کد خبر 803554
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
آذری جهرمی

وزیر ارتباطات گفت: فاز دوم از 14 آذر شروع می‌شود. تغییر بزرگی در مدل ارائه سرویس در بازار است و در برابر تغییر هم اینرسی‌های متفاوتی وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمّدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 100 روز نخست دولت، موضوع تغییر تعرفه اینترنت بیشترین وقت را از ما گرفت.

وزیر ارتباطات در ارتباط با فاز دوم ریجستری گوشی‌های موبایل و اینکه چه کسانی با آن مخالفت می‌کنند اظهار داشت: فاز دوم از 14 آذر شروع می‌شود. تغییر بزرگی در مدل ارائه سرویس در بازار است و در برابر تغییر هم اینرسی‌های متفاوتی وجود دارد. تأمین کننده های گوشی موبایل از خارج که بخشی را رسمی و بخشی را از طریق قاچاق می‌آوردند طبیعتاً مخالف هستند. عوارض بیشتری باید پرداخت کنند و سود عادلانه تری باید ببرند. این ها یک گروه هستند.

آذری جهرمی، توزیع کنندگان و فروشندگان گوشی‌های موبایل را دومین گروه مخالف طرح ریجستری خواند و تصریح کرد: نگرانی این دسته، بیشتر است. گوشی ها را از کانال‌هایی خریده اند و در مغازه دارند و نگران تکلیف گوشی‌های خود هستند. البته مسئله دیگری که این گروه دارند این است که فروشگاه های رسمی و غیر مجاز وجود دارد که غیر مجازها ارزش افزوده را پرداخت نمی‌کردند که اینها هم اعتراض دارند.

وی با بیان اینکه مصرف کننده نهایی هم دغدغه قیمت گوشی را دارد و اینکه آیا قیمت بالا می‌رود یا نه تصریح کرد: تغییر این نظام و چیزی که 95 درصد آن از قاچاق وارد شده کار سخت و پیچیده ای است. تلاش ما این بود که مردم دچار چالش نشوند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: هر کسی که تا 14 آذر گوشی خریده و فعّال کرده باشد مجاز به استفاده است. کسانی که از این تاریخ به بعد گوشی می‌خرند در بدو استفاده، متوجه می‌شوند که ریجستری هست یا نه. برای گوشی‌ها پیامک می‌آید که ثبت هست یا نیست. مردم از خرید گوشی‌هایی که پیام ریجستری بودن برای آن نمی‌آید خودداری کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس