کد خبر 804463
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس که توانست مقابل ذوب آهن به پیروزی پر گلی دست یابد، اکثر عناوین برتر هفته را به واسطه این بازی به خود اختصاص داد.

به گزارش مشرق، رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته به اتمام رسید. در پایان این هفته پرسپولیس با کسب پیروزی مقابل ذوب آهن توانست به صدرنشینی خود ادامه دهد و قهرمان نیم فصل شود. پارس جنوبی هم برای سومین هفته متوالی نتوانست به پیروزی برسد تا ناکامی این تیم ادامه داشته باشد.

در یکی از دیدارهای مهم هفته چهاردهم استقلال و پیکان هم به تساوی رسیدند تا هیچکدام از این دو تیم سودی از این رویارویی نبرند. 

موفقیت‌های فولاد خوزستان در هفته چهاردهم ادامه یافت و این تیم توانست برای سومین بازی متوالی به پیروزی برسد.

نتایج هفته چهاردهم در یک نگاه:

گسترش فولاد 3 - 1 سایپا  

پیکان 0 - 0 استقلال  

فولاد 2 - 1 سپیدرود رشت  

سپاهان 1 - 1 استقلال خوزستان  

سیاه جامگان 0 - 2 پدیده  

پرسپولیس 4 - 0 ذوب آهن  

نفت تهران 0 - 0 پارس جنوبی جم  

صنعت نفت آبادان 1 - 1 تراکتورسازی

**تیم هفته: پرسپولیس

پرسپولیس در هفته چهاردهم دست به کار بزرگی زد و توانست ذوب آهن را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. این قاطع ترین برد در هفته چهاردهم بود و سرخپوشان توانستند با یک بازی کمتر نسبت به رقبای خود به مقام قهرمانی نیم فصل برسند.

از عملکرد گسترش فولاد هم در این هفته باید تقدیر کرد. شاگردان فیروز کریمی توانستند به صورت قاطع سایپا را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند.

**مربی هفته: برانکو ایوانکوویچ

سرمربی تیم پرسپولیس در هفته چهاردهم بازی بدون استرسی را پشت سر گذاشت. پرسپولیس مقابل ذوب آهن آنقدر آماده بود که راحت بتواند به هر سه امتیاز بازی برسد. عملکرد خوب سرخپوشان باعث شد تنها یک گزینه برای مربی هفته مطرح باشد و برانکو ایوانکوویچ این عنوان را در هفته چهاردهم به خود اختصاص دهد.

همچنین باید از عملکرد فیروز کریمی هم تقدیر کرد. این مربی که از زمان حضورش توانسته در گسترش فولاد تحول ایجاد کند در یک رقابت سخت مقابل علی دایی توانست سر بلند شود. شاگردان کریمی در این بازی 3 بر یک به پیروزی رسیدند.

**بازیکن هفته: سامان نریمان‌جهان

سامان نریمان جهان بدون شک بهترین بازیکن هفته چهاردهم لیگ برتر بود. نریمان جهان عملکرد بسیار خوبی در دیدار گسترش فولاد و سایپا داشت. او در این بازی موفق شد هر سه گل تیمش را به ثمر برساند و عامل پیروزی گسترش فولاد شود.

**بازی هفته: پرسپولیس و ذوب آهن

قبل از برگزاری بازی‌های هفته چهاردهم از مسابقه پرسپولیس و ذوب آهن به عنوان حساس ترین بازی هفته یاد می‌شد. در این بازی هر دو تیم بازی هجومی به نمایش گذاشتند و همین مسئله باعث شد هواداران یک بازی با موقعیت‌ و گل‌های زیاد را مشاهده کنند.

دیدار دو تیم قدیمی فوتبال ایران 4 گل داشت که تمامی آنها سهم پرسپولیس تیم میزبان بود.

**ناکام هفته: امیر قلعه‌نویی

 ذوب آهن متحمل سنگین ترین شکست هفته چهاردهم لیگ برتر شد تا به واسطه همین اتفاق قلعه‌نویی لقب مربی ناکام هفته را به خود  اختصاص دهد. 

تساوی پیکان و استقلال که هیچ سودی برای این دو تیم نداشت هم جلالی و شفر را در زمره ناکامان هفته قرار داد. این نتیجه باعث شد تا پیکان و استقلال از رقبای خود عقب بیفتند.


گلزنان برتر لیگ برتر تا پایان هفته چهاردهم:

8 گل: محمد قاضی (پدیده)

7 گل: علی علیپور (پرسپولیس)

6 گل: جلال‌الدین علی‌محمدی (سپاهان)، عیسی آل کثیر (نفت تهران)

5 گل: مرتضی تبریزی (ذوب آهن)، محمد عباس زاده (سایپا)، کرار جاسم (صنعت نفت آبادان)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس