین بر نخوره .
  • ف RU ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    1 1
    من خودم همیشه آنلاین از این سوپرمارکت اینترنتی خرید می کنم هم قیمتاش خوبه هم تحویلش عالیه خیلی هم راضی هستم تازه شبکه اجتماعی هم داره
  • ایمان GB ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    2 1
    تا جایی که من میدونم سهم بازار سنتی از خرید و فروش کالا بالای 99 درصده و کل فروشگاه های اینترنتی روی هم زیر یک درصد از سهم بازار رو دارن. پس کاش اینقدری که صدا و سیما و سایر رسانه ها ، به گران فروشی فروشگاه های اینترنتی در بلک فرایدی گیر دادن، به گران شدن نان و شیر و سایر اقلام اساسی مردم گیر میدادن و راجع بهش صحبت می کردن.
  • حمیدی RU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    این سایت اصلا سوپر مارکت نیست و یک مارکت پلیس هست! سایتی است که امکان فروش مستقیم برای سوپرمارکت های محله ها و تولید کننده و توزیع کننده ها ایجاد کرده و اقدام به ثبت سفارش برای آنها می کند! تقریبا99 درصد کالاهاش قیمت مصرف کننده درج شده روی کالاها رو تو سایت ارائه! من چک کردم!قیمتهاش درسته تو میوه و ماهی ها هم بنظرم فروشندگان . توزیع کنندگان کالاهای دست چین و با کیفیت رو زیر قیمت بازار دارن میدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس