کد خبر 803760
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
قطر و آمریکا

آمریکا قصد دارد به صورت تدریجی پایگاه هوایی موفق السلطی اردن را جایگرین پایگاه هوایی العدید قطر کند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، چند روز پیش کنگره آمریکا با افزودن 143 میلیون دلار به بودجه وزارت دفاع آمریکا برای توسعه و افزایش کارآیی پایگاه هوایی موفق السلطی در منطقه مرزی اردن با سوریه و عراق موافقت کرد. گزارش های نظامی احتمال می دهند این اولین اقدام آمریکا برای بی نیاز شدن تدریجی از پایگاه العدید قطر باشد. 

گزارشگر این شبکه با بیان این مطلب گفت: این احتمال از سوی یک نشریه نظامی مطرح شده است و این نشریه معتقد است قطع روابط کشورهای عربی با قطر واشنگتن را بر آن داشته است تا به دنبال جایگزین هایی برای پایگاه هوایی العدید باشد.

این موضوعی است که تحلیلگران آن را بعید نمی دانند، به ویژه پس از یادآوری موضع دونالد ترامپ درباره تحریم قطر و بیان صریح این نکته که در صورتی که آمریکا مجبور شود پایگاه العدید را ترک کند، ده کشور تمایل دارند پایگاه آمریکایی در آنها ایجاد شود.

طبق گزارش آژانس انرژی اتمی آمریکا پایگاه هوایی موفق السلطی که به پایگاه آبی مشهور است در یک منطقه راهبردی و مهم واقع شده است و نیازمند افزایش فوری سطح تأسیسات و توانمندی های نظامی است تا بتواند جایگزین پایگاه قطر باشد. اکنون پایگاه موفق السلطی دارای باند پرواز جنگنده ها و فضاهای مخصوص برای پشتیبانی ادوات نظامی و نیروها است، اما همچنان به منطقه ای نیاز است که شامل سیستم خدمت رسانی و زیر ساخت های پشتیبان باشد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    9 2
    امریکا میخوار دور اسراییل سپر بزنه .خوب علامت خوبیه اسراییل تو لاک دفاعی رفته امریکا هم داره از مواضعش عقب میره.
  • AU ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    6 2
    این یک طرح گسترده برای مقابله با نفوذ روسیه,ایران و حزب الله است و مطمئنا صهیونیستها بسیار به این پشتیبانی برای هر گونه تجاوز به سوریه و لبنان حساب ویژه باز کردند.
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    3 1
    مرگ بر ابلیس جن
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    7 2
    جابجایی پایگاه امریکا از قطر به اردن نشان دهنده نیات و اهداف تجاوزکارانه امریکا نسبت به محور مقاومت به ویژه سوریه که حلقه اتصال دو سوی محور مقاومت هست می باشد. کافی است به افزایش قارچ گونه پایگاههای امریکا در شمال و شرق سوریه ن همچنین پایگاههای فعلی امریکا در عراق و تاسیس پایگاه نظامی امریکا در استان الانبار نزدیکی مرزها با اردن و سوریه در اینده نزدیک نگاه کنید و حالا جابجایی بزرگترین پایگاه هوایی امریکا در منطقه که در قطر بود به اردن بررسی شود همه این ها حکایت از توطئه شوم امریکا در اینده برای جدا کردن سوریه و حرب الله از حلقه محور مقاومت می باشد.
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
    0 0
    باید پایگاه نظامیان امریکایی در سوریه بمباران شود
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۰
    0 0
    به نظر من ترس از ایرانه که امریکا رو وادار کرده از منطقهء خلیج همیشه فارس دور تر شه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس