کد خبر 803556
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
سعید آذری

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه فدراسیون فوتبال نباید زیر بار پیش‌شرط‌های احتمالی AFC برای مسابقات آسیایی برود، گفت: یک بطری نمی‌تواند نتیجه را تغییر بدهد!

به گزارش مشرق، سعید آذری به بحث پیدا شدن بطری مشکوک در جریان بازی ذوب آهن با فولاد پرداخت و تاکید کرد اگر نتایج در فوتبال بخواهد با یک بطری و محتویاتش رقم بخورد، همان بهتر که فوتبال نباشد. وی تاکید کرد که وقتی برای پیگیری این موضوع نداشته و تمرکز باشگاه ذوب آهن روی تمرین و برنامه ریزی بیشتر است. آذری همچنین به بیانیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و احتمال بازی تیم‌های ایرانی و عربستانی در خاک خودشان واکنش نشان داد و از فدراسیون خواست زیر پیش شرط‌های امنیتی نرود.

مشروح گفتگوی سعید آذری در ذیل می آید:

* علی کفاشیان در پایان جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد تیم های ایرانی و عربستانی در خاک خودشان از یکدیگر میزبانی می کنند. این اتفاق چه نتایجی برای باشگاه های ایرانی دارد؟

- این موضوع می تواند فوق العاده برای باشگاه های ما هم از نظر اقتصادی و هم از نظر ملی حائز اهمیت باشد. اینکه بتوانیم در کشور ایران و مقابل دیدگان هوادارانمان با حریفان بازی کنیم، شرایط ویژه ای است و انگیزه تیم ها را هم بیشتر می کند. تیم ذوب آهن در دو سال گذشته به خاطر بازی در کشور بی طرف هم از نظر مالی و هم معنوی متضرر شد. باید از کسانی که تلاش کرده اند تشکر کنم. با این اتفاق فوق العاده، هم هزینه کمتری به باشگاه های ایرانی تحمیل می شود و هم درآمد بیشتری نصیبمان خواهد شد بخصوص برای تیم های پرطرفدار استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی و همچنین تیم چهارم که هواداران خودشان را دارند.

* نکته ابهام آمیز این بیانیه این بود که از ایران اسمی برده نشده بود. آیا شما مطمئن هستید که بازی های ایران با تیم های عربستانی در زمین بی طرف برگزار نخواهد شد؟

- من هنوز صحبتی با مهدی تاج و علی کفاشیان نداشته ام و اطلاعاتم در حد خبرهای رسانه ها است. تا اینجا به نظرم اتفاق مثبتی رخ داده است. البته نکته مهم این است که AFC پیش شرطی برای تامین امنیت توسط کشور میزبان تعیین نکند. فکر می کنم یکی از مسائلی که باید لحاظ شود، این است. در واقع فدراسیون نباید زیر بار این پیش شرط و قبول امنیت اتباع و بازیکنان خارجی برود چون کار سختی است. فدراسیون باید با دستگاه های نظامی و امنیتی هماهنگی کند که این سختی خودش را دارد. ضمن اینکه ما به امنیت کشورمان ایمان داریم و مشکلی از این بابت نیست.

* به نظر می رسد درآمدهای AFC به خاطر برگزاری بازی در کشور بی طرف به خطر افتاده است.

- بله AFC از این بابت متضرر شده بود. به هر حال باشگاه های ایرانی پرطرفدار هستند و کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی تواند از درآمدهایش چشم بپوشد.

* سراغ تیم ذوب آهن برویم. تیم شما مقابل فولاد باخت و این باخت به خاطر پیدا شدن یک بطری مشکوک، جنجالی شد. ارزیابی شما از این مسابقه چه بود؟

- از لحاظ فنی که باید امیر قلعه نویی درباره بازی صحبت کند و من نمی توانم به آن ورود کنم. درباره مباحث حاشیه ای هم باید بگویم اگر قرار باشد نتیجه یک مسابقه به خاطر بطری و محتویات آن تغییر کند، همان بهتر که فوتبال نباشد. شما عقاید مرا می دانید. بنده به خرافه پرستی و جادو اعتقادی ندارم. ما خدایی داریم که قدرت لایزال دارد و به انسانها قوت قلب می دهد. یک بطری قدرت تعیین نتیجه بازی را ندارد. امیدوارم ما تلاشمان را بیشتر کنیم.

* سئوالی که مطرح می شود این است که چرا عکس بطری در کنار زمین گرفته نشد و این عکس مربوط به بعد از بازی در یک اتاق بود؟

- ما نباید وقتمان را با این مسائل هدر بدهیم. باید روی ارتقای سطح تمرینات و برنامه ریزی تمرکز کنیم و هرچه سریعتر عملیات عمرانی ورزشگاه فولادشهر را به پایان برسانیم.

* آیا شما به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب آهن پیگیر این اتفاق نبودید و به عنوان مثال، دوربین های ورزشگاه را چک نکردید؟

- نه خودم و نه همکارانم برای این کارها وقت نداریم که ببینیم یک بطری از کجا سر در آورده است. این مسائل قشنگ نیست و طرح آن باعث دلزدگی مردم از فوتبال می شود. اگر یادتان باشد گفته بودم که کشورهایی مثل مکزیک، جاماییکا و کشورهای آفریقایی مهد خرافه و جادو هستند و اگر قرار بود این مسائل تاثیرگذار باشد، آنها هر کدام ۱۰ بار قهرمان جام جهانی شده بودند. ما باید به دنبال تلاش و تمرکز بیشتر روی تمرینات و برنامه ریزی باشیم.

* برنامه ذوب آهن برای نیم فصل و تقویت تیم چیست؟

- قرار است امیر قلعه نویی بعد از بازی با پرسپولیس برنامه هایش را ارائه بدهد. این برنامه ها ابتدا در هیات مدیره بررسی می شود و باتوجه به امکانات، نسبت به آن اقدام خواهد شد.

* آیا ذوب آهن به صورت قطعی در لیگ قهرمانان آسیا حضور خواهد داشت؟

- تا الان رسما چیزی از سوی AFC و فدراسیون فوتبال به ما ابلاغ نشده است. فعلا هم تمام تمرکزمان روی بازی با پرسپولیس است تا این مسابقه را خوب به اتمام برسانیم و بعد از آن، قلعه نویی برنامه هایش را ارائه می دهد.

* باتوجه به باخت مقابل فولاد چقدر امیدوار به پیروزی مقابل پرسپولیس هستید؟

- در تمام این سالها، کمتر نگران بازی های بزرگ بوده ام چون بازیکنان ناخودآگاه انگیزه زیادی برای مسابقات اینچنینی دارند. در این مسابقه با تمام وجود مبارزه می کنیم. مقابل فولاد هم خوب کار کردیم و کمترین حق ما یک امتیاز بود ولی متاسفانه سه امتیاز را از دست دادیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس